Permalänk
Medlem

// edit ... uh kom på att detta är en Fakk jue

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Hur är det med S/PDIF kontakten på de som har. Är det något problem att koppla en Coaxkabel till sin Dolby Digital förstärkare då den stödjer 5.1? Fungerar 5.1 som det ska?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Hum.. mitt integrerade ljudkort i mitt Asus A7N8X-E Deluxe fungerar fint.. jag har bara ett ruskigt jobbit problem.

Jag kör Adobe Audition/Cooledit. Använder den mjukvaran för att recorda musik som jag gjort.. och problemet är att det vill inte fungera alls med den här plankan.

Varför? Har exakt samma inställningar på ljud som med min förra planka men ändå så vill det sig inte.

Sunk planka!!

Visa signatur

Den som ingen turbo har, Den får åka utan bar

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en Titan 500 som är kopplad till mitt ljudkort (soundstorm) med en Toslinkkabel. När jag lyssnar på musik i tex powerdvd, så får jag inget ljud i sateliterna, varför? Ska det inte även gå att få ljud i alla 6 högtalarna i tex Xvid-filmer och i spel?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk
Medlem

Kan detta problem http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3798501... ha någonting att göra med ACPI-problemet? Känns som likartat, eller så är jag helt ute å cyklar.

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Kan meddela att Asus A7N8X Deluxe inte gillar Twinmos Twister-minnen. Det blir massor av fel i memtest.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan alla olika versioner av Abit NF7?
...och vilket nForce2-moderkort rekommenderar ni till ett Socket-A sempron/barton-system?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adrian
Hur är det med S/PDIF kontakten på de som har. Är det något problem att koppla en Coaxkabel till sin Dolby Digital förstärkare då den stödjer 5.1? Fungerar 5.1 som det ska?

Det blev ett Asus A7NX8-E deluxe med soundstorm som jag köpte, det visade sig att ljudet är grymt bara att aktivera den digitala utgången och sedan koppla en coax mellan s/pdif till min 5.1 förstärkare. So far so good.

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett problem med min dator ungefär i 7 månader nu jag har fått minna minnen utbytta och problemet löser sig inte jag får meddelanden när jag spelar Warcraft 3. Det står "FATAL ERROR" och jag undrar om någon vet vad felet är. Jag har vet att många säger att det är minnena med dom har jag ju bytt ut så vad kan det vara som är fel går inte minna minnena (Samsung DDR 512Mb 400Mhz) ihop med moderkortet eller? Om någon kan svara åp vad felet är så vore jag tacksam.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Kan meddela att Asus A7N8X Deluxe inte gillar Twinmos Twister-minnen. Det blir massor av fel i memtest.

Det var fel på de minnena... men jag har ett par nya likadana... det var fel där med. Det skall bli Corsair från och med nu

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det bara är Epox som har en inbyggd display på moderkortet som visar felkoder?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Är det någon som vet om det bara är Epox som har en inbyggd display på moderkortet som visar felkoder?

Ja det har de, iaf på de två som jag haft.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jo att epox har det, det vet jag. Frågan gällde om någon annan producent också har så.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Jo att epox har det, det vet jag. Frågan gällde om någon annan producent också har så.

Ojdå, missade ordet "bara"

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Den som upplever att burken hänger sig eller startar om hela tiden, ta en funderare, å kolla sen in tillverkarens hemsida av ditt moderkort, leta sedan rätt på vilka minnesmoduler dom har testat på just ditt kort. Jag själv har ett Asus A7N8X-E Deluxe, vilket jag köpte 2st Kingston 512/400/KVR400 till, men ack nej, ack nej, det funka inte så då bytte jag till 2st 512/400 från Twinmos, å ack ja, ack ja, det funka. Så detta är ju dagens sanning att AMD är fortfarande lite turiga vad det gäller compabiliteten !

Permalänk
Medlem

Har en Barton 2600+ och undrar om någon vet med säkerhet om det finns något moderkort som låser upp multipliern på den.

Visa signatur

Nybliven Prusa i3 byggare

Permalänk
Medlem

Re: Nforce 2 FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim

Q: Jag får inte Dual Channel att fungera med mina DDR-minnen. Vad gör jag för fel?

För att Dual Channel ska fungera så måste du placera dem i minnesslot 1 & 3, 2 & 3, 1, 2 & 3. Och låta minnen köra i 100% synch under bios, i annat fall, konsultera din manual.

