HDMI-kabel som är satt på allt material 720p och uppåt ?

Permalänk
Medlem

HDMI-kabel som är satt på allt material 720p och uppåt ?

Finns det HDMI-kabel som är satt på allt material 720p och uppåt ?

Permalänk
Medlem

...va? Utveckla gärna vad du menar, iaf jag har svårt att förstå vad du undrar över!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Är det din hobby att skapa trådar med oklara frågeställningar och minimal mängd information?

Jag tror vi har det bekräftat nu.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråden flyttad*

Sedan instämmer jag med @tobberman. Vad är det du vill veta?

Det finns olika versioner av HDMI-kablar, de flesta standardkablar klararar 720p och 1080p, men för exempelvis 4k-upplösningar krävs det version 1.4 av HDMI.

Du kan läsa mer här om HDMI-standarden: http://www.hdmi.org/consumer/buying_guide.aspx.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

*Tråden flyttad*

Sedan instämmer jag med @tobberman. Vad är det du vill veta?

Det finns olika versioner av HDMI-kablar, de flesta standardkablar klararar 720p och 1080p, men för exempelvis 4k-upplösningar krävs det version 1.4 av HDMI.

Du kan läsa mer här om HDMI-standarden: http://www.hdmi.org/consumer/buying_guide.aspx.

Tack för länken

Permalänk
Bildexpert 📺

Dags för ett förtydligande igen: Det finns inga versionsnummer på HDMI-kablar och tillverkarna (de som följer licensreglerna) får inte benämna kablar med versionsnummer.

Vad som finns är två klasser: Standard och High Speed. High Speed är den som är intressant för den typen av kabel klarar idag alla specificerade datahastigheter upp till 18 gigabit/s. Standard är 2 gigabit/s eller motsvarande 720p/1080i garanterad, men korta Standard-kablar klarar ofta mer.

Med andra ord: Köp en High Speed-kabel för HDMI. En enda enkel tumregel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Dags för ett förtydligande igen: Det finns inga versionsnummer på HDMI-kablar och tillverkarna (de som följer licensreglerna) får inte benämna kablar med versionsnummer.

Vad som finns är två klasser: Standard och High Speed. High Speed är den som är intressant för den typen av kabel klarar idag alla specificerade datahastigheter upp till 18 gigabit/s. Standard är 2 gigabit/s eller motsvarande 720p/1080i garanterad, men korta Standard-kablar klarar ofta mer.

Med andra ord: Köp en High Speed-kabel för HDMI. En enda enkel tumregel.

Okej! Tack för svaret

Skickades från m.sweclockers.com