2x Intel Xeon E5-2687W Octacore bra för spel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Kollar man på, Reviews så säger det något helt annat och 840 efter trim har inte varit så bra.

Vi körde på 840 pro på jobbet innan men trim hjälpte inte så mycket på dom.

Dock "real world senario" så märker du nästan 0 skilland om du skulle testa 2x Intel 530 RAID 0 vs 2x Samsung 512GB Raid 0 i blind test.

Jag har testat för många SSD och man tittar blint på siffror ^^

Vare sig man märker skillnad eller ej beror på applikationer.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Vare sig man märker skillnad eller ej beror på applikationer.

Vet dock inte vart man skulle märka så stor skillnad, har ju ingen anning vad du använder som skulle ge så stor "skillnad".

+ Intel service avtal och sånt funkar mycket bättre, sjukt mycket enklare att skicka in diskar till dom en vad det va för Samsung.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av blue eyed devil:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/168261-webhallen_conf... vad säger ni om den här datorn, såg på facebook att en bekant funderade på att köpa denna till deras grabb som fyller 18 år. (folk ska skryta om allt på fb..)

Ja dom är snor-rika, men är den verkligen så grym för spel, aldrig sett en spel dator med 2x xeon cpu.

Killen i fråga är rätt bortskämd och han ska bara ha det bästa... Vet att han kommer få BF4 också.

Är grafikkorten så bra då?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/178324-webhallen_conf... denna måste ju vara snudd på lika bra för halva priset, iaf. bättre gf kort eller hur ligger det till?

Vad skulle ni välja för spel ? configen med 2x xeon å 2x 690 eller 3 titan datorn?

Eller denna för 54k http://www.komplett.se/komplett-xtreme-i100/10817#!tab:extra med 3x 780Ti

Vilken tror ni är bäst för Bf4 i höga upplösningar?

Spontant för maxout prestanda i ett färdigköpt system som man kan skryta om hur mycket pengar man har lagt på den.
Ta komplett-datorn och konfigurera, lägg till ett STX ljudkort och välj chassi efter smak.

Badass überkill dator som pappa enkelt kan klicka sig till på nätet och dra kortet på

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Vet dock inte vart man skulle märka så stor skillnad, har ju ingen anning vad du använder som skulle ge så stor "skillnad".

+ Intel service avtal och sånt funkar mycket bättre, sjukt mycket enklare att skicka in diskar till dom en vad det va för Samsung.

Jo visst. På den fronte är Intel överlägsen. Bättre service, garanti osv. Men just vad gäller prestanda så är Samsung bättre.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Jo visst. På den fronte är Intel överlägsen. Bättre service, garanti osv. Men just vad gäller prestanda så är Samsung bättre.

http://www.guru3d.com/articles_pages/intel_530_ssd_benchmark_...
Kollar man hela Review så ser man att Intel vinner på vissa delar och Samsung på andra så väldigt svårt att säga det ena eller det andra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jo visst. På den fronte är Intel överlägsen. Bättre service, garanti osv. Men just vad gäller prestanda så är Samsung bättre.

Skulle vi kunna få källor på det du påstår?

Det kan säkert vara som du säger, men skulle gärna vilja se bevis kring ditt påstående

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 CPU: 3570K H80i MB: MSI Z77 MPower GPU: 780 Ti SC Minne: Crucial 2x8GB PSU: Corsair AX850 SSD: Intel 520x2 Ljud: Asus Xonar Essence STX + ATH-M50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levicii:

Skulle vi kunna få källor på det du påstår?

Det kan säkert vara som du säger, men skulle gärna vilja se bevis kring ditt påstående

Jag skulle kunna länka till hur många reviews som helst men det finns inget poäng i det. Det jag skriver är baserat på det jag själv upplevt efter att ha provat diverse SSD'er från OCZ och Intel för att sedan ha provat på 840 Pro.

Permalänk
Datavetare

Ett system med två st s.k. NUMA-zoner lär ju inte vara positivt för prestanda i "vanliga" applikationer... Har man nära nog obegränsat med pengar så är den "bästa" CPU man kan skaffa för tillfället E5-2687W v2. Den har 8-kärnor men ändå 4.0GHz max "turbo", finns för så pass lite som 17k på prisjakt!

Den stödjer upp till två CPU-socklar, men för att program ska skala bra över flera CPU-socklar lär de vara skrivna så det förstår vad det betyder att ha mer än en buss mot RAM (flera NUMA-zoner), tvivlar starkt på att någon spelmotor har den minsta tanke på att ha minneshanternig som tar hänsyn till NUMA.

Men är man lite positivt lagt kan man ju se det som att man "tjänar" 17k på att inte behöva köpa två CPUer

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Har bra utomstående ljudutrustning från Schiit, tack. Har aldriv haft ett behov av ett medelmåttigt ljudkort.

*Bra ljudkort.
Skillnaden är ganska stor. Om du hanterar en dålig signal(dåligt ljudkort --> saknar halva tonregistret) så kan du bara bygga på det med utomstående utrustning. Har du bra output från första början kan du bygga på det istället och därmed få bättre ljud.

Självklart, Xonar Phoebus byggdes förmodligen inte med musik i åtanke, så det är nog inte det lämpligaste kortet, men det är fortfarande bättre än det som sitter i det moderkortet de bygger in, särskilt med tanke på att det egentligen var menat för servrar och inte gaming eller musiklyssnande.

Om det inte vore tillräckligt uppenbart att det är ett serverkort, så kan du kolla vad ASUS själva skriver om det.
Det är ganska uppenbart att det var menat för Xeon-processorer och inte LGA-2011 i7-or.
http://www.asus.com/Motherboards/Z9PED8_WS/

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...