Permalänk
Medlem

Critical process has died.

Tjenixen.
För några månader sedan fick jag detta felmeddelande som står i titeln. Burken BSODar och sen hittar den inte SSDn. När jag rycker kablarna och monterar tillbaka är allt frid och fröjd.. tills för en timme sen. Nu har det skett 2 gånger och det kan ju inte vara så att det är kablar som hänger löst längre. Provar just nu ett annan sata uttag på moderkortet (kanske man inte ska göra, vad vet jag, woops) och det verkar OK hittills. Vad kan det vara för fel? De enda program som jag vet har uppdaterats idag är Java och Steam.

Min dator är som följer;
XFX ProSeries Core Edition 550W PSU
Intel® Core i5-3570K Processor
MSI Z77A-G43, Socket-1155
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Intel® SSD 520 Series 180GB 2.5"
Windows 8

Visa signatur

Define R6 | Corsair RM 750x | ASUS PRIME Z370-A | Intel Core i7 8700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | Samsung 960 EVO 500GB | ROG PG279Q | DELL UP2716D |

Permalänk
Skrivet av Heatmix:

Tjenixen.
För några månader sedan fick jag detta felmeddelande som står i titeln. Burken BSODar och sen hittar den inte SSDn. När jag rycker kablarna och monterar tillbaka är allt frid och fröjd.. tills för en timme sen. Nu har det skett 2 gånger och det kan ju inte vara så att det är kablar som hänger löst längre. Provar just nu ett annan sata uttag på moderkortet (kanske man inte ska göra, vad vet jag, woops) och det verkar OK hittills. Vad kan det vara för fel? De enda program som jag vet har uppdaterats idag är Java och Steam.

Min dator är som följer;
XFX ProSeries Core Edition 550W PSU
Intel® Core i5-3570K Processor
MSI Z77A-G43, Socket-1155
Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Intel® SSD 520 Series 180GB 2.5"
Windows 8

ta foto nästa gång på bsod, om bara programmet hänger sig. tryck ctrl alt del. högerklicka på programmet som slutat svara. skapa dumpfil.
testa ssd / hdd i med checkdisk ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644