Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem

** According to our sources, starting on January 12, build 10586.63 is expected for PC users and also likely those on Windows 10 Mobile. This update is a cumulative OS update bumping users from the current build 10586.36 release. **

Hoppas på underverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Lumia 950 XL lär vara så pass buggig att Amazon drog tillbaka den, källa: http://wmpoweruser.com/amazon-uk-also-pulls-lumia-950-xl/

Skrivet av Stigtramparn:

Undrar om det även gäller efter senaste uppdateringen? Fick min förra veckan och inte minsta lilla bugg, (bortsett från offers appen som de fick fart på i måndags) är överraskande positiv till ändringarna i W10 gentemot W8.1. Tom edge funkar bättre än explorer.

Kan inte se att den är tillbakadragen.

Microsoft Lumia 950 XL

http://www.amazon.co.uk/s/ref=sr_nr_p_89_0?fst=as%3Aoff&rh=i%...

Dessutom:
Yesterday a report surfaced of Microsoft’s Lumia 950 XL being pulled from UK retailers by Microsoft due to ” hardware issues”. Indeed we can see the Lumia 950 XL is no longer available for immediate purchase in Carphone Warehouse or Argos, despite being available earlier.

Upon reaching out to Microsoft however it seems the reason was something more mundane. They simply ran out of stock. A Microsoft spokesperson told WMPU the following:

Demand for L950XL has been strong. CPW has listed L950XL as a pre-order purchase for more than a week as it has run out of stock and is awaiting more. L950XL is available to UK customers via other outlets – see http://www.microsoft.com/en-gb/mobile/phone/lumia950-xl/offer... We are working to re-supply CPW and keep all our other channel partners stocked.
The Lumia 950 XL has been reported to be the faster selling device of the Lumia 950 family by AdDuplex in the UK, so it is more natural that the bigger Lumia be out of stock.

However, it is also worth noting that the truth may lie somewhere between both scenarios. The Lumia 950 XL could be out of stock Microsoft may have held back devices to investigate reported issues with hardware reported in on-line reviews. We’re pursuing an enquiry along that line and will update the article if we get a response,

Update: In regard to the hardware issues with the 950XL, a Microsoft spokesperson issued the following statement:

A benefit of delivering Windows 10 as a service means we offer ongoing innovations and security updates, continuously improving Windows 10. We continue to take in feedback from users as we aim to provide the best Windows 10 experience across all devices.”

http://wmpoweruser.com/microsoft-denies-lumia-950-xl-withdraw...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Fick precis .36

den håller på seg laddar

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Fick precis .36

den håller på seg laddar

Du menar .63 va? Fick den nu jag med. Har dock inte fått nya FW vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är man med i Windows Insider får man för tillfället inte nya firmwares, men MS skulle nog fixa det någon gång.

installerade .63 nu på morgonen och Iris scannern är ordentligt mycket snabbare

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

@issue:

Läste vad du skrev och testade lite själv nu.

Innan uppdateringen så kunde jag faktiskt låsa upp med glasögon på, men det tog rätt lång tid.
Nu så går det typ lika snabbt som utan glasögon!

Fräck uppdatering!

Permalänk
Medlem

Tyvärr fixa inte .63 röda/lyssande ögon.. :/. Efter att ha provat i nu flera dagar verkar det som att det blir värst på lite avstånd från personerna/djuren..

Enligt flera recensioner jag läst:
"The natural flash is supposed to help reduce red-eye and ensure your subjects don't turn into ghosts."

"triple-LED flash light to be able to adjust the color of the flash for natural white color, and avoids red eyes."

"The Lumia 950’s camera also comes with a triple LED – something that will be instantly familiar to iPhone 6 and iPhone 6s users – which helps you avoid that blown-out rabbit-in-headlights look when taking people portraits by warming up skin tones while reducing red-eye."

Men i mitt fall är det totalt tvärtom.. ska bli väldigt intressant att se sen när du får tbx din mobil @downup om det är borta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Tyvärr fixa inte .63 röda/lyssande ögon.. :/. Efter att ha provat i nu flera dagar verkar det som att det blir värst på lite avstånd från personerna/djuren..

Enligt flera recensioner jag läst:
"The natural flash is supposed to help reduce red-eye and ensure your subjects don't turn into ghosts."

"triple-LED flash light to be able to adjust the color of the flash for natural white color, and avoids red eyes."

"The Lumia 950’s camera also comes with a triple LED – something that will be instantly familiar to iPhone 6 and iPhone 6s users – which helps you avoid that blown-out rabbit-in-headlights look when taking people portraits by warming up skin tones while reducing red-eye."

