Ruthless Semi-Vanilla (+mcmmo) Minecraftserver. (1.8)

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja testa, verkar riktigt kul!

IGN: Razahjk
Ålder: 19

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus18:

Jag skulle gärna vilja testa, verkar riktigt kul!

IGN: Razahjk
Ålder: 19

Välkommen in

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Jag (Kinkyboo) är redan medlem men skriver en ansökan åt min flickvän, hon är ingen sweclockare

Namn: Aliocii
Ålder 18

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Jag (Kinkyboo) är redan medlem men skriver en ansökan åt min flickvän, hon är ingen sweclockare

Namn: Aliocii
Ålder 18

Välkommen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina vänner spelar på servern och skulle vilja hoppa in och lira med dem, verkar riktigt bra!

Namn : BobMaxHaste
Ålder : 18

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigSm:

Mina vänner spelar på servern och skulle vilja hoppa in och lira med dem, verkar riktigt bra!

Namn : BobMaxHaste
Ålder : 18

Välkommen in!

Visa signatur

MSI Z87-G45 GAMING - Intel I7 4790K - Corsair Vengeance 16GB (2x8) - Corsair H60 - MSI GTX GeForce 980 Gaming 4 - Samsung 840 EVO 120 + Samsung 840 EVO 250) - WD 500 Gb - Seasonic X-Series 1050w '80 Plus Gold' - NZXT H440.

Permalänk
Medlem

Verkar som serven är nere för mig, kommer inte in men ser att det är 2 som redan spelar

Edit:
Får även "Authentication servers are down. Please try again later, sorry!"
Dock kommer jag in på andra servrar hur lätt som helst

Permalänk
Medlem

Fungerade bra för mig. Loggade ut och gick ut och rökade. När jag kom tillbaka var det dött.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har anslutningsproblem mot halva internet just nu känns det som.

Permalänk
Medlem

Fungerar igen!

Permalänk

Hej, Freddeado93 aka Fredde här.
20 år gammal och lite sugen på att testa Minecraft nu så här 1 år senare, såg att en kompis körde på denna server, men hoppas man kan få inbjudan så man kan börja lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddeado93:

Hej, Freddeado93 aka Fredde här.
20 år gammal och lite sugen på att testa Minecraft nu så här 1 år senare, såg att en kompis körde på denna server, men hoppas man kan få inbjudan så man kan börja lite.

Välkommen in på severn!

Visa signatur

MSI Z87-G45 GAMING - Intel I7 4790K - Corsair Vengeance 16GB (2x8) - Corsair H60 - MSI GTX GeForce 980 Gaming 4 - Samsung 840 EVO 120 + Samsung 840 EVO 250) - WD 500 Gb - Seasonic X-Series 1050w '80 Plus Gold' - NZXT H440.

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden då det verkar finnas många aktiva minecraftare här.

Tänkte lira lite Minecraft 2v2 UHC/Survival PVP någon kväll, någon som är intresserad?

Lite länkar för hur det fungerar etc:

https://www.youtube.com/watch?v=tb8QYm4QnPQ
https://www.youtube.com/watch?v=DZAigHxEFyg
http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Ultra_Hardcore_survi...

PM:a!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poisonnn:

Bumpar den här tråden då det verkar finnas många aktiva minecraftare här.

Tänkte lira lite Minecraft 2v2 UHC/Survival PVP någon kväll, någon som är intresserad?

Lite länkar för hur det fungerar etc:

https://www.youtube.com/watch?v=tb8QYm4QnPQ
https://www.youtube.com/watch?v=DZAigHxEFyg
http://minecraft.gamepedia.com/Tutorials/Ultra_Hardcore_survi...

PM:a!

Vi har förut kört 2-3 stycken UHC, dock bara inom föreningen, Men vi ska nog kunna dra igång en UHC server snart igen om intresse finns, Dock är det inte 2vs2 såfall

Visa signatur

Permalänk

Nick: MrSebbish
Ålder: 15

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSebbish:

Nick: MrSebbish
Ålder: 15

Välkommen in!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjenare skulle också vilja få en inbjudan, är en grabb på 21 år som gärna vill spela lite Minecraft med vänner som spelar på denna servern redan. Användarnamn är Kiyana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zikco:

Tjenare skulle också vilja få en inbjudan, är en grabb på 21 år som gärna vill spela lite Minecraft med vänner som spelar på denna servern redan. Användarnamn är Kiyana

Välkommen! syns ingame

Visa signatur

Permalänk

Tjena, var ett tag sen jag spelade online. Skulle vara kul att ta upp det igen

KSFR
26 år

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Hej!

Vore kul.

Nick: arsle

28 år

brorsa till ksfr

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Dock undrar jag poängen med vanilla? Skaffa diamant set och tools sen har man nått top teir? >.<

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk

Hejsan! Hörde om denna server från några polare som spelar här och verkar intressant.
Jag är 19 år och student.
Mitt nick på Minecraft är "Ventrilinty".

