Permalänk
Medlem

Project b3rtil 2.0

Byggde om min datorhörna i höstas då jag ville få bort datorn från vardagsrummet.
Valde att flytta in datorn till sovrummet istället i brist på ett dedikerat datorrum =/ Var mycket slit men jag blev nöjd med resultatet och har nu bott så här i ca. ett halvår och det funkar fortfarande mycket bra.

För dom som minns mitt föra album från 2012 så har det hänt lite sen dess.
http://www.sweclockers.com/galleri/9669-project-b3rtil

De största förändringarna är att jag skaffat en extra skärm. en ASUS 24" VG248QE 144Hz som jag är mycket nöjd med. Samt att jag gjort mig av med min Macbook, inte för att den var dålig utan för att det är så sällan jag använder laptopen, så jag passade på när Elgiganten körde Sony Vaio Pro 13 i annons för 4990:- förra Sommaren och införskaffade en sådan och sålde bort Macbooken.

Alla skärmarna är väggmonterade och har en LED stripe för bakgrund/mysbelysning. har tillverkat en liten upphöjning av en IKEA hylla och fötter för att kunna gömma undan lite kablar, min Mixamp, Xbox kontroll etc.

Hoppas ni uppskattar bilderna.

Min Rigg har även den fått lite uppgraderingar sen 2012:¨
Chassi: Fractal Design R3
Skärmar: Eizo Foris FS2332 x2 + ASUS 24" VG248QE 144Hz
Tangentbord: Razer Blackwidow
Mus: Logitech G600
Musmatta: Steelseries HoN matta.
Headset: Astro A40 + Mixamp Pro
Microfon: Blue Yeti
Högtalare: Logitech Z623

Hårvara:
Moderkort: Asus Z87-PLUS Intel Z87
Processor: Intel Core i5 4670K 3,4 GHz
Minnesmoduler: Kingston HyperX 2x8GB 1600MHz
Grafikkort: KFA2 GeForce GTX 770 2GB
Systemdisk: Kingston SSD HyperX 120GB
Gamingdiskar: Kingston SSD V300 240GB + Kingston SSD V300 120GB

Laptop:
Sony VAIO Pro 13.3" Ultrabook
Intel Core i5
4GB DDR3 1600MHz
128GB SSD
1080p Touchskärm

Telefon:
Oneplus One (mycket nöjd)

Project b3rtil 2.0

Visa signatur

When God Gives You Lemons...
YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Medlem

Jag diggar kaststjärnan!

Permalänk
Medlem

Blir tummen upp för den utomordentliga nörd hyllan,

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du har den shysstaste hyllan här på swec Mmer bilder på den utan filter vore nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Blir tummen upp för den utomordentliga nörd hyllan,

Tackar

Skrivet av hakke87:

Det kan vara så att du har den shysstaste hyllan här på swec Mmer bilder på den utan filter vore nice

Det var ett fint omdömme ska se om jag kan fixa lite bättre detalj bilder på hyllan med min DSLR här i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Medlem

Tar det inte ganska hårt på grafikkortet när du kör med 3 skärmar? Eller använder du bara en när du spelar? Grym nördhylla har du verkligen.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Tar det inte ganska hårt på grafikkortet när du kör med 3 skärmar? Eller använder du bara en när du spelar? Grym nördhylla har du verkligen.

Tackar.

Nej jag kör inte någon eyefinity/surround setup eller liknande. har testat det några gånger i ex. wow. och det har funkat helt ok. Dock lirar jag spel på ASUS monitorn och har övriga saker som ex. Twtich.tv eller något annat på de andra två skärmarna.

Skulle nog klarat mig med två skärmar men jag gillar symmetri

Visa signatur

YOU FIND A NEW GOD!

Permalänk
Medlem

Would love to come for a drink. I´ve got my own Scotch corner including glasses and scotch rocks

Visa signatur

MSI Z97 AC - G3258 @ 4.4Ghz - Zotac GTX 970 - EVGA Hadron - KRK Studio Monitors - XP Seven Headset