Men i mitt fall är det totalt tvärtom.. ska bli väldigt intressant att se sen när du får tbx din mobil @downup om det är borta..

Senaste är
"7. jan, 02:22 För att säkerställa att reparationen utförs av en auktoriserad tekniker har verkstaden vidarebefodrat produkten till en extern reparatör. Produkten är under arbete och verkstaden väntar på att den ska komma tillbaka. "

Får se vad som händer. Hoppas på början av nästa vecka.

Permalänk
Medlem

.63 installerad och klar. Få se vad som har åtgärdats...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Senaste är
"7. jan, 02:22 För att säkerställa att reparationen utförs av en auktoriserad tekniker har verkstaden vidarebefodrat produkten till en extern reparatör. Produkten är under arbete och verkstaden väntar på att den ska komma tillbaka. "

Får se vad som händer. Hoppas på början av nästa vecka.

Ok, nice. Jag försökte ringa Elgigantens verkstad för att höra lite om vilka fel 950 brukar ha när de kommer in.. men de skickar då tydligen alla Lumia mobiler vidare och den verkstaden kan man inte som privatkund parata med..

Men vi hoppas på nästa vecka och att du fått det ordnat.. annars blir det att ta kort utan blixt hädanefter..

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man den inbyggda stegräknaren? För visst fanns det en sådan?

Sen en fråga som inte är specifik för denna mobil, men kan någon rekommendera nåt sånt där aktivitetsband som fungerar bra med lumia? Skulle vilja ha lite koll på puls och kaloriförbränning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hur aktiverar man den inbyggda stegräknaren? För visst fanns det en sådan?

Sen en fråga som inte är specifik för denna mobil, men kan någon rekommendera nåt sånt där aktivitetsband som fungerar bra med lumia? Skulle vilja ha lite koll på puls och kaloriförbränning

Skickades från m.sweclockers.com

Installera Microsoft Health så kan du läsa av stegräknaren. Microsoft Band 2 säljs ju inte i Sverige men sägs vara riktigt bra av olika folk som importerat den

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Installera Microsoft Health så kan du läsa av stegräknaren. Microsoft Band 2 säljs ju inte i Sverige men sägs vara riktigt bra av olika folk som importerat den

jag har installerat MS Health men enligt den har jag tagit 0 steg på 1 månad.. så litar inte på den.
Någon i denna tråd som importerat den, isf vartifrån?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag har installerat MS Health men enligt den har jag tagit 0 steg på 1 månad.. så litar inte på den.
Någon i denna tråd som importerat den, isf vartifrån?

rörelsedata appen är installerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag har installerat MS Health men enligt den har jag tagit 0 steg på 1 månad.. så litar inte på den.
Någon i denna tråd som importerat den, isf vartifrån?

Jag har importerat den härifrån:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B01600EFHC?redirect=true&r...

Har dock inte fått den än, beställde i torsdags.. :). Får den mellan 11-13 Jan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

rörelsedata appen är installerad?

installerad? går jag in under inställningar, tillägg och sedan Lumia Rörelesedata så så är grundläggande aktiverat.

Skrivet av Xi:

Jag har importerat den härifrån:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B01600EFHC?redirect=true&r...

Har dock inte fått den än, beställde i torsdags.. :). Får den mellan 11-13 Jan..

Ok, beställde jag med nu! får min 13 jan stod det.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Äntligen. FW 01078.00027.15506.02014.
Hoppas det är slut på ominstallationer för att få senaste FW och build nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Äntligen. FW 01078.00027.15506.02014.
Hoppas det är slut på ominstallationer för att få senaste FW och build nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Firmware på min 950 XL är: 01078.00027.15506.02017. Däremot är min OS build bara på: 10.0.10586.29 trots att den söker efter uppdateringar dagligen. Jag har inte Insider builds. Hardware revision number är: 4.0.1.1. Jag har sett att en del har en tidigare revision än den min har.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Ni som har .36, är ni på Insider Preview?

Permalänk

@Yonda: det finns även .63 om man har fast insider

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

.63 gav ganska ordentligt mycket mer flyt generellt.

Dock är jag fortfarande lite missnöjd med batteritiden. Den drar mer än de flesta andra smartphones i den här klassen i idle och den drar betydligt mer när man gör något krävande.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

.63 gav ganska ordentligt mycket mer flyt generellt.

