Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Nu funkar det. Sjukt lustigt sätt att göra det, tycker jag. Tack för hjälpen

Mycket märkligt sätt att styra det på. Gissar att de fixar det i kommande patch.

Till er som fortfarande inte lyckas. Man styr alltså riktningen innan man väljer attacken. Högerklickar man sedan så blir det Slash som används.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Man får välja en bonus varje månad, som vad jag förstod appliceras när moderskeppet befinner sig "hemma" (har inte lärt mig alla namn och så än, du vet nog vad jag menar). En av dessa bonusar är att korta ner tiden det tar för dina soldater att återhämta sig. Jag tror inte det specades hur mycket snabbare det gick, dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer precis: Hembasen har två knappar på geoscape, den högra är "scanning" och när man gör detta på hembasen så får man del av bonusen. Bonusen väljer man på "vänstra" knappen. Att byta bonus kostar resurser men bonusar som du kan få är bla faster healing, generate inteligence och Faster building.

Det går även att köpa diverse personal där, tex veteransoldater eller forskare/ingengörer.

Köp faster healing tex och scanna så healar soldaterna snabbare. Extra bonus får du av advanced warfare center med en engineer staffed.

Workshop verkar vara en sån där byggnad som man måste planera för, den verkar göra att rummen brevid går att ha extra personal på. hur det funkar vet jag inte för jag var dum nog att placera den uppe i höger brevid shadow chamber så det finns ingen lokal med möjlighet för extra personal

Permalänk
Hedersmedlem

@boibo:Bra sammanfattning!

Jag har spelat lite mer nu, men glömde utveckla mitt svar. Advanced Warfare Center + scanning bonus är alltså the way to go när det kommer till att få favoritsoldaterna fit for fight så snabbt som möjligt.

Någon som vet något om ev. patch? Hade varit skönt att få bort iaf lite av "sluggishness" som finns i spelet. Då menar jag inte den dåliga prestandan (FPS), utan att det känns som att det är delays mellan allting man gör under uppdragen.

Permalänk
Medlem

Fråga: Nån som vet hur man flyttar runt sina soldater i "lineup"? Vill ju ha min (svenska) teamleader i mitten, inte längst till höger

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cfwin:

Fråga: Nån som vet hur man flyttar runt sina soldater i "lineup"? Vill ju ha min (svenska) teamleader i mitten, inte längst till höger

Jag kanske missuppfattar dig, men menar du "lineup" som i när du väljer soldater inför ett uppdrag? Det är väl bara att "remove" den i mitten, göra samma sak med din svenska hjälte, sen "adda" rätt soldat i mitten-slotten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Mer precis: Hembasen har två knappar på geoscape, den högra är "scanning" och när man gör detta på hembasen så får man del av bonusen. Bonusen väljer man på "vänstra" knappen. Att byta bonus kostar resurser men bonusar som du kan få är bla faster healing, generate inteligence och Faster building.

Det går även att köpa diverse personal där, tex veteransoldater eller forskare/ingengörer.

Köp faster healing tex och scanna så healar soldaterna snabbare. Extra bonus får du av advanced warfare center med en engineer staffed.

Workshop verkar vara en sån där byggnad som man måste planera för, den verkar göra att rummen brevid går att ha extra personal på. hur det funkar vet jag inte för jag var dum nog att placera den uppe i höger brevid shadow chamber så det finns ingen lokal med möjlighet för extra personal

Workshop byggde jag sist jag spelade. Sätt två engineers i rummet så får du fyra drones som du kan staffa intilliggande rum med, går även att göra utgrävningar med en drone. Sjukt bra rum som kapar byggtider i och med att man får två drones per engineer som arbetar där.

Permalänk
Medlem

Jag byggde workshop väldigt tidigt korrekt placerad och det hjälper otroligt mycket i början när man inte har så många engineers

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Riktigt bra spel men det kändes lite kort?
Tog mig bara 30 speltimmar att klara av.

Hade velat ha det längre...

Och angående optimeringen så ja, det flöt inte helt perfekt för mig men rätt okej och inte så det störde. Men då sitter jag på ett gammalt Radeon 5850 och hade höjt inställningarna ifrån rekommenderade...

