Hjälp mig att sänka priset! Dator+skärm ca 10-lax

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att sänka priset! Dator+skärm ca 10-lax

Plockade ihop ett fint paket enligt mig själv men priset sprang iväg lite. Jag behöver ER hjälp att sänka det!

Kundvagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6563877/2014-03-10

Det mest krävande spelet jag kommer lira är CS:GO på low-settings, det måste den palla med schysst fps. Stabil 170+ fps rimligt?
Förövrigt kommer datorn användas till surf, film och musikproduktion.
Det jag helst inte ändrar i kundvagnen är skärmen och processorn, om ni inte har bättre förslag på processor med likadant/bättre tryck för ändamålet.
Jag kommer förmodligen aldrig överklocka någonting, dels för att jag aldrig haft behov och för att jag inte är insatt i ämnet för 5 öre.
Inget OS.

Med det sagt, hur mycket kan vi sänka priset utifrån mina behov? Är datorn för overkill för mina ändamål, för jävla kass eller alldeles lagom?
Kan vi kommer under 10k inkl skärm vore det helt fantastiskt!

Jag tackar och bockar på förhand mina kamrater. Peace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvzan:

Plockade ihop ett fint paket enligt mig själv men priset sprang iväg lite. Jag behöver ER hjälp att sänka det!

Kundvagnen: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6563877/2014-03-10http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-6563877-00.png

Det mest krävande spelet jag kommer lira är CS:GO på low-settings, det måste den palla med schysst fps. Stabil 170+ fps rimligt?
Förövrigt kommer datorn användas till surf, film och musikproduktion.
Det jag helst inte ändrar i kundvagnen är skärmen och processorn, om ni inte har bättre förslag på processor med likadant/bättre tryck för ändamålet.
Jag kommer förmodligen aldrig överklocka någonting, dels för att jag aldrig haft behov och för att jag inte är insatt i ämnet för 5 öre.
Inget OS.

Med det sagt, hur mycket kan vi sänka priset utifrån mina behov? Är datorn för overkill för mina ändamål, för jävla kass eller alldeles lagom?
Kan vi kommer under 10k inkl skärm vore det helt fantastiskt!

Jag tackar och bockar på förhand mina kamrater. Peace.

Här har du ett bra alternativ: http://www.inet.se/kundvagn/visa/6564000/2014-03-10

Du behöver inte mer till det du spelar. Eftersom du inte kommer överklocka kommer du inte märka skillnad på processorerna. Klarar du dig med bara 120GB SSD?

Permalänk
Avstängd

Bättre grafikkort, Lågprofilsminnen samt CPU-kylare.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

ODalis: Okej great, det låter vettigt. PSUn är tillräcklig? Jag tror jag klarar mig med 120GB, tänkte lägga OS, CS:GO och FL. All annan skit kör jag på min gamla 1TB disk.
Tack för hjälpen!

DjRaven: Är det verkligen nödvändigt med bättre graffe och proccessor kylare för mina ändåmål?
Tackar för ett bra förslag!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6568146/2014-03-11

Moddade paketet lite. Har jag glömt något? Dumma val? Vilka ändringar skulle ni göra för ca samma pris?

Permalänk
Medlem

4570s istället för att få ner temperatur och ljudnivå. speciellt intressant i ett mindre chassi. endast 2 minnesplatser på moderkortet, kanske byta till asus b85m-g eller gigabyte b85m-ds3h. jag skulle inte sätta i en dvdläsare i det chassit. visst, det går (om man bara har ett grafikkort) men det tar upp mycket plats och ger grafikkortet mindre plats. om du måste ha en kanske du ska fundera på en extern istället.

Permalänk

Ser ok ut.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Om man inte har två grafikkort så går det bra att ha en DVD i det chassit.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Om man inte har två grafikkort så går det bra att ha en DVD i det chassit.

absolut. det betyder inte att man borde göra det, dock. när det är så litet är det viktigt att det är så tomt (kom inte på ett bättre ord) som möjligt i chassit. det ska nog gå bra om man sätter i en men jag tycker i alla fall att det känns onödigt. sedan beror det ju också på hur ofta ts använder en dvdspelare. själv använder jag min kanske en gång i månaden högst, oftast mindre men det är ju olika från person till person. dock är det ju inte några större svårigheter att bära med sig en dvdspelare om man nu skulle behöva en sådan, man får ju ändå bära tangentbord, mus, musmatta och skärm samt kablage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

4570s istället för att få ner temperatur och ljudnivå. speciellt intressant i ett mindre chassi. endast 2 minnesplatser på moderkortet, kanske byta till asus b85m-g eller gigabyte b85m-ds3h. jag skulle inte sätta i en dvdläsare i det chassit. visst, det går (om man bara har ett grafikkort) men det tar upp mycket plats och ger grafikkortet mindre plats. om du måste ha en kanske du ska fundera på en extern istället.

Okej, när jag jämför 4570s med 4440 så är hastigheten sämre men boosten högre, gör det någon märkbar skillnad?
Vad är skillnaden mellan en processorfläkt och processorkylare? Inte så insatt.

Moderkortet byter jag ut då, ifall man vill ha mer minne i framtiden.

När man tänker efter så har jag inte använt en DVD-läsare på säkert 2år, så borde kunna slopa den. Det känns lite fel utan en, men det går som sagt alltid lösa med brudens dator eller nått.

Tack för tipsen, uppskattas!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvzan:

DjRaven: Är det verkligen nödvändigt med bättre graffe och proccessor kylare för mina ändåmål?
Tackar för ett bra förslag!

Allt är väl upp till gemene man, kanske bättre med en 250gb SSD och 2st skärmar med tanke på musikskapandet.

För en tyst dator är det nödvändigt med en bättre kylare.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Allt är väl upp till gemene man, kanske bättre med en 250gb SSD och 2st skärmar med tanke på musikskapandet.

För en tyst dator är det nödvändigt med en bättre kylare.

Absolut jag håller med dig, men skärm och hårddisk är lätt att uppgradera i ett senare skede.

Okej, men om jag väljer 4570s, är det då nödvändigt att köpa en annan kylare? Datorn behöver inte vara knäpptyst, för hög ljudnivå för mig är när man hör datorbruset in i lurarna eller att det låter in i micen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvzan:

Okej, när jag jämför 4570s med 4440 så är hastigheten sämre men boosten högre, gör det någon märkbar skillnad?
Vad är skillnaden mellan en processorfläkt och processorkylare? Inte så insatt.

Moderkortet byter jag ut då, ifall man vill ha mer minne i framtiden.

När man tänker efter så har jag inte använt en DVD-läsare på säkert 2år, så borde kunna slopa den. Det känns lite fel utan en, men det går som sagt alltid lösa med brudens dator eller nått.

Tack för tipsen, uppskattas!

nu har jag inte sett någon större jämförelse mellan 4440 och 4570s, men en snabbtitt på cpu-world visar det här. i stort sett likvärdiga alltså men 4570s är snäppet vassare. vitsen med s-modellerna är att de är strömsnåla och därför inte lika varma. det drar ner temperatur och/eller ljudnivå. processorkylare och processorfläkt är ingen skillnad, det är bara att jag inte brukar säga fläkt då det faktiskt inte bara är en fläkt. du kan absolut köpa en kylare om du vill (dock är det inte nödvändigt) men tänk på att den ska få plats i chassit också, det är inte atx du bygger. kolla det noga innan du väljer något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvzan:

Absolut jag håller med dig, men skärm och hårddisk är lätt att uppgradera i ett senare skede.

Okej, men om jag väljer 4570s, är det då nödvändigt att köpa en annan kylare? Datorn behöver inte vara knäpptyst, för hög ljudnivå för mig är när man hör datorbruset in i lurarna eller att det låter in i micen.

Sämre grafikkort, 250GB SSD..Samt tystare dator får du leta efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

versions: Okej jag kör på en 4570s då! Tack!

DjRaven: Tackar! Byter processorn och chassit bara, det får jag kosta på mig!

Tack för hjälpen alla, blir beställning imon!