Permalänk

Hur testar ni eran överklockning?

Hej Alla,

När ni överklockar era CPU, RAM och GPU.. kör ni bara systemet ett tag och inväntar?
Själv kör jag Intels XTU, men jag är inte säker på att det säger hela sanningen?

Tex drog jag upp min CPU från 4,3 till 4,5 och XTU gav blåskärm efter dryga 4 minuter.
Jag drog upp mitt RAM från 1,6 till 1,8 och XTU klaga inte.. vi får se.

Mitt grafikkort är det sämre med, jag får inte igång Asus GPU Tweak längre. Nån med tips?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Intelburn på extreme eller very high och sen aida extreme i 20 min. Sen kör jag bara spel efter de sen. Orka inte låta de stå 24h och så

Permalänk
Medlem

Intel BurnTest och Prime95 för CPU och Unigine Heaven eller Valley för GPU brukar jag köra med.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk

klarar det superpi 1m så ökar man fsb!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Till TS: antar att du är mer inne på "för-alla-vi-andra-som-låssas-överklockar-på-mesluft-och-inte-duger-till-överklockningar"?

Kör XTU eller annan Linpack baserad stress algoritm för beräkniningstabilitet, kör Intel Burntest för Burntest, Memtest86+ för minnestest. För GPU kör jag blandat i MSI kombustor. Måste testa både Temp och Beräkningsstabilitet liksom.

Skrivet av lanbonden:

klarar det superpi 1m så ökar man fsb!

Klassiskt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Prime95 för CPUn och Unigima Heaven för GPUn

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

prime 95 occt för cpu /minne även om memetest är att föredra 3dmark ungine valley för stabilitet furmark/combuster för värme
hyper/super pi 1-4m för hyfsat stabilt då den är rätt bra på att sänka ostabila burkar rätt snabbt samma 3dmark vantage är ganska duktig på att sänka ostabila burkar och bf4 med men bf4 känns inte så tillförlitligt då det är lite muppat för en del ibland

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Occt, prime95, ungine heaven/vally, 3dmark (av någon nyare typ), furmark, intel burn test.

Kör alla i kanske 4-5-6 timmar totalt (dvs, ca 40-60 minuter per mjukvara) och sedan kör jag på. Möjligt att det inte är helt stabilt men än så länge har jag inte pressat långt heller. De gånger jag har tagit mig lite längre har jag kört prime95 över natten eller liknande.
Brukar fungera helt okej. Jag förväntar mig inte 100% stabilitet vid överklockning hur som. Då för eller senare, med några månader i mellan så får man sig en blåskärm. Vilket inte gör mig något.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Till TS: antar att du är mer inne på "för-alla-vi-andra-som-låssas-överklockar-på-mesluft-och-inte-duger-till-överklockningar"?

Jag är inte säker på vad du försöker säga. Menar du att en 24/7 överklockning, om än med mycket lägre frekvens, inte är en överklockning, och att det enda som räknas är korta burstar med flytande kväve? Den senare behöver ju rimligtvis inte testas speciellt mycket överhuvudtaget, klarar den SuperPi är man färdig.

Skrivet av DaddyCoolSwe:

När ni överklockar era CPU, RAM och GPU.. kör ni bara systemet ett tag och inväntar?
Själv kör jag Intels XTU, men jag är inte säker på att det säger hela sanningen?

Jag kan inte svara för hur andra gör, men själv ändrar jag bara en parameter i taget. Beroende på vad det är jag har gett mig på, använder jag olika verktyg för att verifiera resultatet. När jag letar efter den yttre gränsen blir det bara korta, snabba tester, när jag har hittat vad jag tror ska bli det mer permanenta resultatet kör jag testet i minst 24 timmar. I sträck. Det har mer med personlig trygghet att göra, än att jag tror att det ska ge ett fel efter 23 timmar och 59 minuter. Hårdvaran reagerar helt enkelt olika efter omgivningen, och jag använder trots allt hårdvaran alla tider på dygnet, så det minsta jag måste göra är att testa mot dessa tider. Om det sen är extra värme i form av att solen står på, eller om det är försämrad luftcirkulation pga att hyresvärden skruvar ner fläktarna nattetid, drivspänningsvariationer för att industrierna slår till och från, osv, det kan kvitta. Men jag testar för minst ett komplett dygn.
CPU: Prime95
Minne: Memtest 86+
GPU/GFX minne: Furmark

Generellt sett börjar jag med att hitta gränserna, och testa CPU. Sen ger jag mig på minnena och gör likadant, GPU'n får sitt efter det, och sist för minnena på grafikkortet en runda. Jag inbillar mig att det ger de mer kritiska komponenterna lite extra genomkörning, så att eventuella fel kommer till ytan om det vill sig illa.