Håller med, klara det på ca 28 timmar, rätt kort dock bara på "normal" har kört igång på commander nu, dock rätt stor variation på banor m.m så en runda till kan man ju alltid spela, fick ingen svensk förra spelgenomgången har 3 st nu

Permalänk
Medlem

Här är lite om hur du bara får soldater från dina egna "PoolOnly".. Men se till ha 10+ egna för det ska funka bra. Jag fick börja med 4st på mission 1 som jag hade gjort själv.

https://www.reddit.com/r/Xcom/comments/449uj0/xcom_2_and_the_...

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

@boibo:Bra sammanfattning!

Jag har spelat lite mer nu, men glömde utveckla mitt svar. Advanced Warfare Center + scanning bonus är alltså the way to go när det kommer till att få favoritsoldaterna fit for fight så snabbt som möjligt.

Någon som vet något om ev. patch? Hade varit skönt att få bort iaf lite av "sluggishness" som finns i spelet. Då menar jag inte den dåliga prestandan (FPS), utan att det känns som att det är delays mellan allting man gör under uppdragen.

'The way to go' är att inte bli skadad över huvud taget!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Någon som vet något om ev. patch? Hade varit skönt att få bort iaf lite av "sluggishness" som finns i spelet. Då menar jag inte den dåliga prestandan (FPS), utan att det känns som att det är delays mellan allting man gör under uppdragen.

Detta är tydligen en "feature". Testa modden "Stop Wasting My Time", den tar bort en del av dessa pauser. Den finns på NexusMods och Steam Workshop.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av perost:

Detta är tydligen en "feature". Testa modden "Stop Wasting My Time", den tar bort en del av dessa pauser. Den finns på NexusMods och Steam Workshop.

Tack så jättemycket, ska absolut testas! Jag har inte ens börjat fundera på moddar än, då jag inte ens hunnit igenom spelet. Men denna typ av "tekniska" moddar är ju vettiga att kolla vidare på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Detta är tydligen en "feature". Testa modden "Stop Wasting My Time", den tar bort en del av dessa pauser. Den finns på NexusMods och Steam Workshop.

Verkar vara en underbar mod, speciellt om den som bonus tar bort den jobbiga "civilians are taking heavy casualities" (en person!), "civilians are dying left and right" m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Verkar vara en underbar mod, speciellt om den som bonus tar bort den jobbiga "civilians are taking heavy casualities" (en person!), "civilians are dying left and right" m.m.

Verkligen, undrar hur dom tänkte med det här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kanske missuppfattar dig, men menar du "lineup" som i när du väljer soldater inför ett uppdrag? Det är väl bara att "remove" den i mitten, göra samma sak med din svenska hjälte, sen "adda" rätt soldat i mitten-slotten?

Ah, naturligtvis, funkade klockrent, man tackar

Permalänk
Medlem

XCOM 2 Hotfix is Live

This update fixes issues causing known crashes and includes some performance improvements. Saves affected by the crashes detailed below can be recovered and continued after installing the update.

We will continue our patch support over the coming months with additional fixes and performance updates. It is important to the team that we address the issues below as soon as possible so fans can get back to enjoying the game. Stay tuned for more information on future updates!

XCOM 2 Patch Notes
•Player is unable to progress to scan in the Geoscape after completing the Resistance Communications research via Tutorial – This will fix previously affected saves.

•Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves.

•Adjustments were made to Texture Streaming to assist with periodic frame spikes.

•Using the preview voice button for a modded voice pack will no longer crash the game when in the armory.

•Removed 8x MSAA from default Max settings

http://steamcommunity.com/games/268500/announcements/detail/8...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

XCOM 2 Hotfix is Live

This update fixes issues causing known crashes and includes some performance improvements. Saves affected by the crashes detailed below can be recovered and continued after installing the update.

We will continue our patch support over the coming months with additional fixes and performance updates. It is important to the team that we address the issues below as soon as possible so fans can get back to enjoying the game. Stay tuned for more information on future updates!

XCOM 2 Patch Notes
•Player is unable to progress to scan in the Geoscape after completing the Resistance Communications research via Tutorial – This will fix previously affected saves.

•Unable to load saves with a Chryssalid Cocoon – This will fix the issue, and for previously affected saves.

•Adjustments were made to Texture Streaming to assist with periodic frame spikes.

•Using the preview voice button for a modded voice pack will no longer crash the game when in the armory.

•Removed 8x MSAA from default Max settings

http://steamcommunity.com/games/268500/announcements/detail/8...

