I praktiken antar jag du har rätt, men kan inte låta bli att poängtera två saker:
Givetvis kan du aldrig kyla något till under 0K. Däremot kan man kyla saker till 0K.
För det andra, så räcker det med ca 100K (-170C) för att göra vissa material supraledare. Vilket borde göra det mycket enkelt att nå extremt hög SNR.
Fast man kan väl inte kyla ner något till 0 kelvin på riktigt? Du kan kyla ner något så att det går mot 0 kelvin, men inte till 0 kelvin. För att ett objekt ska kunna nå 0 kelvin måste man kyla ner det i ett utrymme som är under 0 kelvin, vilket är omöjligt. Du kan få det vackert förklarat här så slipper jag tjata om termodynamik
Sen när det kommer till supraledare kan jag inte se hur man någonsin (med modern teknik) skulle kunna använda något existerande material till en kabel, dvs något med en viss grad av flexibilitet och användavänlighet. Vi kan ju gå igenom en lista med enkla supraledare och se de sjukt låga temperaturer som krävs för att uppnå supraledning. Det finns såklart oxider, keramiska material med mera som är betydligt bättre supraledare än de som visas på min snabbgooglade lista :D. Det finns material som endast behövs kylas ner till så lite som 138 kelvin, vilket är ca 138 celcius. Detta är fortfarande på tok för svårt att upprätthålla för att kunna berättiga användningsområdet av supraledaren som en kabel (Wikipediareferens för att jag är lat).
Vi kan väl sammanfatta det hela med att "audiofiler" är lite skumma och ibland naiva?