Samsung Galaxy Core + Något att köpa nu till julen?

Permalänk

Samsung Galaxy Core + Något att köpa nu till julen?

Då sitter man igen, här på Sweclockers å kollar igenom trådar efter en bra telefon..

Såg i en tidning här om en Samsung Galaxy Core + är den något att ha eller?

Eller kan ni tipsa på en telefon runt 250-300 euros sträcket.

Får gärna ha tillgång till microsd även Stöt å vattentålig inte ett måste man ett +.

Vet inte om man skall ha Nokia eller samsung och vad allt heter.

Morsan å farsan skall ge detta till mej som julklapp när de tycker jag aldrig har gnällt om en telefon sedan jag fick telefon, Kört på Nokia 3310:or 2 stycken och en Nokia nokia 2720...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Då sitter man igen, här på Sweclockers å kollar igenom trådar efter en bra telefon..

Såg i en tidning här om en Samsung Galaxy Core + är den något att ha eller?

Eller kan ni tipsa på en telefon runt 250-300 euros sträcket.

Får gärna ha tillgång till microsd även Stöt å vattentålig inte ett måste man ett +.

Vet inte om man skall ha Nokia eller samsung och vad allt heter.

Morsan å farsan skall ge detta till mej som julklapp när de tycker jag aldrig har gnällt om en telefon sedan jag fick telefon, Kört på Nokia 3310:or 2 stycken och en Nokia nokia 2720...

Den bästa för det priset enligt mig är Nexus 4. Den är inte särskilt stöttålig, men det är nog inte Galaxy Core heller. Om du vill ha WP finns Lumia 920.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Då sitter man igen, här på Sweclockers å kollar igenom trådar efter en bra telefon..

Såg i en tidning här om en Samsung Galaxy Core + är den något att ha eller?

Eller kan ni tipsa på en telefon runt 250-300 euros sträcket.

Får gärna ha tillgång till microsd även Stöt å vattentålig inte ett måste man ett +.

Vet inte om man skall ha Nokia eller samsung och vad allt heter.

Morsan å farsan skall ge detta till mej som julklapp när de tycker jag aldrig har gnällt om en telefon sedan jag fick telefon, Kört på Nokia 3310:or 2 stycken och en Nokia nokia 2720...

Som personen ovan säger så är väl Nexus 4 ett väldigt bra val, dock inget sd kort eller stöt/vattentålig. Men Sony Xperia ZR har allt du söker http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1955868 sedan har du Sony Xperia V också http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1955868 lite mer inom prisklassen kanske.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Den bästa för det priset enligt mig är Nexus 4. Den är inte särskilt stöttålig, men det är nog inte Galaxy Core heller. Om du vill ha WP finns Lumia 920.

röstar också på nexus. Har en lumia 920 och jag vill hammra sönder den, visserligen för att apparna jag använder är så buggade jag blir mörkrädd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk

om jag skall välja emellan Sony Xperia Zr c5503 eller Nexus 4:An då vilken skulle ni rekommendera jag skulle ta?

lär ha telefonen länge för jag är typ inte den som byter phone 24/7 Hähä..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

om jag skall välja emellan Sony Xperia Zr c5503 eller Nexus 4:An då vilken skulle ni rekommendera jag skulle ta?

lär ha telefonen länge för jag är typ inte den som byter phone 24/7 Hähä..

Nexus 4, helt klart.

ZR kommer nog inte få så många fler uppdateringar vilket innebär att den kommer kännas gammal rätt snart. Om vattentåligheten och SD-kort är viktigt så kan du köra på den, det är ingen dålig telefon.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Nexus 4, helt klart.

ZR kommer nog inte få så många fler uppdateringar vilket innebär att den kommer kännas gammal rätt snart. Om vattentåligheten och SD-kort är viktigt så kan du köra på den, det är ingen dålig telefon.

Nå, Vad är ett rimligt pris på en Nexus 4:A då? Tror den är 400 euro här i finland..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Nå, Vad är ett rimligt pris på en Nexus 4:A då? Tror den är 400 euro här i finland..

2700kr (300€) kostar den här. 400€ är lite mycket.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

är det E960 Typen då av Nexusen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

om jag skall välja emellan Sony Xperia Zr c5503 eller Nexus 4:An då vilken skulle ni rekommendera jag skulle ta?

lär ha telefonen länge för jag är typ inte den som byter phone 24/7 Hähä..

Nexus 4 16GB, 8GB räcker inte till ett skit och kommer skrika om ont om lagrings utrymme hela tiden. Nästan alla appar/spel installeras på interna minnet och extern SD kort kommer inte hjälpa ett dugg.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Här i byn har dem inte Nexus telefonen :/ vill int köpa av personer.. helst plitny om det skall vara något.
Det är då om man skulle beställa via nätet, men då blir det oftast problem om dem går sönder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazysonic:

Här i byn har dem inte Nexus telefonen :/ vill int köpa av personer.. helst plitny om det skall vara något.
Det är då om man skulle beställa via nätet, men då blir det oftast problem om dem går sönder..

Så ska det inte behöva vara. Om den går sönder kontaktar du butiken och ser vad de säger. Det är garanti på luren.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Nexus 4:an har en stor nackdel och det är ljudet. världens sämsta högtalare, det var ju tvärkört att höra om det ringde om det var lite oljud osv runt om en.

Jag skulle personligen ha höjt ribban lite och tagit en LG G2, det är bara massa skräp i mellanregistret annars.

Permalänk
Skrivet av musen2k4:

Nexus 4:an har en stor nackdel och det är ljudet. världens sämsta högtalare, det var ju tvärkört att höra om det ringde om det var lite oljud osv runt om en.

Jag skulle personligen ha höjt ribban lite och tagit en LG G2, det är bara massa skräp i mellanregistret annars.

är mycket i verkstan så, om du säger ljudet är dåligt så, blir jag inte så sugen på den då, när jag tar emot ganska viktiga samtal så.

Nå Lite dyr är den ju, men såg att den hade verkligen lite av det värsta så :/

Permalänk

Moto g är ruskigt prisvärd i mellansegmentet.