Bitfenix lanserar chassiserien Phenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maisler:

Jag utnyttjade montering, så det är inet som kommer sätta ihop datorn. Borde man köpa till en extra fläkt att montera i toppen?

Du kan ju alltid prova först innan du drar iväg på shoppingäventyr (så länge du är OK med att installera fläktar)

Oklart om det är smartare att sätta fläkt i botten eller toppen, och vilken riktning som är bäst.
Sätter du en utblås i toppen, så kommer den rimligen jobba tvärtemot din grafikkortskylning, vilket nog inte är helt bra.
Sätter du insug i toppen så är det nog lite väl kaka på kaka.. (och kan orsaka lite turbulenta missljud vid fläktarna) Undrar hur mycket extra det ger egentligen.

Sätter du insug i botten suger du in värmen från nätagget.
Sätter du utblås i botten så vet jag inte hur mycket varmluft du faktiskt får ut ur lådan. (botten är så perforerad så en hel del av luften kanske hittar in igen tex)
Känns som man nästan måste prova sig fram.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Du kan ju alltid prova först innan du drar iväg på shoppingäventyr (så länge du är OK med att installera fläktar)

Oklart om det är smartare att sätta fläkt i botten eller toppen, och vilken riktning som är bäst.
Sätter du en utblås i toppen, så kommer den rimligen jobba tvärtemot din grafikkortskylning, vilket nog inte är helt bra.
Sätter du insug i toppen så är det nog lite väl kaka på kaka.. (och kan orsaka lite turbulenta missljud vid fläktarna) Undrar hur mycket extra det ger egentligen.

Sätter du insug i botten suger du in värmen från nätagget.
Sätter du utblås i botten så vet jag inte hur mycket varmluft du faktiskt får ut ur lådan. (botten är så perforerad så en hel del av luften kanske hittar in igen tex)
Känns som man nästan måste prova sig fram.

Haha vilket jävla dilemma Aa du, det får jag nog. Typiskt mig att ta ett lite mer stilrent chassi, istället för funktionellt. Den som lever får se. Håller tummarna, borde inte vara problem tycker man, i och med att chassit har 2st fläktar installerade från början.

Permalänk

Finns det folk som har Phenom chassit och faktiskt är nöjda? Jag har funderat på att köpa ett ex av detta sleeka chassi, men efter att ha läst vad folk skriver här känner jag mig ju lite lätt avskräckt.