K95 just 1 year old and 3 dead LEDS

Permalänk
Medlem

K95 just 1 year old and 3 dead LEDS

Hello Corsair

I have had my K95 1 year now. After around 1 month I had my first LED die on me but it was the "M1" button so I didn't really mind that much but today I noticed both "F8" and number "5" key had LEDS also died. Is there a problem with the LEDS on these keyboards?

https://www.youtube.com/watch?v=zbzpwmybFwg

I found this video and I really seems like poor quaility to me, I have a 6 year old backlit keyboard here and it works prefectly, the size and power consumption on these leds should really not cause any problems over so short time.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

I had it replaced today at Webhallen so problem is solved

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

You're lucky, I've had mine for 2 months and have 17 dead LEDs...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Hello Corsair

I have had my K95 1 year now. After around 1 month I had my first LED die on me but it was the "M1" button so I didn't really mind that much but today I noticed both "F8" and number "5" key had LEDS also died. Is there a problem with the LEDS on these keyboards?

https://www.youtube.com/watch?v=zbzpwmybFwg

I found this video and I really seems like poor quaility to me, I have a 6 year old backlit keyboard here and it works prefectly, the size and power consumption on these leds should really not cause any problems over so short time.

Hej Mikael,

Det går på garantin såklart att du får ett nytt tangentbord. Problem med LEDs till Cherry MX switchar är ett problem vi är medveten om och jobbar på.

Skrivet av TAG9217:

You're lucky, I've had mine for 2 months and have 17 dead LEDs...

Samma här, det går på garantin.

Permalänk
Medlem

Det nya tangentbordet jag fick har ett ännu jobbigare problem, det startar om sig till och från under drift.. Detta är dock en jätte jobbig sak att påvisa i butik då det händer ibland inte på flera timmar och ibland var 30 minut. Det är som strömmen bryts snabbt i 0,1 sekunder. Hur gör jag med detta nya börjar blir ganska irriterande på den undermåliga kvaliteten på ett sådan pass dyrt tangentbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, köpte ett K70 i januari/februari på Netonnet och har lyckats slarva bort kvittot.
Nu 6st LEDs slocknat, är det helt kört att få detta på garanti?
/Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtk_79:

Lånar tråden lite, köpte ett K70 i januari/februari på Netonnet och har lyckats slarva bort kvittot.
/Magnus

Inget kvitto = Ingen garanti

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Det nya tangentbordet jag fick har ett ännu jobbigare problem, det startar om sig till och från under drift.. Detta är dock en jätte jobbig sak att påvisa i butik då det händer ibland inte på flera timmar och ibland var 30 minut. Det är som strömmen bryts snabbt i 0,1 sekunder. Hur gör jag med detta nya börjar blir ganska irriterande på den undermåliga kvaliteten på ett sådan pass dyrt tangentbord.

Låter ju inte bra, har du testat olika USB-portar? Olika datorer?

Skrivet av mtk_79:

/Magnus

Skapa en ticket ändå på våran sida för mer information.

http://corsair.force.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Låter ju inte bra, har du testat olika USB-portar? Olika datorer?

Skapa en ticket ändå på våran sida för mer information.

Självklart har jag testat det, tyvärr verkar problemt kvarstå men det är väldigt avtagande nu..:S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bra jobbat corsair! skapa en ticket iaf o se va som händer, det går säkert att komma till en lösning om du behåller lugnet (inte för att du inte e lugn nu, men du vet va ja menar )

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Självklart har jag testat det, tyvärr verkar problemt kvarstå men det är väldigt avtagande nu..:S

Jag skulle rekommendera dig att skapa en ticket på våran support-sida:

Permalänk
Medlem

6524235 Mitt ticket nummer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu måste jag skicka in den och vänta 2 veckor minst, de orkar jag inte med. Detta borde räknas som en DOA då det faktiskt var fel på det redan från början. Problemet är att det är lite svårt att påvisa detta bara. Har försökt filma det men inte lyckats.

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Nu måste jag skicka in den och vänta 2 veckor minst, de orkar jag inte med. Detta borde räknas som en DOA då det faktiskt var fel på det redan från början. Problemet är att det är lite svårt att påvisa detta bara. Har försökt filma det men inte lyckats.

Du kan skapa en express RMA så får du en ny skickad till dig direkt.

Permalänk
Medlem

Ja och då måste jag ligga ute med pengar för ett tangentbord som borde vara DOA. Det bästa skulle vara om jag kunde lösa detta med Webhallen men jag vet hur deras tester går till och detta fel är extremt jobbigt att påvisa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var hos webhallen och de nekade RMA för att de inte kunde hitta felet. Efter ha provat tangentbordet igen kan jag inte mer än säkerställa att felet fortfarande finns där

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mtk_79:

/Magnus

Frågade inte NetOnNet dig om kontaktuppgifter? Det brukar de i alla fall göra när jag handlar där. Det som är bra med det är att de kan leta upp dina inköp i datorn även om du tappat bort kvittot.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Frågade inte NetOnNet dig om kontaktuppgifter? Det brukar de i alla fall göra när jag handlar där. Det som är bra med det är att de kan leta upp dina inköp i datorn även om du tappat bort kvittot.

Ser att även Facebook drar sig sakta över Sweclockers, "Gilla".
Såg det inte förrens nu att du till och med har uttryckt det i din signature.
Fuck också.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Ser att även Facebook drar sig sakta över Sweclockers, "Gilla".
Såg det inte förrens nu att du till och med har uttryckt det i din signature.
Fuck också.

Fast det är skillnad på att fiska likes och trycka på gilla för ett nyttigt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Fast det är skillnad på att fiska likes och trycka på gilla för ett nyttigt inlägg.

Håller med om det, men jag tycker inte om trenden att bara eftersökta "gillade" inlägg får uppmärksamt, eller att boosta någons kommentar gentemot en annans.
Exempelvis en tråd jag hade uppe(har uppe) som jag blev hårt kritiserad för, istället för att folk kommer med egna åsikter
eller dylikt så trycker de på en knapp och kan liksom gömma sig bakom ett yttrande, precis som på Facebook.

Gör din röst hörd! Detta är ett forum! Diskutera, Evolvera och sedan Konsumera!

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk

Där ser man, får ta och plocka fram kvittot och traska till NetonNet och hoppas att de byter ut mitt K70 då 5 dioder dött.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Var hos webhallen och de nekade RMA för att de inte kunde hitta felet. Efter ha provat tangentbordet igen kan jag inte mer än säkerställa att felet fortfarande finns där

Du kan ju skicka in den till oss så kan vi kolla på den, vi har ju vårat express-alternativ så du kan få ett nytt tangentbord innan du skickar in det defekta.

Skrivet av Augustini:

Där ser man, får ta och plocka fram kvittot och traska till NetonNet och hoppas att de byter ut mitt K70 då 5 dioder dött.

Gör de!

Permalänk
Medlem

Tror jag slänger skiten istället, jag vill varken ligga ute med pengar för ett tangentbord som tydligt är DOA, jag vill inte heller skicka det till er vänta ett par veckor för att få samma svar som hos webhallen. Felet upptäcks enbart när man spelar intensivt ett par timmar och till och från så slutar det fungera. Så vad har jag för alternativ?..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men asso ge dig. vägrar du inse att dem försöker hjälpa dig och fortsätter med din attityd så kan du likaväl slänga alla dina framtida reklamationsärenden.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Tror jag slänger skiten istället, jag vill varken ligga ute med pengar för ett tangentbord som tydligt är DOA, jag vill inte heller skicka det till er vänta ett par veckor för att få samma svar som hos webhallen. Felet upptäcks enbart när man spelar intensivt ett par timmar och till och från så slutar det fungera. Så vad har jag för alternativ?..

Vi kan tyvärr inte göra något utan att titta närmare på problemet, som sagt så har vi vårat express-alternativ där du får ett nytt tangentbord skickat till dig innan du skickar in det defekta, en summa dras från ditt kort som du sedan får tillbaka när du skickat in ditt defekta tangentbord, men detta alternativ verkar du inte vilja använda. Så då återstår vår vanliga RMA där du får skicka in ditt tangentbord, vi kollar över det och försöker återskapa problemet och hjälper dig med ett nytt.

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande ni inte fattar vad jag säger. Tangentbordet är defekt på ett sätt som endast kanske kan återskapas om man spelar i 5-6 timmar testar ni tangentbord på ett sådant sätt? Det verkar inte någon annan göra iallafall, de kopplar in det använder det i 5-10 minuter konstaterar att det fungerar. Att ens utföra ett sådant test kostar mer än vad tangentbordet är värt. Om Webhallen inte kan hitta felet som är rekommenderade återförsäljare av Corsair produkter varför skulle ni göra det? Ska ni skicka det till ett labb eller vad är det du säger? Jag tycker inte det är värt tiden eller pengarna för mig längre. Tydligt är tangentbordet DOA och borde bytas direkt utan snack, så gör många andra tillverkare iallafall särskilt när jag redan bytt det en gång på garanti och fått ett till som också är trasigt. Det är ganska frustrerande som kund.

