En bra Gaming mikrofon

Permalänk

En bra Gaming mikrofon

Tja fan Letar efter en bra Gaming Mikrofon en oberoende ifrån ett headset, mitt headset fuckar jämt upp sig det brusar så jävla mycket i lurarna när jag har micen på och aldrig lyckats löst det. Så nu undrar jag om det finns någon enskild mikrofon istället, helst som man kan ha vid sidan eller bakom tangentbordet som inte är ivägen så mycket när man spelar

Finns det Inget pris det måste vara utan kan betala om det är värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GhostHead:

Tja fan Letar efter en bra Gaming Mikrofon en oberoende ifrån ett headset, mitt headset fuckar jämt upp sig det brusar så jävla mycket i lurarna när jag har micen på och aldrig lyckats löst det. Så nu undrar jag om det finns någon enskild mikrofon istället, helst som man kan ha vid sidan eller bakom tangentbordet som inte är ivägen så mycket när man spelar

Finns det Inget pris det måste vara utan kan betala om det är värt

Om jag förstår dig rätt letar du efter en bordsmikrofon? Notera att dem tenderar att plocka upp ljud i din omgivning, dvs bakgrundsljud. Ett populärt val vad jag har hört är Blue yeti. Finns nog mer därute, men det överlåter jag till andra mer kunniga. Själv har jag en Modmic. Utmärkt mikrofon som inte plockar upp bakgrundsljud utan endast din röst. Finns på modmic.com. Detta är dock ingen bordsmikrofon utan du sätter fast den på dina hörlurar. Kolla länken för mer information.

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Blue Snowball, Blue Yeti och modmic är alla bra val.
Som Noize nämnde så är Blue mikrofonerna condenser mikrofoner och kommer ta upp mer ljud från din omgivning. De är designade för att kunna användas för alltifrån chat, podcasts till enkel inspelning av instrument.

Modmicen är designad enbart för röst, så t.ex teamspeak, in-game och skype. Kommer funka och duga helt perfekt för det också, till ett helt OK pris. Betydligt dyrare nu efter release än förhands men ändå hyffsat prisvärt.

Upp till dig om den större ytan och något högre prislappen är värt det för att stiga upp i kvalitén till en blue. Men du får också ha i åtanke att det blir lite mer bakgrundsljud. Båda lösningarna kommer funka galant. Och jag tror nog inte personerna på andra sidan bryr sig särskilt mycket om kvalitén på din röst sålänge de förstår dig, och att ljudet är klart och tydligt.

Personligen kör jag på en snowball jag fick för ett bra pris. Hur nöjd som helst, grymt bra byggkvalité för pengarna och med inställningen den är på är det inte speciellt mycket bakgrundsljud enligt folket. Skulle dock klara mig hur bra som helst med en modmic också.

Permalänk

Modmic har jag, fungerar kanon. Jag har revision 2.0. Det går bara att beställa från USA, men de var snabba på att skicka. Bordsmikrofon är krångligare än det låter enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du skulle få för dig att köpa en "bordsmikrofon" kan man ju alltid hänga upp den i ett stativ med dämpare för att minska upptaget av bakgrundsljud. Så istället för att låta den stå på bordet med hög känslighet kan du placera den närmre munnen m.h.a ett stativ och därmed minska upptaget av oljud (genom att minska känsligheten) från tangentbordsklickande, datorfläktar och dylikt.

Däremot kan det bli rätt jobbigt med ett helt stativ+mikrofon i ansiktet hela tiden. Dessutom kan man inte vara lika rörlig som när man har mikrofonen på bordet eller i headsetet. MEN! Jag skulle vilja påstå att kvalitén med en upphängd kondensatormikrofon är svår att slå

Visa signatur

Här ska det ju stå något!