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad av att spela på denna server, 20 år in-game namn Whootas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Trevligt! Dock undrar jag poängen med vanilla? Skaffa diamant set och tools sen har man nått top teir? >.<

Halloj, Poängen med "vanilla" är att man kör spelet som "standard", som Mojang har skapat det, utan massa plugins som gör de lättare eller så.

För att det ska bli lite mer säkerhet än minecrafts standard har vi gjort servern "semi vanilla" vilket betyder att det finns plugins men inget som ska förstöra den orginala spelglädjen.

De plugins vi har valt är Antigrief för att skydda mot griefing och sabotage, Essentials som ger dig möjligheten att sätta ett hem som du kan komma till genom /home, samt att du kan använda /spawn för att komma till spawnen.

Då en del folk vill PVPA och en del inte vill, så har vi ett plugin som styr PVP, Vill man kunna PVPa så skriver man helt enkelt /pvp och får då pvp aktiverat och då blir utmaningen lite större.

Såsvaret på din fråga, Ja, du skaffar saker och får top tier, Problemet är dock att du ska klara dig från att dö och dina tools går även sönder efter ett tag. De flesta som spelar på just denna servern bygger dock främst saker, Som egna byar och städer, tunnelbanesystem m.m

Servern är på Hardmode så inte ens ljus och facklor håller undan creepers

Skrivet av laggarbacken:

Tjena, var ett tag sen jag spelade online. Skulle vara kul att ta upp det igen

KSFR
26 år

Skrivet av mjältbrand:

Hej!

Vore kul.

Nick: arsle

28 år

brorsa till ksfr

Skrivet av Ventrilinty:

Hejsan! Hörde om denna server från några polare som spelar här och verkar intressant.

Skrivet av whootas:

Jag är väldigt intresserad av att spela på denna server, 20 år in-game namn Whootas.

Välkomna in! ni är whitelistade inom 5 minuter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Skulle vara kul med lite Minecraft igen

Nick: NoobenZek

Ålder: 18 år

Bror till laggarbacken och mjältbrand.

EDIT: Lägg även till darkmast22, 16 år gammal (kusin)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Halloj, Poängen med "vanilla" är att man kör spelet som "standard", som Mojang har skapat det, utan massa plugins som gör de lättare eller så.

För att det ska bli lite mer säkerhet än minecrafts standard har vi gjort servern "semi vanilla" vilket betyder att det finns plugins men inget som ska förstöra den orginala spelglädjen.

De plugins vi har valt är Antigrief för att skydda mot griefing och sabotage, Essentials som ger dig möjligheten att sätta ett hem som du kan komma till genom /home, samt att du kan använda /spawn för att komma till spawnen.

Då en del folk vill PVPA och en del inte vill, så har vi ett plugin som styr PVP, Vill man kunna PVPa så skriver man helt enkelt /pvp och får då pvp aktiverat och då blir utmaningen lite större.

Såsvaret på din fråga, Ja, du skaffar saker och får top tier, Problemet är dock att du ska klara dig från att dö och dina tools går även sönder efter ett tag. De flesta som spelar på just denna servern bygger dock främst saker, Som egna byar och städer, tunnelbanesystem m.m

Servern är på Hardmode så inte ens ljus och facklor håller undan creepers

Välkomna in! ni är whitelistade inom 5 minuter!

ahh, aa, bygga är alltid trevligt, men tycke att (även utan mods) så hittar man diamanter för ett fullt set väldigt fort Hade faktiskt kunnat joina om de var typ FTB Direwolf20 pack, för vanilla är tyvärr lite torrt för min del. (gillar automation/maskiner och diverse "avancerade" struktioner och system)

Bra initiativ dock och lycka till med din server!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Hej! Skulle vara kul med lite Minecraft igen

Nick: NoobenZek

Ålder: 18 år

Bror till laggarbacken och mjältbrand.

EDIT: Lägg även till darkmast22, 16 år gammal (kusin)

Fixat välkommen in!

Skrivet av Tony32:

ahh, aa, bygga är alltid trevligt, men tycke att (även utan mods) så hittar man diamanter för ett fullt set väldigt fort Hade faktiskt kunnat joina om de var typ FTB Direwolf20 pack, för vanilla är tyvärr lite torrt för min del. (gillar automation/maskiner och diverse "avancerade" struktioner och system)

Bra initiativ dock och lycka till med din server!

Jag driver även en Yogcast server via ATLauncher åt Ruthless Spelförening som kanske intresserar dig mer,
Mer info om den finns här http://ruthless.se/feed-the-beast/ftb-yogscast/

Skrivet av Ventrilinty:

Denna spelare har nu blivit bannad för storgrief!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Godmorgon,

Det här låter som en server jag vill lira på! Har några polare som gått med här också.

Username: Netzman
Snubbe på 20 år

Säg till om ni vill veta något mer
Hatt de bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neztman:

Godmorgon,

Det här låter som en server jag vill lira på! Har några polare som gått med här också.

Username: Netzman
Snubbe på 20 år

Säg till om ni vill veta något mer
Hatt de bra!

Du är whitelistad och är välkommen in på servern!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad hände med spawn?