Lätt att byta nätaggregat?

Permalänk
Avstängd

Lätt att byta nätaggregat?

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort, men mitt nuvarande nätaggregat på 500W verkar inte räcka för något av de kort jag är intresserade av verkar det som. Tex, R9 280x sägs behöva 600W, är det möjligt att prova den med 500W eller är det helt meningslöst? Om jag köper ett nytt agg. är det svårt att byta den?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

Inte svårt att byta, googla lite så hittar du hur mycket watt kortet du vill byta till drar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Funderar på att köpa ett nytt grafikkort, men mitt nuvarande nätaggregat på 500W verkar inte räcka för något av de kort jag är intresserade av verkar det som. Tex, R9 280x sägs behöva 600W, är det möjligt att prova den med 500W eller är det helt meningslöst? Om jag köper ett nytt agg. är det svårt att byta den?

Vilket nätagg har du nu?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alligatorn:

Inte svårt att byta, googla lite så hittar du hur mycket watt kortet du vill byta till drar

Hittade någonstans att mitt kort skulle dra ungefär 250W oklockat, men det kluriga är ju att jag måste veta ungefär hur mycket alla mina andra delar i datorn drar, för mitt agg är ju på 500W, så om man räknar så enkelt kan jag ju ha 2 st 250W kort, men allt annat måste ju ha ström också.

Skrivet av LemonIllusion:

Vilket nätagg har du nu?

Vet inte exakt, men ett billigt, inget lull-lull, fractal eller corsair.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk

500W bör räcka till för ett 280X. Procecessorn och alla andra delar i datorn drar ungefär 150-200W.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p