Bra surfplatta för Twitch Source?

Permalänk
Medlem

Bra surfplatta för Twitch Source?

Har just nu en Surface Pro 3 i3 men tycker att fläkten låter väl mycket vid användandet av Twitch med kvaliteten Source.

Funderar på att skaffa en surfplatta som klarar fint Twitch source, några rekommendationer?

De produkter som jag spanat in på prisjakt är Ipad Air 2, Sony Z2 SGP511, Lenovo Yoga tablet pro 2 13", Samsung galaxy tab 10.5".

Samsung 10.5 verkar väldigt intressant pga vikten + att den har i allafall 10.5" skärm, blir någ inte så mycket mindre med tanke på att SP3 är 3:2 format så mindre när kolla på film.

Sedan finns ju Samsung Chromebook för enbart 2000k men undrar om den klarar av twitch source samt verkar vara mer åt budget hållet.

Har även en Asus T100 som jag misstänker är lite för svag för windows 8, åtminstone så känns den seg emellanåt sedan så verkar Twitch att ibland gå segt, vet inte om det är throttle som är problemet då det är en passiv dator/surfplatta.

Permalänk
Medlem

Har en Ipad 2 som klarar alla streamar galant på Source, låter ingeting. Har suttit och tittat i timmar förut och den lät ingenting. Annars kan jag rekommendera Ipad Air 2 också som min kompis har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Har även en Asus T100 som jag misstänker är lite för svag för windows 8, åtminstone så känns den seg emellanåt sedan så verkar Twitch att ibland gå segt, vet inte om det är throttle som är problemet då det är en passiv dator/surfplatta.

Låter som något fel? Min T100 klarar det galant.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Surface Pro 3 spinner upp fläkten ganska fort vid load, men annars borde den klara det speciellt då dess i3:a är kraftfullare än Intel Atom i T100

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII