Ungefärligt pris för reperation/byte tangentbord?

Permalänk
Medlem

Ungefärligt pris för reperation/byte tangentbord?

Hej,

Som titel lyder så undrar jag om någon har en hum om mellan tummen och pekfingret vad detta skulle kunna tänkas kosta? Har en halvny Dell XPS som jag är väldigt nöjd med förutom att tangentbordet börjat peta ut dubbla tecken väldigt ofta. Så funderar på om det är värt en reperation eller om man bara ska köpa en ny dator.

Någon som har erfarenhet av detta?

Mvh,
WW

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Antar att detta är utanför garanti? Tangenbort på en laptop är något som brukar gå att byta ut så det kan absolut vara värt att kolla vad det kostar. Kolla med Dell vilka de har som auktoriserad verkstäder, skicka ett mail till dom och fråga vad det kostar.
är det en lite äldre modell kan det finnas nya/refurb tgb att köpa på aliexpress/amazon/ebay.

Permalänk
Medlem

Ja, utanför garanti och köpt på blocket utan kvitto (fick den väääldigt billigt så brydde mig, då)

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||