Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Kan uppdatera er med att efter uppdateringen av Network Services i förrgår så har jag inte haft något samtal som brutits ännu, och folk har kunnat komma fram med signaler. Vill inte ropa hej ännu dock.

Jag va bra nära att kasta telefonen i både mark och golv ett flertal gånger tidigare då jag missade viktiga samtal och folk som kom fram ändå inte hörde mig, så får det inte bara bli, primärt är det ju en telefon fortfarande.

Var fick du den uppdateringen?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Rätt säker att det flesta telefoner som säljs idag inte är låsta.

https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler-bredband/mobilt...

Permalänk
Medlem

Läste den också, men verkar som alla andra operatörer inte låser sin nyare telefoner dock. Någon som vet säkert? Modellen är ju billigast på Tre för att köpa kontant.

Enligt texten så borde jag kunna låsa upp utan kostnad direkt om det skulle vara låst fast jobbigt om det tar fler veckor som det står.

Permalänk
Medlem

Finns det inget skydd, tempered glass, som har rundade kanten?
Går ner på sidan av hela mobilen så man slipper kanten av den.
Copter Exoglass har det för iPhone 6.
Köpte det till min 950xl men skiten var ju platt, jäkla blåsning!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vi har några på jobbet och vissa säljare kör endast med 950xl och Windows Continuum istället för laptops

Rätt fräckt hade nog gjort detsamma om det inte varit för att Windows store fortfarande inte har en del viktiga appar (jag tittar på er SEB...)

Permalänk

Har problem med att jag och den jag pratar med får robotröst. Är det mjukvaruproblem eller operatörsproblem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Har den. Ska ändå blåsa telefonen på ledigheten så får man se om det löser problemet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era display docks nyligen, när skicka ni iväg er beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

ömm tror det var runt 17/12 eller så och fick den för ca 1 vecka sedan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Beställde 22/12 och den kom 20/1

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Beställde samma dag som telefonen släpptes har inte fått någon ännu

Permalänk
Medlem

Min telefon har låst sig o rotationen, Har ej rotationslås på. Vad kan det bero på tro?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Min telefon har låst sig o rotationen, Har ej rotationslås på. Vad kan det bero på tro?

För att nästan ingenting fungerar som det ska med mjukvaran.

"Skämt" åsido, består problemet om du startar om telefonen?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Spelar ingen roll, Sitter fortfarande fast. Håller med operativet känns väldigt buggigt och inte vad jag är van vid som kört WP sen WP7

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Stoff3th3m4n: Spelar ingen roll, Sitter fortfarande fast. Håller med operativet känns väldigt buggigt och inte vad jag är van vid som kört WP sen WP7

Blir kanske en återställning för dig då. I samma veva kan du ju passa på att uppdatera firmware med Windows Live Recovery Tool via PC. Min telefon blev aningen bättre gällande kamera och temperatur när jag gjorde det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolg8:

Beställde samma dag som telefonen släpptes har inte fått någon ännu

beställde min dagarna efter release, kom några arbetsdagar efter beställningen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Två saker som stör mig men som kanske finns i någon inställning som jag har missat?
Om man fick ett mail i WP 8.1 där någon skrivit telefonnummer så blev numret understruket och tryckte man så ringde man upp direkt. Fungerar inte nu och det går inte att kopiera och klistra in numret i telefon/knappsats heller.
Bifogade man bilder i mail i WP 8.1 så mailanpassades storleken på bilden automatiskt, hittar ingen sådan funktion i WP10?

Permalänk
Medlem

Elgiganten gav mig ett "gratis" skydd till min 950 xl

Jag köpte detta först
http://billigamobilskydd.se/6-pack-skarmskydd-microsoft-lumia...

Alla hörn hade luftbubblor, väldigt fult

Skickade ett mail om det och de skickade ut ett nytt. Samma resultat.

Jag lämnade in min telefon på service hos Elgiganten, skyddet kom tillbaka skadat så Elgiganten gav mig
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/PA...

Jag har bara en liten liten luftbubbla nere i vänstra hörnet.

Så, jag är nöjd med Panzer glass.

Tips är att Elgiganten kan montera på glaset gratis Så slipper man strul om man misslyckas!

Permalänk
Medlem

WDRT säger att det finns ny mjukvara, 10586.13070
synd att det installerar om hela mobilen.
Får vänta på OTA

edit
det kanske är .63 ändå?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

hehe min 950 XL hade det problemet direkt från start. Googlade på det och lösningen var att stäng av wifi och starta om. Trodde aldrig det skulle fungera men det gjorde det. Testa det.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Två saker som stör mig men som kanske finns i någon inställning som jag har missat?
Om man fick ett mail i WP 8.1 där någon skrivit telefonnummer så blev numret understruket och tryckte man så ringde man upp direkt. Fungerar inte nu och det går inte att kopiera och klistra in numret i telefon/knappsats heller.
Bifogade man bilder i mail i WP 8.1 så mailanpassades storleken på bilden automatiskt, hittar ingen sådan funktion i WP10?

Kom på en sak till som stör..
Vad händer med Mozo skalen? Nu framflyttat till februari..

Permalänk
Medlem

Jag fattar att jag är toksist till partyt, men jag tyckte den var så sweet att jag gjorde en unboxing

Permalänk

Körde WDRT och fastnade i RSOD då programvaran inte kunde verifieras. Efter ett tag fick jag det att släppa och WDRT påbörjade en nödinstallation så att jag fick igång luren.
Nu är allt frid o fröjd och "robotröst" vid samtal är borta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag fattar att jag är toksist till partyt, men jag tyckte den var så sweet att jag gjorde en unboxing

Nice! En sån måste man ju ha! Eller vänta nu.. det har jag ju redan

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man ska kunna köpa Mozo-skalen utöver deras egna hemsida? mitt datum blir bara framflyttat hela tiden på inet, beställde 14:e december...

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

@Gnisch: Beställde från Komplett den 26 november. Sist jag kolla så stod det den 5 februari...

Någon i tråden tipsa om amazon(men dom har inte flipcovern).

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Är det någon här som tappar WIFI bara helt random och måste boota telefonen för att få det att fungera igen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Snabb fråga, vad är det för supertrevligt tangentbord du har? Ser väldigt portabelt och snyggt ut.