Hur vet man om dom kör i 100% synch i bios då?

Visa signatur

ABIT NF7-S2 nForce2 | AMD Athlon 2600+ / 2.3 Ghz / 400mhz bus / 512kb cash | Corsair VS 2x512Mb Dual DDR PC3200 400MHz CL2.5 | ATI Radeon 9600 pro 256mb

Permalänk
Medlem

Re: Nforce 2 FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seraphim
Q: Vilka drivrutiner bör jag använda?

Något som många rekommenderar att du använder är nVidias egna. De är just nu i v2.03 och kan laddas ner från nVidia själva.

[/B]

Hjälp!

Efter att jag just gjort detta funkar inte datorn alls längre.
Windows 2k stannar vid uppstart och vid start i felsäkert läge får jag en blåskärm med ett otrevligt medelande om dumpning av fysiskt minne. Och att det är nåt fel med Cdr4_2k.sys

Vad göra? Jag kommer ju inte in i windows så att jag akn ta bort filen eller nåt längre :/

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nforce 2 FAQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petis
Hjälp!

Efter att jag just gjort detta funkar inte datorn alls längre.
Windows 2k stannar vid uppstart och vid start i felsäkert läge får jag en blåskärm med ett otrevligt medelande om dumpning av fysiskt minne. Och att det är nåt fel med Cdr4_2k.sys

Vad göra? Jag kommer ju inte in i windows så att jag akn ta bort filen eller nåt längre :/

Hmm, konstigt, jag har inte den där filen på min installation, verkar inte som den är en del av drivrutinerna. Eftersom du får det även i felsäkert vet jag inte alls vad som kan vara fel, då borde inga drivrutiner laddas vad jag vet :/

Permalänk

Får ni det att funka med minnen i all slottar som finns på moderkortet? Anledningen är att jag har 2*256 i och har köpt en 512 sticka till men alla kombinationer av de tre i tillsammans resulterar i brandbil vid uppstart. Kör för tillfället med 256+512 men vill självklart kunna använda även den sista 256 stickan som bara ligger nu.

Misstänker att det har att göra med att kortskrället försöker köra minnena som sitter i dual channel vilket resulterar i bajs. Går det att komma förbi på något sätt?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

får man bättre prestanda med ett geforce graffekort och nf2 mobo än ett geforce grafekort och ett annat chipset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Får ni det att funka med minnen i all slottar som finns på moderkortet? Anledningen är att jag har 2*256 i och har köpt en 512 sticka till men alla kombinationer av de tre i tillsammans resulterar i brandbil vid uppstart. Kör för tillfället med 256+512 men vill självklart kunna använda även den sista 256 stickan som bara ligger nu.

Misstänker att det har att göra med att kortskrället försöker köra minnena som sitter i dual channel vilket resulterar i bajs. Går det att komma förbi på något sätt?

Hmm, kan bara svara för mig själv, jag kör 2x512 och 1x256 tillsammans, och har inga problem, går i Dual Channel. Hur du skall undvika det vet jag dock inte :/

Permalänk
Medlem

Re: soltek 75frn-l

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_vasagos
tänkte bara hör en sak med er visa jag har väldiga problem med mitt soltek 75 frn att det hänger sig helatiden så fort det börjar arbeta lite om man tex ska spela spel tror 2 min haha är mitt rekord att hålla ett spel i gång jag har grejat med det vanliga provat att uppdatera bios clear c mos swappa minnen pillat på diverse i bios men inget hjälper är tackasam för förslag

mitt system är
soltek 75frn-l
xp2000
2 st twinmos 256mb 3200 minnen
creative geforce 3 200 ti 64mb
ibm 80gb 7200

Jag sitter också på ett soltek kort men min modell är 75frn2-l kolla så det inte är ett sådant du har för isånafall kan det vara så att du har fel bios för modellen som du sa finns också till den är 1.6 bios nyast och till 75frn2-l är 2.0 nyast

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge mig tips på bios som funkar bra med 2x512 bh5 minnen tack för ett an7 moderkort

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

Någon som har lösning på detta problem?? Har fått samma sedan jag fick byta mitt NF7-S rev 1.2 mot ett NF7-S 2.0

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Huh DFI då? De tillverkar ju de bästa nForce2 korten

Visa signatur