Utöver det har jag rent underhåll som jag ägnar mig åt ett par gånger om året. Jag kör Spinrite på alla fysiska diskar, jag kör ett par timmar memtest 86+ och Furmark / Prime 95 får ett par timmar, samtidigt. Det ger mig en fingervisning om hur hälsan är överlag. Ett system som har varit stabilt kommer inte per automatik vara det i all evighet. Om burken har dumheter för sig i Prime95 / Furmark men inte annars, och felen försvinner när man köra bara antingen eller, så är det tid att titta på moderkortet & strömförsörjningen, till exempel. Vilket påminner mig om att det är hög tid att faktiskt byta mitt PSU, eftersom det som sitter i har gjort sitt, och jag köpte ett nytt från Inet för typ ett halvår sedan...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag är inte säker på vad du försöker säga. Menar du att en 24/7 överklockning, om än med mycket lägre frekvens, inte är en överklockning, och att det enda som räknas är korta burstar med flytande kväve? Den senare behöver ju rimligtvis inte testas speciellt mycket överhuvudtaget, klarar den SuperPi är man färdig.

Det är ett uttalande jag syftar på som gjordes i den första tråden för "Extreme" avdelningen inget annat. Detta är kopplat till Lanbondens uttalande och vart tråden har placerats.

Om TS är ute efter hur vanliga överklockningar testas där det finns behov av stabilitet så har jag lagt upp hur jag gör men menar att tråden bör placeras i det ordinarie överklockningsforumet. Extreme överklockning där man jagar poäng har Lanbonden summerat i sitt inlägg och denna passar om tråden syftar på "Extreme" överklockning där tråden nu ligger placerad.

Lite som att en Medlem frågar om förslag på datorkomponenter och vill bygga en dator men tråden ligger placerad i Köpråd för laptops. Bara ett antagande som jag gjorde, om tråden ska ligga i extreme så kan jag svara på TS då jag försökte läsa mellan raderna och kanske trillade av stolen.
Om frågan gäller Extreme:
"Om det blir en BSOD höj spänningen, fortsätt tills det inte blir BSOD eller börjar lukta bränt."
Citatet jag syftar på är:

Skrivet av Alling:

Borde det inte istället vara så att överklockning är forumets huvudfokus och att vi vanliga peasants får hålla tillgodo med ett underforum? Det kan heta "Lufttrams"!

air pesants lol

much water
very overdoge
24 hours shibe95
unlokd voltedge
likuid shibogen
wow

http://i.imgur.com/2IGEruO.png

Dold text
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är ett uttalande jag syftar på som gjordes i den första tråden för "Extreme" avdelningen inget annat. Detta är kopplat till Lanbondens uttalande och vart tråden har placerats.

Spännande. Själv tittar jag inte överhuvudtaget på var trådarna ligger, utan svarar på frågan. Har du en åsikt om placeringen vore det kanske lämpligt att rapportera tråden, och få en MOD att flytta den.

Helt klart är ju dock att överklockningar på flytande kväve och liknande inte "testas" utan man blåser bara igenom SuperPi, eller sin benchmark, och om det behövs gör man flera försök tills man får ett lyckat resultat. Så det är nog inte vad som avses.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag är inte säker på vad du försöker säga. Menar du att en 24/7 överklockning, om än med mycket lägre frekvens, inte är en överklockning, och att det enda som räknas är korta burstar med flytande kväve? Den senare behöver ju rimligtvis inte testas speciellt mycket överhuvudtaget, klarar den SuperPi är man färdig.

Det kräver en hel del att klocka med kväve,det är helt beroende på vad man ska göra ex 3d max klock eller prime.
Min uppfattning är att det inte är någon skillnad alls mellan att klocka med stanard kylning eller kväve utan helt beroende på vilka krav på stabilitet du har, inga problem att köra prime95 med kväve 48tim förutom sömnbrist.

Generellt sett så kör man standard eller typ vatten kylt mer instabilt än med kväve, ex kör FireStrike för max Score med standardkylning både CPU och GPU, min erfarenhet är att du oftast kör den Standardkylda mer instabil mest pga det är mycket mer förlåtande.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubben:

Det kräver en hel del att klocka med kväve,det är helt beroende på vad man ska göra ex 3d max klock eller prime.
Min uppfattning är att det inte är någon skillnad alls mellan att klocka med stanard kylning eller kväve utan helt beroende på vilka krav på stabilitet du har, inga problem att köra prime95 med kväve 48tim förutom sömnbrist.

Just för att arbetet runt om är så pass mycket mer krävande vet jag ingen som kör kväve 24/7. Faktum är, jag vet inte ens någon som kör så kallad cascade kompressorkylning längre.

