Kan inte "Alt tab" tillbaka in i spelet

Permalänk
Medlem

Kan inte "Alt tab" tillbaka in i spelet

Tjena,

Har cirka 100 spel timmar med CS GO. Brukar väldigt ofta under spelet när man väntar på ny runda "gå till skrivbordet" genom att trycka på windowsflaggan. Efter en stund så kör jag "Alt tab" och väljer CS GO för att komma tillbaka till spelet.

Har aldrig varit ett problem tills idag...

När jag försöker komma tillbaka till CS GO så kommer jag helt enkelt inte in...utan kommer tillbaka till skrivbordet..skärmen blir svart cirka 5 sekunder..osen kommer jag tillbaka. Det jag behöver göra är att gå till aktivitetshanteraren och avsluta spelet, och starta på nytt för att kunna återansluta till spelet.

Någon som vet hur jag fixar detta? Otroligt jobbigt.... Det enda som kan vara relaterat är att jag spelade Sim City 3000 precis innan, med väldigt hög upplösning.

Mvh

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk
Medlem

Never mind..kan stänga tråden. Löste problemet!

Genom att...gå in på GeForce Experience, köra optimala inställningar för CS GO..och ändra tillbaka allt igen i spelet till det jag vill ha..

Förmodligen något som spökade efter att jag spelade Sim City 3000 med Win98 upplösning :):)

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red