Permalänk
Medlem

TV-Out, hur?

Det är så att jag är hos en kompis (cecil173) använder hans profil. Och vi har en Comp. Y/C som sedan blir en SCART vi får bild när datorn startar upp, men så fort man kommer in i True-Windows alltså inte DOS så försvinner bilden. Vi har testat TV-Tool, men utan lycka. Dessutom är bilden Svart-Vit. Vad ska vi göra?
Alla tips är välkommna.

//Holm & Cecil

SPECS:
GF4 Ti4200
Chip: SAA7104
Det är en analog monitor (doh).

BTW; TVn är lite gammla, men då det funkar vid uppstart så skall det väl också funka i Win.

Permalänk

Antar att ni testat med Nvidias medföljande program oxså?
Alltså det som ingår i drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Antar att ni testat med Nvidias medföljande program oxså?
Alltså det som ingår i drivrutinerna.

NVview?

Permalänk

Ja så heter det ja.
Testat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Ja så heter det ja.
Testat?

Får inte igång det, känner inte igen mig i drivisarna. Ser annorlunda ut än hos mig, i egenskaper har jag två skärmar en som är lite frammåt (den som är vald) och sedan en som är i bakgrunden. Här finns bara 1.
Han har detonator 41.09

EDIT: vi har fått färg på "testskärmen" nu där man ser dom vertikala "strecken".

Permalänk

Tanka ner gamla Detonator 28.** så funkar det ska du se! Deras nya FÖRBANNADE 4*.** funkar aldrig... jävla skitdrivrutiner!

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [0verlord]
Tanka ner gamla Detonator 28.** så funkar det ska du se! Deras nya FÖRBANNADE 4*.** funkar aldrig... jävla skitdrivrutiner!

Tror inte dom stödjer GF4 så bra.

Permalänk
Medlem

Uppdatering.
Jag drog in 42.68 åt honom och sedan fick vi färg, men om vi startar wmplayer, eller vilket som helst syns inte det man spelar upp. Vi som tänkte kolla på den nya FADER filmen på en 32".
Några ideer?

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått igång det tack vare lite nya drivisar + lite tålamod