Skrivet av gubben:

Generellt sett så kör man standard eller typ vatten kylt mer instabilt än med kväve, ex kör FireStrike för max Score med standardkylning både CPU och GPU, min erfarenhet är att du oftast kör den Standardkylda mer instabil mest pga det är mycket mer förlåtande.

Kväve är oftast rekordjakt i någon utsträckning. Och inte helt sällan långt utanför vad som är långtidsstabilt, men det är ju helt ointressant, eftersom vad som ska uppnås är en benchmark och ett par screenshots, inte 8'a timmars spelande av CS:go eller liknande...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Just för att arbetet runt om är så pass mycket mer krävande vet jag ingen som kör kväve 24/7. Faktum är, jag vet inte ens någon som kör så kallad cascade kompressorkylning längre.

Kväve är oftast rekordjakt i någon utsträckning. Och inte helt sällan långt utanför vad som är långtidsstabilt, men det är ju helt ointressant, eftersom vad som ska uppnås är en benchmark och ett par screenshots, inte 8'a timmars spelande av CS:go eller liknande...
B!

Vad är du ute efter?
Vet inte vilken erfarenhet du har av Extremekyla, Cascade eller Kväve kylning men du verkar kunnig i dessa områden.
Var ju ingen ide att försöka förklara vad som är möjligt med olika extremekylningar när det dyker in experter som dig och förklarar hur det går till.

Visa signatur

7700k maximus IX Apex, 1600X Crosshair IV Hero

Permalänk
Avstängd

Skit i ramminnena de ger ingen märkbar prestanda.
Klocka så något rimligt och dra prime i en halvtimma/timma sedan sänker du 200-300mhz och även spänningen.

Klarar ens VRM av att loada runt 250W? under en natt på low och midendmoderkort som brukar ha väldigt vek kylning?

Permalänk
Medlem

Jag brukar bencha occt eller dylika program 4-5h .. å då ja hittat stabil frekvens sänker ja lite grand och kör på det.. min cpu är det sämre med blir fan uppåt 70grader efter 1timme på 4.2ghz.. antar ja borde prova delidda den, kör med vatten på allt

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Föredetting
Skrivet av -=Mr_B=-:

[...]men det är ju helt ointressant[...]

Jovisst, tills man dubbelkollar vilken forumdel man faktiskt postar i.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Prime95 , intel burntest
Valley och 3 dmark och såklart par timmars spelande

Undvik furmark då det kan bränna kortet specielt dom nya 970/980 har jag hört/läst.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Personligen kör jag inte mer än några minuters Linpack med OCCT, och för GPU kör jag några vändor Fire Strike. Annars låter jag den köra på som vanligt, och om den hänger sig efter några dagar får man höja förutsättningarna, eller sänka ambitionen.

Detta förutsätter såklart att datorn inte jobbar med viktiga filer som inte får bli korrupta, och absolut inte på någon annans dator som jag inte kan övervaka. Annars blir det Linpack över natten och både Valley, Fire Strike, Vantage och något lättare pälsprogram, typ Kombustor.

Var bara noga med att hålla koll på VRMerna både för överhettning och överbelastning när ni kör Furmark, Kombustor och andra sataniska tortyrprogram. Det blir snabbt varmt, så börja med väldigt snälla inställningar, och höj dem till vad kortet är specat till.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jovisst, tills man dubbelkollar vilken forumdel man faktiskt postar i.

Vilket inte är speciellt relevant i det här läget eftersom man inte ägnar timmar åt att testa en överklockning på flytande kväve. Man kör SuperPi, och vad annat man nu är intresserad av att mäta sin penis storlek med, och stänger ner. Ändrar någon inställning, och kör igen. Såvida du inte vill kalla dessa benchmarks för "stabilitetstester" så är testandet i det närmaste, för att inte säga helt, obefintligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vilket inte är speciellt relevant i det här läget eftersom man inte ägnar timmar åt att testa en överklockning på flytande kväve. Man kör SuperPi, och vad annat man nu är intresserad av att mäta sin penis storlek med, och stänger ner. Ändrar någon inställning, och kör igen. Såvida du inte vill kalla dessa benchmarks för "stabilitetstester" så är testandet i det närmaste, för att inte säga helt, obefintligt.
B!

Jag gillar verkligen att av alla du kan försöka argumentera med så väljer du MeanTek och gubben. Har du koll på deras kompetens inom området?

Nu vet jag iofs inte hur mycket du har överklockat i dina dagar, framförallt extrem/exotisk överklockning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill

Furmark för GPU hahaha omg... ja min GTX 770 klarade 1480Mhz Furmark och 1320Mhz i BF4 Le stable Osv...

