Vilka sidor är säkra för nedladdning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Men jösses. Så mycket tjafs för så lite. Installera skiten och var glad, eller var nöjd med andra lösningar, så som LibreOffice (som för övrigt fick 9,5 i betyg av PC-tidningen, 17-2014)! Annars kan du ju använda Word Online. Logga in till ditt Outlook-konto och gå sedan till https://office.com/start/default.aspx?WT.mc_id=Office_Product.... Den kanske inte erbjuder lika mycket som vad Office-programmet gör (jag har inte använt skiten sedan... öhm, 2004, tror jag), men den gör det du är ute efter (antar jag).

Jag finner den här tråden löjlig.

Jag misstänker troll.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Sen är min personliga åsikt att det inte finns några vettiga alternativ till Office om man nu behöver göra mer än att skriva text som lika bra går att skriva i notepad, så det är bara att köpa

Man kan ju skriva på papper eller kanske skrivmaskin också

Nej men seriöst TS kolla upp WordPerfect Office, borde väl finnas någon test version på det med.

Permalänk
Medlem

TS, är du medveten om att du kan få en vanlig HTTP download länk om du inte installerar Akamai mjukvaran och trycker på "try another download method"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Men jösses. Så mycket tjafs för så lite. Installera skiten och var glad, eller var nöjd med andra lösningar, så som LibreOffice (som för övrigt fick 9,5 i betyg av PC-tidningen, 17-2014)! Annars kan du ju använda Word Online. Logga in till ditt Outlook-konto och gå sedan till https://office.com/start/default.aspx?WT.mc_id=Office_Product.... Den kanske inte erbjuder lika mycket som vad Office-programmet gör (jag har inte använt skiten sedan... öhm, 2004, tror jag), men den gör det du är ute efter (antar jag).

Jag finner den här tråden löjlig.

Om folk kunde hålla sig till ämnet så kanske tråden inte skulle bli så löjlig?

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta, men tråden handlar varken om att "nedladda eller ej" eller att tipsa om alternativ till Office. (Du kan egentligen byta ut Office mot vilket annat program som helst). Tråden handlar i första hand om nätsäkerhet, och därmed relaterade frågor, samt om säkra alternativa nedladdningsservrar som inte använder akamai.

Tack Bozzeta, iXam, illya samt några andra till som fattat galoppen om vad denna tråd handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

TS, är du medveten om att du kan få en vanlig HTTP download länk om du inte installerar Akamai mjukvaran och trycker på "try another download method"?

Nej, det är jag inte medveten om.
Tack Sir. Haxalot för tipset, du har fattat galoppen med denna tråd.