Permalänk

Dator jätteslö från och till

Hej! Jag fixar en väns Asus A5VVD Laptop just nu och jag har konstaterat att problemet måste vara i hårdvaran. Har installerat om Windows 7 home prem. 2 gånger nu men samma problem kvarstår. Första gången använde jag mig av Asus egen recovery partition som fanns på datorn men den installerade många onödiga program också, vilket i sig inte borde vara ett problem men efter en tid av användning och när jag trodde jag fixat den började den bli riktigt slö. Musen rörde sig men inget gick att klicka på och den bråkade rikitgt. Oanvändbar. Provade starta om den med strömknappen men då ville den knappt starta mer. Svart skärm jätte länge innan windows alls började ladda.
Efter det beslöt jag mig att köra in en helt ren windows 7 home prem. och rensa hela Hddn på alla partitioner och börja från 0. Det gick på samma sätt. Fungerade en stund något så när skapligt men börjar sedan bråka något fruktansvärt igen. Det är som att ifall man har den avstängd en tid så funkar den under några minuter efter uppstart skapligt.

Jag har börjat misstänka att det är hårddisken som börjar ge upp. Ingen expert på laptoppar dock så vill veta vad ni tror. Har plockat ut hddn ett varv och anslutit den till min stationära när jag rensade den eftersom den inte ville alls på laptopen så den är nog fast på rätt ställe åtminstone

Ifall jag kan konstatera att hddn är problemet är det inga problem att fixa den, trycker in en ssd och smilar och tar betalt Har inte precis råd att chansa att det är hddns fel dock, har inga extra att prova med hemma...

Vad tror ni?

Tack!

Permalänk
Medlem

Du har inget test program för HD?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Skrivet av larryd:

Du har inget test program för HD?

Nej. Kan du rekommender ett? Ifall jag ens får det installerat sen...