Troligen scenarion jag ser framför mig:

1: Jag gör ett express RMA lägger ut pengar får ett nytt tangentbord, ni tar in detta tangentbord och testar det hittar inget fel eftersom jag verkar vara den enda som hittar det. Ni vägrar betala tillbaka mina pengar för att ni inte kan hitta ett fel.

2: Jag skickar in det som RMA, väntar på att ni testar det ni hittar inget fel och skickar tillbaka det, troligen råkar jag ut för en straffavgift också om ni har sådant?

3: Webhallen byter ut det förutsatt att det kan säkerställa att det är defekt vilket det inte kan göra tills nu?

Förstår du nu mitt dilemma och varför jag inte vill skicka in det? Särskilt när jag redan haft ett tangentbord som innan fungerade klockrent på exakt samma dator fast med 3 trasiga leds. Varför skulle jag försöka få ett nytt annars? Jag vill bara ha ett som fungerar som det ska så är jag nöjd... Jag skulle hellre återta det tangentbordet som hade 3 trasiga leds än det som startar om sig titt som tätt..

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Jag tror fortfarande ni inte fattar vad jag säger. Tangentbordet är defekt på ett sätt som endast kanske kan återskapas om man spelar i 5-6 timmar testar ni tangentbord på ett sådant sätt? Det verkar inte någon annan göra iallafall, de kopplar in det använder det i 5-10 minuter konstaterar att det fungerar. Att ens utföra ett sådant test kostar mer än vad tangentbordet är värt. Om Webhallen inte kan hitta felet som är rekommenderade återförsäljare av Corsair produkter varför skulle ni göra det? Ska ni skicka det till ett labb eller vad är det du säger? Jag tycker inte det är värt tiden eller pengarna för mig längre. Tydligt är tangentbordet DOA och borde bytas direkt utan snack, så gör många andra tillverkare iallafall särskilt när jag redan bytt det en gång på garanti och fått ett till som också är trasigt. Det är ganska frustrerande som kund.

Troligen scenarion jag ser framför mig:

1: Jag gör ett express RMA lägger ut pengar får ett nytt tangentbord, ni tar in detta tangentbord och testar det hittar inget fel eftersom jag verkar vara den enda som hittar det. Ni vägrar betala tillbaka mina pengar för att ni inte kan hitta ett fel.

2: Jag skickar in det som RMA, väntar på att ni testar det ni hittar inget fel och skickar tillbaka det, troligen råkar jag ut för en straffavgift också om ni har sådant?

3: Webhallen byter ut det förutsatt att det kan säkerställa att det är defekt vilket det inte kan göra tills nu?

Förstår du nu mitt dilemma och varför jag inte vill skicka in det? Särskilt när jag redan haft ett tangentbord som innan fungerade klockrent på exakt samma dator fast med 3 trasiga leds. Varför skulle jag försöka få ett nytt annars? Jag vill bara ha ett som fungerar som det ska så är jag nöjd... Jag skulle hellre återta det tangentbordet som hade 3 trasiga leds än det som startar om sig titt som tätt..

Jag förstår mycket väl vad du säger. Däremot så verkar du ha bestämt redan att vi inte kommer hitta något fel, så är inte fallet, du har förklarat för mig när felet uppkommer, det kan du även göra i din ticket du skapar så att vi kan återskapa problemet.

Jag säger det ännu en gång, skapa en ticket på våran sida så kommer det att lösa sig, jag ser till att du får ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Jag förstår mycket väl vad du säger. Däremot så verkar du ha bestämt redan att vi inte kommer hitta något fel, så är inte fallet, du har förklarat för mig när felet uppkommer, det kan du även göra i din ticket du skapar så att vi kan återskapa problemet.

Jag säger det ännu en gång, skapa en ticket på våran sida så kommer det att lösa sig, jag ser till att du får ett nytt.

Vad menar du nu? Jag har redan en ticket ska jag behöva skapa en till?

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Vad menar du nu? Jag har redan en ticket ska jag behöva skapa en till?

Ja ursäkta missade de det, du har ju förstås redan en. Men som jag skrev, jag lovar dig att vi kommer att hjälpa dig med ett nytt tangentbord. För att göra om din nuvarande ticket till express så behöver du isåfall ringa in detta nummer och be dom ändra din ticket till express:

+1 888-222-4346

Permalänk
Medlem

Webhallen har redan skickat in tangentbordet till er utan min tillåtelse, de hänvisade till mitt ticketnummer när de skickade in det

Visa signatur