X99-S EZ flash 2 kan inte läsa BIOS 1103

Permalänk
Medlem

X99-S EZ flash 2 kan inte läsa BIOS 1103

Jag har laddat ned BIOS 1103 från asus hemsida och därefter lagt den i roten på C:\ (en intel 530 ssd).

Sedan går jag in i BIOS och startar EZ Flash. Därefter letar jag fram filen, men när jag klickar på den så får jag bara ett felmeddelande där det står cannot read file. Jag har testat att ladda ner den på nytt och det blev samma resultat. Har uppdaterat BIOS på det här sättet två gånger utan problem.

EZ Update hittar inte någon ny version över huvud taget.

Visa signatur

ASUS ProArt B550-CREATOR
AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB
G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Svart
ASUS GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Noctua NH-D15S Chromax Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirre777:

Jag har laddat ned BIOS 1103 från asus hemsida och därefter lagt den i roten på C:\ (en intel 530 ssd).

Sedan går jag in i BIOS och startar EZ Flash. Därefter letar jag fram filen, men när jag klickar på den så får jag bara ett felmeddelande där det står cannot read file. Jag har testat att ladda ner den på nytt och det blev samma resultat. Har uppdaterat BIOS på det här sättet två gånger utan problem.

Jag hade exakt samma problem med min. För mig fungerade det efter att jag laddade hem filen igen och lag den på en sticka. Tyvärr det enda jag kan bidra med

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Lägg den på en USB sticka så borde det lösa sig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kirre777:

Har du zippat upp filen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Har du zippat upp filen?

Självklart :).

Ska testa med en sticka också. Undrade bara varför det inte fungerade just den här gången eftersom det funkat innan.

Visa signatur

ASUS ProArt B550-CREATOR
Noctua NH-D15S Chromax Svart

Permalänk
Medlem

Jag tror att problemet ligger i EZ-Flash som inte kan läsa din partition på din Intel 530 SSD.
Din disk partion är för stor.
det är därför det fungerar på USB eftersom stickan är betydligt mindre än din SSD.

Visa signatur

===========
"Certainty change the game"
APM - Matters

Permalänk
Medlem

Funkade utmärkt med USB.

Visa signatur

ASUS ProArt B550-CREATOR