Kan inte logga in på Facebook, super konstigt

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på Facebook, super konstigt

Jag loggade in på facebook som vanligt, fast kom först vidare där det stod om jag ville spara eller inte spara denna inloggningen från denna datorn. Jag tryckte spara och sen kom jag in på facebook som vanligt.
Sen kom ett mejl om att någon har försökt logga in på mitt konto.
I mejlet tryckte jag då på "säkra ditt konto". Då skickades jag till en facebook sida där det står:
"Säkra ditt konto". "För att hjälpa dig att skydda ditt Facebook-konto vägleder vi dig genom en lösenordsåterställning och ser till att eventuella ändringar som nyligen gjorts i ditt konto utfördes av dig och igen annan"

Jag trycker "Fortsätt". Sedan ska jag skapa ett nytt unikt lösenord, där jag skriver in ett nytt lösenord. När jag trycker på "Fortsätt" skickas jag till en helt vit sida där den inte laddas. Jag förstår verkligen ingenting.. Kan ni hjälpa mig? Jag har försökt på andra webbläsare men det har varit detsamma.

Permalänk
Medlem

Skriv era mejl så kan jag skicka bilder på hur det ser ut steg för steg, om ni vill hjälpa mig att undersöka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra94:

Skriv era mejl så kan jag skicka bilder på hur det ser ut steg för steg, om ni vill hjälpa mig att undersöka det.

Varför skulle vi skriva våra mejladresser för?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Perra94:

Jag loggade in på facebook som vanligt, fast kom först vidare där det stod om jag ville spara eller inte spara denna inloggningen från denna datorn. Jag tryckte spara och sen kom jag in på facebook som vanligt.
Sen kom ett mejl om att någon har försökt logga in på mitt konto.
I mejlet tryckte jag då på "säkra ditt konto". Då skickades jag till en facebook sida där det står:
"Säkra ditt konto". "För att hjälpa dig att skydda ditt Facebook-konto vägleder vi dig genom en lösenordsåterställning och ser till att eventuella ändringar som nyligen gjorts i ditt konto utfördes av dig och igen annan"

Jag trycker "Fortsätt". Sedan ska jag skapa ett nytt unikt lösenord, där jag skriver in ett nytt lösenord. När jag trycker på "Fortsätt" skickas jag till en helt vit sida där den inte laddas. Jag förstår verkligen ingenting.. Kan ni hjälpa mig? Jag har försökt på andra webbläsare men det har varit detsamma.

Vad säger Facebook supporten då?

Permalänk
Medlem

Antingen är du lurad och har skänkt ditt konto till ngn annan. Eller så vill du blåsa andra

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Alltså, har du inte bara aktiverat inloggningsmeddelande? Jag har det på facebook så när jag loggar in från en ny enhet så skickas ett mail. Du sa att du fick ett mail efter att du loggat in, är det så enkelt att den meddelat dig för att du själv loggat in och nu så försöker du blockera dig själv...?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem

Så att jag kan visa hur det ser ut genom att bifoga bilder? Lyckades inte göra det i detta inlägget.

Permalänk
Medlem

Jag har skickat det till Facebook supporten men inte fått svar. http://sv-se.facebook.com/help/contact/357439354283890 Finns det något annat sätt man kan ta upp ärendet?
Blockera mig själv? Varför skulle jag vilja göra det?
Jag säger att när jag försöker logga in som vanligt men sen kommer det upp att jag behöver "Säkra mitt konto" (då är jag inte inloggad). När jag då trycker på fortsätt ska jag byta lösenord vilket jag inte fattar, sen går jag vidare och så blir bara skärmen vit, kommer inte vidare därifrån.
Jag försöker inte lura nån..? Det är ju nåt fel med deras servar eller så är det någon bugg. Och jag har ingen aning vad jag ska göra, en annan jag vet har samma problem.

Permalänk
Medlem

Okej det låter lite suspicious när jag frågar efter era mejladresser, men är desperat. Jag kommer ju aldrig kunna komma in på min Facebook igen, fucking skit. Tänkte om man kunde ha inaktiverat för att sen aktivera det det men då måste man vara inloggad.. Har ingen aning vad jag ska ta mig till. Ingen som har råkat ut för liknade situation?

Permalänk
Medlem

På mobilen testade jag att gå in på inställningar --> Facebook och sen skriva in mitt lösenord.
Då kom det upp en notis som säger :
"Inloggningsfel"
"Kontot har blockerats på grund av misstänkt bedräglig aktivitet. Logga in på facebook.com från en dator och följ anvisningarna som visas."
Det roliga med detta är att ingen förutom jag har försökt logga in (läs min historia högst uppe). Och jag kan inte skicka in en överklagan eftersom man kan bara skicka in överklagad om ens konto är inaktiverat. Mitt konto var inte inaktiverat, men tydligen blockerat? Vad ska jag ta mig till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra94:

På mobilen testade jag att gå in på inställningar --> Facebook och sen skriva in mitt lösenord.
Då kom det upp en notis som säger :
"Inloggningsfel"
"Kontot har blockerats på grund av misstänkt bedräglig aktivitet. Logga in på facebook.com från en dator och följ anvisningarna som visas."
Det roliga med detta är att ingen förutom jag har försökt logga in (läs min historia högst uppe). Och jag kan inte skicka in en överklagan eftersom man kan bara skicka in överklagad om ens konto är inaktiverat. Mitt konto var inte inaktiverat, men tydligen blockerat? Vad ska jag ta mig till?

Ligga på Facebooksupporten - vi kan inte göra något.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

HJÄLP!

@Perra94: HEJ!!

Det här hände precis Mig, är fast på den sidan. Har INTE fyllt i lösenord. vad hände med det här, hur gjorde Du för att komma ur det? tacksam för svar. paniiiiiik!!

Permalänk
Medlem

hjääälp!!

@Perra94: Det här hände precis Mig, är fast på den sidan. Har INTE fyllt i lösenord. vad hände med det här, hur gjorde Du för att komma ur det? tacksam för svar. paniiiiiik!!

Permalänk
Medlem

Super konstigt?
Fatta glaset i valfri hand
Höj glaset
För munnen till dess kant
Smutt

@missrolf
Jag ser nu att du necromancat upp en gammal tråd. Trådskaparen har inte varit aktiv på forumet i 3 år.
Se tipsen ovan eller kontakta facebook-supporten.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8