Streama ifrån PC till iPad

Permalänk
Medlem

Streama ifrån PC till iPad

Hej!

Jag använder mig av en app som heter Emit App (https://www.emitapp.com/), dock så har den en bugg på något sätt som gör att den 1-3 gånger på ett 50 min klipp stannar och buffar i all oändlighet.
Vet inte om någon annan använder sig av appen, och har en lösning på problemet vilket vore trevligt.

Men min riktiga fråga är annars ifall det finns något annat bra program att göra detta på?
Kravet är väl att kunna spela upp .mkv filer tillsammans med .srt filer utan lagg

MVH

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Tjo

Jag kör på ett par olika appar (plex, Air Video, Air Video HD och Air playit.) Plex är väl den som ser snyggast ut och man kan få en liten egen "IMDB" via appen när man ska köra sina filmer från PC:n Air Video HD är nog den jag märker att jag kör på mest, kör MKV med SRT utan problem. Sen streamar jag mycket via mobilen eller ipaden till Apple tv.

Men svaret på din fråga.... det som kör allt med inbyggd text, med SRT och mkv är Air video HD

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Kör med splashtop remote istället! Kan styra hela datorn från telefonen.. Funkar skitbra!

Visa signatur

[MB: Z270E GAMING [CPU: Intel I7 7770k@ 4,8GHz] [RAM: 16GB Corsair Vengeance RGB] [GPU: Asus Strix 1080TI] [HDD: WD 120GB SSD+WD 500GB SSD ] [Nätagg: Corsair RM750x] [Chassi: Corsair 460x RGB]

Permalänk

Jag själv kör air video HD, älskar det! Tycker du borde köra på det

Permalänk
Medlem

Air Video HD helt klart.

Permalänk
Medlem

Tack, hem och testa Air Video HD ikväll

*edit: Bara säga att jag testade Air Video HD igår kväll en lite stund och är väldigt nöjd med resultatet. Tack för bra feedback!

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |