Hjälp datorn låser sig efter uppdatering!

Permalänk
Medlem

Hjälp datorn låser sig efter uppdatering!

Hej alla på sweclockers!

Min dator låser sig efter senaste omstarten och nu behöver jag hjälp hur jag ska få den att fungera igen.

Igår startade datorn om pga windows update. Nu fryser den sig när jag öppnar en browser eller något spel/program. När jag kom in på datorn igen så frågade den om adobe update men jag valde nej tack.

Jag kan fortfarande använda alla vanliga windows mappar kontrollpanelen etc,
Men direkt jag försöker öppna en browser(testat 3 olika) eller ett spel/program så fryser skärmen och jag kan inte göra någonting. Försökte ta bort windows uppdateringen men det var 2 st som ej gick att avinstallera. Får aldrig fram alternativet när jag klickar på uppdateringarna.

Allt detta började direkt efter uppdateringar på natten så jag är rätt säker att det är något mjukvarufel. Vet ej vad för andra program som också uppdaterades.

Kan inte göra en Systemåterställning då det inte finns några punkter att återställa till.

Operativsystem: Windows 7 64bit home premium
Processor: i7-2600K 3.4GHz
Hårddisk: Samsung 250 GB ssd 840 series.
Grafikkort: MSI gtx 970

Jag behöver hjälp då jag inte kommer på någon lösning. /Simon

UPPDATERING: Ny symptom. Skärmen flimrar och färgerna skiftar

Permalänk

Under Kontrollpanelen - Program & funktioner - kan du på vänstersidan välja "Visa installerade uppdateringar". Här kan du se alla uppdateringarna och avinstallera gårdagens som strular.

Ibland kan ett dåligt uppdaterat Antivirusprogram även städa bland uppdaterade filer och på så vis förstöra för program.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

@Waxinator:

Tack så mycket för ditt svar.

Det du säger om avinstallationen det är precis där jag varit och avinstallerat alla utom 2 av gårdagens uppdateringar. Av någon anledning kan jag inte avinstallera de 2.

De jag inte kan avinstallera heter:
"Uppdatering för Microsoft Windows (KB3020370)
"Uppdatering för Microsoft Windows (KB3020369)

Det som är märkligt är att alla tidigare som heter likadant fast med andra siffror får jag fram alternativet att avinstallera, Men inte på dessa 2. Ursäkta om min beskrivning är lite dålig. Skriver från mobiltelefon och det blir lite knas :).