Program för att fixa korrupta filer...

Permalänk
Medlem

Program för att fixa korrupta filer...

Alltså, jag tror att min disk har pajat eller nått, för alla filer på den blir korrupta, eller inte alla, men många .bin och .exe, typ srevice pack var helt plössligt ingen fil längre, utan det kom massa errors och skit, ett tag trodde jag det kunde vara fel på nätverks kortet, fast när jag kollade på en annan disk som hade en fil som var koppierad från den (antagligen) trasiga disken så funkade inte den heller, fast alla andra filer på den detta är lite jobbigt då typ massa filer har pajat, kan man fixa detta på nått sätt möjligen? Jävla skit WD/8

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Virus skulle jag kunna satsa 1k på, men så mye pengar har jag inte..

Permalänk
Medlem

Funkar filerna på en annan dator?

Permalänk
Medlem

nej det är det dom inte gör, dessutom så tror jag inte det är virus, kör ett fullt uppat nav 2003 så jag 'tror' inte det, det har ju bara hnt på en disk, som dessutom startar om datorn med ett 'klick' ibland... mycket irriterande är detta.

Flyttar jag filerna är dom som sagt lika korrupta fortfarnde

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Låter som sagt som virus.

Permalänk
Medlem

Hmm, ok, har hört detta:

Fel på disken (jag själv)
Virus (denka)
Fel på hostcontrollern (polare)

Alltså, det finns liksom inget virus verkar det som, för ett norton med senaste uppsen hittade iaf inget... klart det kan vara det, fast ush, detta suger grovt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Finns det några test program för att kolla sådant här, typ om det är fel på hostcontrollern o så... typ, inbränning för att se om den pallar det eller nått... jag vet inte...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Finns ju massa hårdisk-test-proggie-stuff man kan köra Hdtach eller vafasiken det hette är ju ett iaf... Dra ner massa hårddisk-bench proggies och se hur det går...

Permalänk
Medlem

Funkar filer såsom bilder, musik osv??

Funkar dessa så kan du glömma hårdvarufel.

Permalänk
Avstängd

hehe, för det första kan man inte klassa "norton" som ett anti-virus-program,.. snarare ett virusprogram!.. Det enda programmet som fungerar som det ska är "PC Cillin".. hämta hem, installera, ta bort virus!.. Hipshot; annars kan du väl formatera?..

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Varför inte helt enkelt köra chkdsk, eller vad det heter?

Visa signatur

//cykze

Permalänk
Medlem

Jag har helt plötsligt fått samma fel som du, men filerna fungerar det är bara vissa filer i de packade mapparna som inte går att läsa.

Permalänk
Medlem

en kusin till mig hade typ samma problem, dvs alla packade filer han laddade ner (alltså även bin, iso osv) blev korrupta.. och det visade sig vara hans minne som var kasst, så testa köra memtest86..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettan
Jag har helt plötsligt fått samma fel som du, men filerna fungerar det är bara vissa filer i de packade mapparna som inte går att läsa.

Ja man kan säga att dom funkar, fast vissa filer i .bin o så har slutat funka... och det kan ju inte bara vara nått som skall hända, eftersom det inte har hänt mig innan...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

för mig, så upptäckte jag att det var packningsprorgammet som lurade.. Jag använde "Power Archiver" och det corruptade mina filer... bytte till WinRAR och det funkade "molto bene" !.. +(drar 75% mindre CPU och är snabbare)...

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ @ 1700 Mhz (Palomino) | GeForce 3 Ti200 @ 500 | 256 MB DDR 266 Mhz | Creative Soundblaster Audigy™ 2, 6.1 THX Certified 24-bit | 2*12.5 GB HDD + 40 GB HDD | Pioneer Slot in DVD & Slot in CD-ROM | WaterCooled™ = ½", BIX Blue Metallic, 2 papst 120, 2 L plexitank, Sicce Nova 13 L/min | PLUS™ DLP Projektor (300", XGA, 800 Ansi) | katt™ POWER! :D[/size]

Permalänk
Medlem

Inte överklockat då? Så att det blir korrupt pga för höga frekvenser någonstans.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Tyckte det var lite märkligt att alla filer sluta fugnera, men nu är det fler som har samma problem, en fråga hipshot: Har du trillian?

Anledningen till att jag frågar är att jag nyligen fick nån trojan som jag fick för att jag laddat ner det på dc och sabbade alla exe-filer. Kan ju vara nåt som följ med där och sabbat packade flier också.

Permalänk
Medlem

Hmm, nej det har jag inte, vanliga ICQ.

Visa signatur

gotta go fast