Svart skärm (endast muspekare) en timme efter uppstart (x1950, Windows 8.1)

Permalänk
Medlem

Svart skärm (endast muspekare) en timme efter uppstart (x1950, Windows 8.1)

Osäker på om jag ska posta här eller i Windows-forumet men eftersom jag misstänker att det har med drivrutinen för grafikkortet att göra skriver jag här.

Jag har kopplat in en ny skärm med 1920x1080 i upplösning till en äldre dator med Windows 8.1 (32bit) och ett x1950 Pro.
Det finns inga drivrutiner till nyare Windows än 7 för x1950 Pro men jag lyckades installera dem när jag ändrade kompatibilitetsläge till Windows 7 innan jag installerade och allting är frid och fröjd tills jag startar om datorn.
Inloggningsskärmen blinkar till och sedan blir allt svart utom muspekaren som är det enda man ser. Så är det i minst en timme tills inloggningsskärmen syns igen och allt är som det ska vara.

Det är såklart riktigt irriterande och jag undrar om ni har några tips angående hur jag kan lösa detta?

Har provat en massa olika saker nu men inte lyckats lösa det. Om jag startar datorn och skärmen blir svart, håller jag då inne power-knappen så datorn stängs av så kommer den att starta korrekt nästa uppstart (dvs. ingen svart skärm). Men att hålla på och reseta datorn varje gång den ska användas är inget kul