Tycker faktiskt spelet går mjukare efter hotfixen. Kör på High, utan MSAA, systemet i sign. V-sync off (adaptive vsync i nvidia kontrollpanelen) Fortfarande lite dippar här och där under 60fps, men de är inte lika hackiga som förut. Generellt väldigt mjukt. Sen är det störigt att vissa scener skiftar till 30fps, men det är inget man kan göra något åt.

Sjukt beroendeframkallande spel, älskar det Så stressigt nu när nästan alla banor är tidsbegränsade.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Klarade ut spelet för ett par dagar sedan på näst lättaste svårighetsgraden, mina tankar är följande:
Dåligt optimerat, 980 ti, 16gb ram och 6700k får låg fps på högre inställningar.
Lite grafikbuggar här och där samt lite buggar i vilken ordning vissa saker händer. Är t.ex. vanligt att man kan läsa eller höra soldaten berätta om hur skottet träffade innan man ser. Eller att gubbarna faller genom taken innan taken brinner upp.
Ganska svårt, trots att jag körde på en lättare nivå. Fick ladda om många gånger, speciellt i början av spelet. I slutet at spelet blev det betydligt lättare då jag lärt mig lite trix.
Storyn var väldig bra. Inget revolutionerande och jag minns att jag störde mig på lite småsaker, men i det stora hela var den bra.
Variationen på uppdragen var tillfredsställande. Visst var det lite drygt när man skulle rädda civila för femte gången, men det berodde mest på att "central" skulle flika in och störa med hur de civila dog till höger och vänster.
Det vär ofta väldigt tajt med tid. Många gånger jag fick rusha för att hinna med timern. Inte så kul när man råkar upptäcka sex fiender när ens soldater är i inte så optimala positioner.

Men men, allt som allt är det ett grymt spel som kommer slösa många timmar av mitt liv. Jag skulle inte tacka nej till ett par buggfixar dock.

Ser fram emot när jag ska köra om det efter tentan nästa vecka. Funderar på om jag ska ha samma svårighet men med ironman eller om jag bara ska gå upp en svårighetsgrad.

Skrivet av maLakai:

Precis börjat lira och undrar vad man ska göra när man får en soldat "mind controlled".. offra honom och ta dö på honom?
Som ni märker vet jag inte hur fienderna funkar än.

Senare i spelet kan man dra stor nytta av sina psisoldater. Efter lite träning har de två grymt bra förmågor. En som aktivt bidrar till att ta bort bl.a. mindcontroll och en som skyddar dina soldater från den kontrollerade.

Skrivet av widL:

Någon som vet något om ev. patch? Hade varit skönt att få bort iaf lite av "sluggishness" som finns i spelet. Då menar jag inte den dåliga prestandan (FPS), utan att det känns som att det är delays mellan allting man gör under uppdragen.

Har läst att du kan frysa bilden du laddar spelet mellan uppdragen genom att trycka på capslock. Detta ska förbättra laddningtiden en hel del.
Har inte hunnit testa själv, men flera sa att det fungerade (reddit tror jag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Detta är tydligen en "feature". Testa modden "Stop Wasting My Time", den tar bort en del av dessa pauser. Den finns på NexusMods och Steam Workshop.

Den modden vill jag inte spela utan längre. Gjorde det markant snabbare utan att påverka gameplay.

Permalänk
Medlem

Misslyckades totalt på Normal svårgihet hehe, känner spontant att det är mycket svårare än förra Enemy unknown. Någon som har tips på bra taktik som underlättar, är lite förvirrad över hanteringen av basen, det är för mycket olika grejer där.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Misslyckades totalt på Normal svårgihet hehe, känner spontant att det är mycket svårare än förra Enemy unknown. Någon som har tips på bra taktik som underlättar, är lite förvirrad över hanteringen av basen, det är för mycket olika grejer där.

Du behöver nog vara lite mer precis om du vill ha tips. Vad har du problem med, förutom basbyggnade? Att soldater blir dödade? Att du inte hinner utföra uppdragen innan tiden är ute?

Här har du en väldigt bra genomgång av basbyggande, de olika sakerna man kan bygga, dess uppgraderingar osv. Du kan även kolla in hans Let's play om du vill se hur en mästare spelar! Han kör på svåraste svårighetsgraden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du behöver nog vara lite mer precis om du vill ha tips. Vad har du problem med, förutom basbyggnade? Att soldater blir dödade? Att du inte hinner utföra uppdragen innan tiden är ute?

