Permalänk
Medlem

chromecast viaplay

Har viaplay och chormecast men får inte upp google cast ikonen när jag startar en film. Det funkar med netflix, youtube mm. Har ringt viaplay men dom visste inte riktigt vrf det inte fungera. Kanske något som blockerades i brandväggen sa dom. Någon som har en aning vad det är för fel? Någon som får det att funka genom en dator? Fungerar bra på min surfplatta

Permalänk
Skrivet av Bobba89:

Har viaplay och chormecast men får inte upp google cast ikonen när jag startar en film. Det funkar med netflix, youtube mm. Har ringt viaplay men dom visste inte riktigt vrf det inte fungera. Kanske något som blockerades i brandväggen sa dom. Någon som har en aning vad det är för fel? Någon som får det att funka genom en dator? Fungerar bra på min surfplatta

viaplay har väl en app, har du uppdaterat denna?
vilken brandvägg ? iptables starta pogramet kolla vad som blokeras.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Aa alltså på surfplattan så funkar det. Det är bara på datorn som det inte funkar. De är ju de som är lite konstigt tycker jag. Du har inte viaplay och möjlighet att testa genom en dator med chromecast?

Skrivet av jonatan80:

viaplay har väl en app, har du uppdaterat denna?
vilken brandvägg ? iptables starta pogramet kolla vad som blokeras.

Permalänk
Skrivet av Bobba89:

Aa alltså på surfplattan så funkar det. Det är bara på datorn som det inte funkar. De är ju de som är lite konstigt tycker jag. Du har inte viaplay och möjlighet att testa genom en dator med chromecast?

chromecast = chromeOS = google = appar kan laddas ner till chromecast från google play.
eller har jag missuppfattat konceptet?
du laddar då ner viaplay appen testar igen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Viaplay fungerar väl inte med chromecast än..Sist jag kollade med deras support så sa dom vi jobbar på det..

Edit såg nu att dom fixat det

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz