köpa ny mobil runt 6000kr

Permalänk

köpa ny mobil runt 6000kr

Tjena har kört med iPhone sen 3gs o slutade med iPhone 5 har haft en Samsung s5 i ett halvår men den gillade jag inte. Fullsmetad med onödiga program mm sen strulade storytel o blåtanden på den
För tillfället nu så har jag en Lumia 1320 som jag köpte för att ja va nyfiken på Windows phone.
Tyvärr så kommer en uppdatering först till våren 2015 på storytel appen som jag är mkt beroende av

Men jag klurar egentligen mellan en Sony z3 eller nya nexus 6 som är på ingång
Fördelen Sony är ju vattentätheten
Men tydligen så är nexus 6 fuktskyddad vad nu de innebär?

Både för o nackdelar med stor skärm bra då man använder ztory men sen kanske den är klumpig?

Eller finns de nån annan bra mobil? Såg att lg g3 va nere i ett bra pris nu.. Kan ju så klart lägga mindre men vill ha en mobil som helst funkar i några år
Mvh markus

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Lumia 930, men du väntar på någon app.

Vad tyckte du om Windows Phone jämfört med ios/android?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Iphone 6, 64 Gb kostar 6000 kr på Halebop med Rubbet liten (169kr/mån) i 24 månader.

Permalänk

Om sparbanken och storytel hade haft fungerande appar så hade jag kört med Lumia men det är för långt bort i framtiden. Är som sagt beroende av storytel
Iphone behövde man starta om kanske en gång i månaden samsungen ungefär en gång om dagen
Lumian har startat om sig själv några gånger men det är första mobilen jag inte behöver ladda under dagen

(spotify är ju ett skämt på Lumia)

Permalänk
Medlem

Jag har en LG G3 och jag tycker den funkar utmärkt. Riktigt snabb och extremt bra skärm. Dock drar skärmen lite extra batteri, men jag tycker att det är värt det, batteriet är ändå okej.

Permalänk
Medlem

kör en nexus 5/6. nexus 5an må vara otroligt under din budget, men den har ett cleant android. inte som samsungs skit

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Kör själv med en Z3 och kan rekommendera den starkt. Många grymma funktioner och skön att hålla i även om den är så stor (med tanke på den underbara skärmen).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Mattecoach

Om du måste lägga 6000 kr skulle jag rekommendera LG G3, om du kan tänka dig att lägga mindre så kolla på Oneplus One. Något som du nämner som den är väldigt bra på är att inte skicka med en massa appar som man inte vill ha.

Permalänk

Nexus 5 har jag testat och gillade inte den dålig kamera och batteritid annat var den grym mina krav är egentligen
Skaplig batteritid
Hyfsad kamera
Bra apputbud
Bra prestanda håller den på o laggar så blir man lite irriterad
Vattentät är ett plus

Permalänk

Bästa allround luren just nu är Z3an, så jag hade kört på den

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/lg/lg-d855-g3-black-32gb-p274677...

fint med 32 g internminne o sen har den gått ner i pris, men den känns inte rätt

tror det lutar mellan en sony z3 eller en nexus 6

Permalänk
Medlem

jag sitter med en asus padfone a86. riktigt härlig lur enligt mig, skön storlek, högtalarna funkar, fin kamera. tyvärr så verkar just min mic vara väldigt dålig, men mina kompisar med samma mobil har inte det problemet. samt att du får en platta som du sätter in mobilen i

ca 6000kr

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

lg g3 32g är det nåt att ha? prisvärd nu då den kostar 3990kr

Permalänk

det blev en nexus 6 så det blir kul att ha ett rent Android, o hoppas den funkar bra..