Känns som du inte riktigt vet hur det funkar Mr_B

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Just för att arbetet runt om är så pass mycket mer krävande vet jag ingen som kör kväve 24/7. Faktum är, jag vet inte ens någon som kör så kallad cascade kompressorkylning längre.

Folk har aldrig kört Cascade till vardags, det drar MASSOR ström och låter ännu mer. Jag har inte mätt förbrukningen på min Cascad men med tanke på vilka kompressorer som sitter där är det inte under 1KW i alla fall. Nästa problem med en Cascad är att det tar LÅNG tid att starta, vi snackar inte om någon minut som för en SS (Single stage kompressorkylare) utan det är i storleksordningen 10 min vilket inte är acceptabelt för en bruksdator.
Sist men inte minst har vi detta problemet med isolering, det är helt enkelt svårare att isolera för 24/7 drift ju kallare det blir. Jag förbättrar min isoleringsteknik varje gång men upptäcker typ alltid något nytt som går att göra ännu bättre och som får mig att inse ännu mer varför det ska användas på en benchrig och inte i vardagsdatorn.

Det som såldes kommersiellt för ~10 år sen i form av Vapochill och Prometia Mach I/II var SS enheter som har alla problem nämnda ovan fast i mycket mindre skala, de blev ingen hit av den enkla anledningen att de var dyra, opraktiska och kundkretsen var för liten. Cascader har mig veterligen aldrig sålts förutom hemma byggen.

Permalänk
Medlem

Prime 95, valley, Heaven, IBT 30 min... klarar den det kör jag BF4. Kraschar den då får man börja om. Funkar förvånansvärt bra faktiskt.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Entusiast

För att ge ett relevant svar på frågan kopplad till denna forumdel - jag "stabilitetstestar" med 3dmark 11 cpu test eller Cinebench R15 för cpu, super pi 32m för ram och 3dmark vantage GT1/GT2 för gpu. Oavsett om jag kör luft, vatten eller flytande kväve Funkar det i dessa benchmarks vet jag att jag har marginal i övriga, det är min erfarenhet.

Permalänk
Entusiast

CPU: Prime95 med SMallFFT's samt Blend med max RAM-användning i minst 12 timmar samt Intelburntest+Furmark samtidigt eftersom jag märkt att många överklockningar blir instabila när både GPU'n och CPU'n belastas.
Det testet gör jag dock inte mer än cirka 1 timme.

GPU: Unigine Valley, Heaven och 3DMark men ärligt talat så skiljer det så mycket från spel till spel att varje nytt spel i stort sett blir ett nytt experiment, hur som helst så brukar cirka 20MHz under maxklock i benchmarks vara stabilt i de flesta spelen.

Men det som verkligen testar det bäst är just sin egna användning såklart, med min nuvarande 4.8GHz-klock har jag inte fått någon slags problem med stabilitet eller en blåskärm efter cirka ett års användning så jag skulle kalla min dator stabil för mig men det är nog inte helt omöjligt att min CPU på något sätt skulle kunna bli ostabil beroende på program etc.
Eftersom jag i stort sett bara spelar med min dator så är det inte heller så farligt om min CPU i smyg skulle råka korruptera filer i operativsystemet som jag har hört att halvt ostabila klockade CPU'er kan göra för jag har ingenting så viktigt på datorn.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag gillar verkligen att av alla du kan försöka argumentera med så väljer du MeanTek och gubben. Har du koll på deras kompetens inom området?

Nu är det iofs inte kompetensen jag ifrågasätter, utan huruvida det är relevant i den här frågan. Sist du överklockade på flytande kväve, ägnade du hur mycket tid åt stabilitets tester? JAG ägnade ingen. Utan jag gjorde mina benchmarks, och var färdig. Om datorn fick en BSOD innan jag var färdig, försökte jag igen. Det enda målet var att uppnå en så hög överklockning som möjligt, i syfte att producera benchmarken.
Med andra ord, vill man bråka om något, torde det vara att tråden hamnat i fel forumsektion.

Skrivet av lanbonden:

Folk har aldrig kört Cascade till vardags, det drar MASSOR ström och låter ännu mer.

Aldrig, är en väldigt lång tid, och "folk" är väldigt många. Du har fel, förstås, men det var nu inte mitt argument, så det kan kvitta. Mitt argument var snarare just det du säger. Man använder normalt inte varken cascade, eller flytande kväve till spelburken, för att få högsta FPS'en på CS:go. Utan det är för rekordpushar, varvid stabilitetstesten normalt är själva den benchmark man vill åstadkomma, och får man en blåskärm efter den, spelar det ingen jävla roll, man har uppnått sitt mål.

Skrivet av tvelander:

Känns som du inte riktigt vet hur det funkar Mr_B

Känns snarare som om ni argumenterar om något jag aldrig sagt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.