Här har du en väldigt bra genomgång av basbyggande, de olika sakerna man kan bygga, dess uppgraderingar osv. Du kan även kolla in hans Let's play om du vill se hur en mästare spelar! Han kör på svåraste svårighetsgraden.

Jag fick problem med resurser mot slutet, och hade väldigt svårt att kontra Codex (eller va dom heter), de som klonar sig själva. Tiden började rinna ut för jag inte hade tillräckligt med communication centers (tror den heter så) så jag kunde inte ta kontakt med områden som hade röda missions för att stoppa projektet Aliens jobbade på. Min sista sparning har jag 17 dagar kvar på count-down timern, har bara 3 rookies som inte är skadade, och nu har mitt skepp blivit attackerat av UFO som jag måste försvara. Vilket jag garanterat kommer misslyckas med, så jag funderar på att starta om från början.

Tror jag ska installera "Dont waste my time" modden, för allt tar sån jäkla tid. Men har läst någonstans att den förstör over-watch på sharp shooters?

EDIT: Startade ett nytt spel på Rookie nu, jag skämt lite, men jag klarar fan inte av normal. Sista uppdarget där när jag skulle försvara mitt skepp var helt omöjligt att klara med dom resurserna jag hade, provade typ 6 gånger, sen gav jag upp. Var rätt nära sista gången, men hade bara flyt. Känns generellt sjukt mkt svårare än förra spelet. Är lite grinig att jag måste börja om och spela alla tråkiga missions i början, ska nog låta spelet ligga på hyllan några dagar och läsa lite guider.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

EDIT: Startade ett nytt spel på Rookie nu, jag skämt lite, men jag klarar fan inte av normal. Sista uppdarget där när jag skulle försvara mitt skepp var helt omöjligt att klara med dom resurserna jag hade, provade typ 6 gånger, sen gav jag upp. Var rätt nära sista gången, men hade bara flyt. Känns generellt sjukt mkt svårare än förra spelet. Är lite grinig att jag måste börja om och spela alla tråkiga missions i början, ska nog låta spelet ligga på hyllan några dagar och läsa lite guider.

Det är faktiskt rätt bra att köra på en enkel nivå för att lära sig vad som är bra och dåligt och kunna optimera mer för det man verkligen behöver. Om man inte vill läsa guider på nätet, men det är lite trist tycker jag. Roligare att upptäcka det själv, så länge det inte är frustrerande förstås. På enkel nivå är det sällan det.

Mimic Beacon är väldigt bra för att unvika skada. Jag hade alltid två Mimic Beacon med mig senare. I en UFO attack så lyckades jag få 5 melee aliens (Berserkers/Chryssalids) att hamna runt en Mimic Beacon för att sen dra två granater mitt i högen och döda alla. Det var flyt förstås då de missa ett par attacker och inte fick ner den.

En melee Ranger med Reaper är perfekt för att rensa upp. Min Ranger städade upp 3-5 aliens lite då och då. Först skadade jag dem rejält, och sen sprang rangern runt och städade upp. Om det är möjligt ta den minst skadade först eftersom skadan minskar. På sista move flyttar man undan i skydd. Ta gärna Conceal istället för Run & Gun för att kunna scouta en gång till efter första reveal. Vissa aliens ska man inte anfalla i melee, då de gör counterattack (Muton) eller exploderar (Gatekeeper, Sectopod).

Det var dumt av mig att ignorera Psi Ops så länge i mitt spel. De är väldigt kraftfulla. Skaffa dem så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är faktiskt rätt bra att köra på en enkel nivå för att lära sig vad som är bra och dåligt och kunna optimera mer för det man verkligen behöver. Om man inte vill läsa guider på nätet, men det är lite trist tycker jag. Roligare att upptäcka det själv, så länge det inte är frustrerande förstås. På enkel nivå är det sällan det.

Jag håller med. Spela på lätt svårighetsgrad för att få en känsla för din spelstil, sen kan man höja svårighetsgraden om man vill.
Jag körde dock på normal rakt igenom trots att det var ganska lätt för mig, jag tycker sällan det är kul när det är för svårt.

Skrivet av Buio:

Mimic Beacon är väldigt bra för att unvika skada. Jag hade alltid två Mimic Beacon med mig senare. I en UFO attack så lyckades jag få 5 melee aliens (Berserkers/Chryssalids) att hamna runt en Mimic Beacon för att sen dra två granater mitt i högen och döda alla. Det var flyt förstås då de missa ett par attacker och inte fick ner den.