Dock är jag fortfarande lite missnöjd med batteritiden. Den drar mer än de flesta andra smartphones i den här klassen i idle och den drar betydligt mer när man gör något krävande.

Har .36 och har nu 29% kvar på batteriet efter 19 timmar och då har jag pratat en hel del, surfat, spelat en del solitaire, Facebookat och jobbat med ett arrendeavtal i word (utan Display Dock). Detta slår åtminstone Samsung och iphone vad jag vet i batteritid.
Fast jag har 950 och inte 950XL.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Meh, orka Insider. Väntar på den officiella uppdatering istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Har .36 och har nu 29% kvar på batteriet efter 19 timmar och då har jag pratat en hel del, surfat, spelat en del solitaire, Facebookat och jobbat med ett arrendeavtal i word (utan Display Dock). Detta slår åtminstone Samsung och iphone vad jag vet i batteritid.
Fast jag har 950 och inte 950XL.

Jo, folket har klagat på de nya Iphones så Apple löste det... ....

Min 950xl klarade 2,5 dagar med måttligt surf/UI-lek. Hoppas den kommer tillbaka snart från service x) (Inlämnad för trasig(?) pixel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Har .36 och har nu 29% kvar på batteriet efter 19 timmar och då har jag pratat en hel del, surfat, spelat en del solitaire, Facebookat och jobbat med ett arrendeavtal i word (utan Display Dock). Detta slår åtminstone Samsung och iphone vad jag vet i batteritid.
Fast jag har 950 och inte 950XL.

Verkar vara väldigt olika gällande samma enheter. Personligen så laddade jag telefonen igår kväll, tittade snabbt på facebook och läste lite mail innan jag somnade. På morgonen stod den på 73%.

Min förra Samsung Galaxy S5 tappade max 2-3% i ett liknande scenario.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av downup:

Jo, folket har klagat på de nya Iphones så Apple löste det... ....
http://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2015/12/07/7b7b5e39-1c9c-49a3-8d61-71a37edef12a/resize/570xauto/311777cec9405a4a19fdff1efba54e31/apple-smart-battery-case-for-iphone-6-and-6s-09.jpg

Min 950xl klarade 2,5 dagar med måttligt surf/UI-lek. Hoppas den kommer tillbaka snart från service x) (Inlämnad för trasig(?) pixel)

Ser nästan ut som min gamla Siemens S3 med stora batteriet.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Verkar vara väldigt olika gällande samma enheter. Personligen så laddade jag telefonen igår kväll, tittade snabbt på facebook och läste lite mail innan jag somnade. På morgonen stod den på 73%.

Min förra Samsung Galaxy S5 tappade max 2-3% i ett liknande scenario.

Kan vara olika builds och FW som gör skillnaden.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Jag kan glömma att prata i telefon mer än 5 minuter när det är minus grader ute. Någon mer med samma problem?

Brukar ringa ett samtal varje tisdag när jag går från jobbet och hem. Men en dag när det var lite kallt ute började högtalaren spraka precis innan jag kom hem.

Testat lite och desto kallare det är ute desto kortare kommer jag....

Frågan är om det ens är värt besväret att skicka in den då jag blir utan helt, sålde precis min 930

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tidigare var jag medlem i Windows Insider, så jag fick inte senaste FW. Igår gjorde jag en recovery via device recovery tool för att ha en fin mobil med senaste FW tills min Band 2 kommer.
När man flashar om den så stod det vilka versioner som fanns av OS samt FW på servern, OS version var .58.. men efter en omflashning så hade jag OS v .11 som senare under kvällen uppdaterades till .29.. känns skumt att man får en äldre OS version än det som står i programmet.. och är verkligen .29 den senaste versionen för icke insiders? fick för mig att det skulle vara .36 eller .58

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

tidigare var jag medlem i Windows Insider, så jag fick inte senaste FW. Igår gjorde jag en recovery via device recovery tool för att ha en fin mobil med senaste FW tills min Band 2 kommer.
När man flashar om den så stod det vilka versioner som fanns av OS samt FW på servern, OS version var .58.. men efter en omflashning så hade jag OS v .11 som senare under kvällen uppdaterades till .29.. känns skumt att man får en äldre OS version än det som står i programmet.. och är verkligen .29 den senaste versionen för icke insiders? fick för mig att det skulle vara .36 eller .58

Jag fick ner .63... men det är inte mycket som fungerar som det ska.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag fick ner .63... men det är inte mycket som fungerar som det ska.

Fast det måste väl vara som insider? Eller har du en XL? Min 950 får iaf inget nyare än .29 och det som icke insider.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]