Wii-U - Några frågor innan köp

Permalänk
Medlem

Wii-U - Några frågor innan köp

Funderar på att köpa en Wii-u, men innan jag gör det har jag lite saker jag undrar över.

1. Kan man spela vanliga Wii-spel (för den äldre wii) på Wii-U?

2. Har hört att det ska finnas ett enkelt "hack" så att man installera snes/nes spel på wii? Stämmer detta? Hur gör man i så fall? Hur säkert är det?

3. Finns det klassiska handkontroller till Wii-U? Var kan man köpa de?

4. Gärna några spelrekommendationer vore nice

Permalänk
Medlem

1. Japp, finns ett Wii-läge där du kan köra vanliga Wii-spel, samt spel som du har köpt via Virtual Console m.m.

2. Vet ej

3. Det finns en Wii U Control Pad, går att köpa på alla ställen som säljer Wii U och spel till Wii U.

4. Nintendos egna spel är ju alltid att rekommendera, t.ex. The Wind Waker HD, Super Mario 3D World samt nya Donkey Kong Country Tropical Freeze!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

1. Ja
2. Vet ej, men vad jag förstår är de hyfsat flitiga med att komma med uppdateringar som brickar moddade/hackade konsoler.
3.Ja, wiiu pro controller, finns i de flesta affärer som säljer wiiu. Mycket bra recensioner på kontrollen. Bra batteritid, räckvid och känsla har jag för mig det har sagts.
4. Beror på vad du gillar. Assassin creed 4 finns om du gillar sånt och inte spelat det redan. Super Mario 3D world, verkar vara rätt innovativt.

Permalänk
Medlem

1. Ja. Hela Wii operativsystemet finns i ett eget Wii läge så allt som funkar på Wii (förutom gamecubespel) funkar även på Wii U.
2. Ja det finns samma bugg i Wii läget på Wii U som på gamla Wii. Mao det ska gå att softmodda Wii U's Wii läge. Hur man gör detta får du själv leta upp.

Permalänk
Medlem

1: ja det ska vara bakåtkompatibel så det är lugnt.
2: nåt hack vet jag inget om, det enklaste om du vill ha gamla klassiska spel är nog att köpa dom digitalt via (Wii-u store?) Som man gjorde på Wii.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av IT-Coach:

Funderar på att köpa en Wii-u, men innan jag gör det har jag lite saker jag undrar över.

1. Kan man spela vanliga Wii-spel (för den äldre wii) på Wii-U?

2. Har hört att det ska finnas ett enkelt "hack" så att man installera snes/nes spel på wii? Stämmer detta? Hur gör man i så fall? Hur säkert är det?

3. Finns det klassiska handkontroller till Wii-U? Var kan man köpa de?

4. Gärna några spelrekommendationer vore nice

1. Ja det kan du.

2. Vet jag inget om

3.http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1431386

4. Wind Walker HD, har spelat det GameCUbe och det är ett grymt spel. New Super Mario Bros U är alltid trevligt med vänner och Donkey Kong Country: Tropical Freeze är bra om du tycker traditionella svåra plattformsspel.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

3.Ja, wiiu pro controller, finns i de flesta affärer som säljer wiiu. Mycket bra recensioner på kontrollen. Bra batteritid, räckvid och känsla har jag för mig det har sagts.

Det finns även WiiU controller pro classic, men den är inte batteridriven utan kopplas till en traditionell wii-mote. Eftersom den inte har batterier så är den lite lättare, samt att knappuppsättningen är densamma som på gamecube. Största skillnaden är spakarnas placering, dvs om de sitter ovanför eller under övriga knappar. Vilken som är vilken framgår om du tittar på bilderna: Classic,
Pro

Jag har båda och kan väl säga att de båda är sköna i händerna, men att den vanliga Pro-kontrollen har en stor fördel iom att den är batteridriven och man slipper koppla den till en wii-mote. Är du inte särskilt ute efter classic-uppsättningen med spakarna på det traditionella stället så skulle jag gå vanlig pro.

Skrivet av GladiumMiles:

4. Wind Walker HD, har spelat det GameCUbe och det är ett grymt spel. New Super Mario Bros U är alltid trevligt med vänner och Donkey Kong Country: Tropical Freeze är bra om du tycker traditionella svåra plattformsspel.

Wind Waker* HD är ett prima spel. I synnerhet underhållande om du dessutom upplever nostalgikänslan av att ha kört det som yngre, men bra för sig också.

NSMBU är som sagt kul att köra med vänner, även det nyare 3D world, vilket jag faktiskt tycker var lite roligare.
Har även kört Donkey Kong Country: Tropical Freeze med en polare, men det var så satans svårt så att vi efter tio försök inte ens kunde ta oss igenom första banan (pun unintended).

Viktigare är väl vilka spel vi har framför oss. Där att nämna finns ju det kommande Zelda-spelet som är enormt efterlängtat. Tillsammans med det finns ju även det kommande Super Smash Bros Melee U.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Njure:

Det finns även WiiU controller pro classic, men den är inte batteridriven utan kopplas till en traditionell wii-mote. Eftersom den inte har batterier så är den lite lättare, samt att knappuppsättningen är densamma som på gamecube. Största skillnaden är spakarnas placering, dvs om de sitter ovanför eller under övriga knappar. Vilken som är vilken framgår om du tittar på bilderna: Classic,
Pro

Jag har båda och kan väl säga att de båda är sköna i händerna, men att den vanliga Pro-kontrollen har en stor fördel iom att den är batteridriven och man slipper koppla den till en wii-mote. Är du inte särskilt ute efter classic-uppsättningen med spakarna på det traditionella stället så skulle jag gå vanlig pro.

Wind Waker* HD är ett prima spel. I synnerhet underhållande om du dessutom upplever nostalgikänslan av att ha kört det som yngre, men bra för sig också.

NSMBU är som sagt kul att köra med vänner, även det nyare 3D world, vilket jag faktiskt tycker var lite roligare.
Har även kört Donkey Kong Country: Tropical Freeze med en polare, men det var så satans svårt så att vi efter tio försök inte ens kunde ta oss igenom första banan (pun unintended).

Viktigare är väl vilka spel vi har framför oss. Där att nämna finns ju det kommande Zelda-spelet som är enormt efterlängtat. Tillsammans med det finns ju även det kommande Super Smash Bros Melee U.

Har riktigt höga förhoppningar på nästa Zelda spel då jag spelat de flesta tidigare spelen i serien och tycker att de är några av de bättre spelen jag spelat och det är nästan värt att köpa konsolen bara för nästa Zelda spel.

Sedan så släpps ju också Mario Kart 8 om någon månad vilket också kan vara festligt och spela med vänner,

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Avstängd

4. för spel med vänner - nintendoland - wii golf-supermario 3d workd - kanske tom wii party U - gamewario för pictionary.

för spel solo DKC tropical freeze, 3d world, windwakerhHD

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb