Behöver hjälp att hitta en ny ADSL-Router!

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att hitta en ny ADSL-Router!

Hej!

Behöver hjälp att hitta en ny ADSL-Router till mitt nätverk. Den kommer vara mest till för Gaming. Det är oftast 2 datorer igång samtidigt(Gaming) + några mobiler och ev en dator till. Har tittat runt med blir bara mer förvirrad när jag ser alla alternativ.
Datorerna kommer befinna sig ca 8m från routern så bra räckvidd kanske är att föredra?
En dator kör nätverkssladd och en kör WiFi.
Ni som kan något inom detta ämne får gärna tipsa om några ADSL-Routrar som ni rekommenderar!

Pris: 500-1400kr

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det bästa är att skaffa ett separat modem och separat router.
Men en ASUS-router med tomato-firmwaren lär lösa det du är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det bästa är att skaffa ett separat modem och separat router.
Men en ASUS-router med tomato-firmwaren lär lösa det du är ute efter.

Några exempel på såna?

Mvh

Permalänk
Medlem

Har du inget löst modem idag ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Har du inget löst modem idag ?

Har ett ADSL-Modem-router, allt i ett. Men den börjar gå sönder så behöver något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar800:

Har ett ADSL-Modem-router, allt i ett. Men den börjar gå sönder så behöver något nytt.

Om du vill ha allt i ett så finns NETGEAR DGN2200 WIRELESS N300 ADSL2+ MODEM ROUTER http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=572902

Läs omdömen för NETGEAR DGN2200 på Prisjakt, Dustin Home och Netonnet.

Visa signatur

janee

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderad*

Jag har tagit bort ett s.k. bumpinlägg (inlägg som endast "bumpar" upp tråden i historiken. Detta är inte tillåtet då det resulterar i ett orättvist forum och irriterade medlemmar.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Körde själv på en NETGEAR DGND3700 v1 med: (http://www.richud.com/wiki/DGND3700_V1_Transmission_Firmware) där man fick både VDSL2 stöd samt Target SNR Margin, som fungerade alldeles utmärkt!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB