Be Quiet Dark power pro 10 - 550W i ett Bitfenix Phenom MicroAtx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2008

Be Quiet Dark power pro 10 - 550W i ett Bitfenix Phenom MicroAtx

Kommer man kunna trycka in nätagget i titeln i detta kompakta chassi utan att påverka den möjliga grafikkortslängden?

Och får kommer man kunna ha en 240mm radiator i toppen på detta chassi? tänkte då främst silverstone tundra 02.

Anledningen till att jag vill ha MicroAtx versionen istället för MiniItx som jag vet fungerar med 240mm radiator är att jag inte kan ha be quiet agget som jag vill ha då det är 180mm vilket inte ryms i MiniItx versionen. Nätaggregatet kommer inte bytas mot annan modell då jag är ute efter så tysta komponenter som möjligt.

Mvh
leinhart

Trädvy Permalänk
Bitfenix
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Leinhart:

Kommer man kunna trycka in nätagget i titeln i detta kompakta chassi utan att påverka den möjliga grafikkortslängden?

Och får kommer man kunna ha en 240mm radiator i toppen på detta chassi? tänkte då främst silverstone tundra 02.

Anledningen till att jag vill ha MicroAtx versionen istället för MiniItx som jag vet fungerar med 240mm radiator är att jag inte kan ha be quiet agget som jag vill ha då det är 180mm vilket inte ryms i MiniItx versionen. Nätaggregatet kommer inte bytas mot annan modell då jag är ute efter så tysta komponenter som möjligt.

Mvh
leinhart

Det nätaggregatet du har är 180mm långt och kommer då påverka grafikkortslängden, vid 160mm går gränsen, men om du inte ska köra två stycken grafikkort så kan du ha ditt nätagg och installera grafikkortet i den sista pci-e porten. Då kommer du dock inte få plats med en 240mm radiator i toppen tillsammans med fläktar, men det finns ju 2x120mm plats i botten av chassit med.

Hoppas detta svarade på din fråga.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
BitFenix Sverige