Jag använde aldrig dom öht, kanske borde göra det om jag spelar på svårare.
Vilken svårighetsgrad spelade du på?

Skrivet av Buio:

En melee Ranger med Reaper är perfekt för att rensa upp. Min Ranger städade upp 3-5 aliens lite då och då. Först skadade jag dem rejält, och sen sprang rangern runt och städade upp. Om det är möjligt ta den minst skadade först eftersom skadan minskar. På sista move flyttar man undan i skydd. Ta gärna Conceal istället för Run & Gun för att kunna scouta en gång till efter första reveal. Vissa aliens ska man inte anfalla i melee, då de gör counterattack (Muton) eller exploderar (Gatekeeper, Sectopod).

Jag använde snipers för att rensa upp på det där sättet istället.
Antingen med den där pistol skillen eller sniper skillen.

Skrivet av Buio:

Det var dumt av mig att ignorera Psi Ops så länge i mitt spel. De är väldigt kraftfulla. Skaffa dem så snart som möjligt.

Samma här, enda gången jag hade någon psi-op med var i min enda ufo-attack och i slutuppdraget. Men dom är väldigt bra. Inte minst för att förhindra mind control på ens egna enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är faktiskt rätt bra att köra på en enkel nivå för att lära sig vad som är bra och dåligt och kunna optimera mer för det man verkligen behöver. Om man inte vill läsa guider på nätet, men det är lite trist tycker jag. Roligare att upptäcka det själv, så länge det inte är frustrerande förstås. På enkel nivå är det sällan det.

Mimic Beacon är väldigt bra för att unvika skada. Jag hade alltid två Mimic Beacon med mig senare. I en UFO attack så lyckades jag få 5 melee aliens (Berserkers/Chryssalids) att hamna runt en Mimic Beacon för att sen dra två granater mitt i högen och döda alla. Det var flyt förstås då de missa ett par attacker och inte fick ner den.

En melee Ranger med Reaper är perfekt för att rensa upp. Min Ranger städade upp 3-5 aliens lite då och då. Först skadade jag dem rejält, och sen sprang rangern runt och städade upp. Om det är möjligt ta den minst skadade först eftersom skadan minskar. På sista move flyttar man undan i skydd. Ta gärna Conceal istället för Run & Gun för att kunna scouta en gång till efter första reveal. Vissa aliens ska man inte anfalla i melee, då de gör counterattack (Muton) eller exploderar (Gatekeeper, Sectopod).

Det var dumt av mig att ignorera Psi Ops så länge i mitt spel. De är väldigt kraftfulla. Skaffa dem så snart som möjligt.

Går mycket bättre nu, har inte fått psi-ops än, men min Sniper med killzone rensar upp det mesta. Har börjat lära mig vilka fiender man ska fokusera på först. Då blir allt lättare sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Jag började med spelet igår kväll. Känns som om dom finslipat en hel del. Lite snyggare är det ju också.

Ser framemot att game:a lite ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Vad är det som är nytt i 2an? Är det värt att införskaffa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aireilav:

Vad är det som är nytt i 2an? Är det värt att införskaffa?

Jag kan på rak arm inte säga något som är nytt i 2an, men allting är liksom bättre.
Absolut värt att skaffa tycker jag...

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag kan på rak arm inte säga något som är nytt i 2an, men allting är liksom bättre.
Absolut värt att skaffa tycker jag...

Det får inte så bra betyg Steam, är det prestandaproblemen som drar (drog?) ner det?

Kommer nästan säkert att köpa detta. XCOM:EU var det första jag spelade, och känslan man får i knipiga situationer är svårslagen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Det får inte så bra betyg Steam, är det prestandaproblemen som drar (drog?) ner det?

Kommer nästan säkert att köpa detta. XCOM:EU var det första jag spelade, och känslan man får i knipiga situationer är svårslagen.

Ja, det är en del som haft problem. Det kan vara värt att vänta på den första större patchen som de håller på att jobba med.
https://www.rockpapershotgun.com/2016/02/19/xcom-2-framerate/

Jag har kört 60 timmar, och tycker det var kanonbra. Men har inte haft några större prestanda eller kraschproblem (kör 2xMSAA med DOF avstängt). Men jag stötte på en gamebreaking bug på sista scenariot som jag var tvungen att spela om helt.