Värd för tjänst: remote procedure call?

Permalänk

Värd för tjänst: remote procedure call?

Tja, vet inte om detta är rätt ställe att fråga på men nu är de nämligen så här att för några dagar sen så började min dator frysa/lång responstid.
när jag kollar i aktiveringshanteraren så står de att min processor jobbar i ca 30% på något som kallas värd för tjänst: remote procedure call. kan inte avsluta detta då de tillhör själva windows så undrar va detta beror på?
måste jag installera om windows? Har sökt igenom efter virus utan någon som helst framgång.

Så hoppas på att kunna få lite mer kött på benen av någon kunnig medlem, är tacksam för all respons.

Permalänk
Datavetare

Väldigt svårt att veta orsaken till detta, sökning på Google kring detta problem får en del träffar just när folk inte hittar något virus med scanning men har just detta problem (är det svchost.exe som drar kraft?). Det vanligaste problem verkar vara att någon drivare strular, väldigt ofta verkar det vara drivrutin för nätverksenheter. Du skulle kunna testa att installera om drivare för WiFi och eventuell Ethernet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Med tanke på att jag har fått starta om mitt trådlösa nätverk till och från för att han tappar signalen så kan de vara värt ett försök att installera om drivrutinerna och se om de hjälper!

Permalänk
Medlem

RPC har med montering av diskar på nätverk att göra (har jag för mig) så det kan mycket väl ha det trådlösa nätet att göra.

Permalänk
Medlem

Sysinternals brukar jag köra när jag kollar på processer. Den visar mer info än vanliga windows task manager.

Visa signatur

It is possible to reduce the noise of a resistor
by reducing T, B, or R but it is NOT possible
to reduce k because Boltzmann is dead.