Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk

Min 950XL har frysit sönder, lär skicka in den på lagning...

Pratade i telefon igår i 17 minus grader, efter 5 minuter kom det ett starkt tjutande ljud från högtalaren som inte långt ifrån gjorde mig döv...

Efter det går det inte att prata i telefon igen bara med högtalartelefon.

Ska kontakta Elgiganten se vad dom säger.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som testat copter exoglass till 950xl ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Min 950XL har frysit sönder, lär skicka in den på lagning...

Pratade i telefon igår i 17 minus grader, efter 5 minuter kom det ett starkt tjutande ljud från högtalaren som inte långt ifrån gjorde mig döv...

Efter det går det inte att prata i telefon igen bara med högtalartelefon.

Ska kontakta Elgiganten se vad dom säger.....

Bedrövligt..

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@downup fått tbx mobilen än? ☺

Permalänk
Medlem

Continuum dockan stödjer inte trådlös anslutning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

@downup fått tbx mobilen än? ☺

Fick tillbaka den igår, men de hittade inga fel på den. Så jag antar att det har varit mjukvaran. För nu efter .63 är allt mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av downup:

Continuum dockan stödjer inte trådlös anslutning?

Du skulle sådanafall köra denna produkten.

https://www.youtube.com/watch?v=ofYfZPgOfG0
https://www.youtube.com/watch?v=aJYakV1sLEw
https://www.youtube.com/watch?v=uBxf5e1_ggo

Har inte personligen testat men en vän har den och han är väldigt nöjd.

Väldigt smidigt för att spegla både dator och mobil direkt till skärm.

Dock kanske det inte blir samma grej, alltså continuum interfacet?

Lade till en icke fransk youtubelänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Fick tillbaka den igår, men de hittade inga fel på den. Så jag antar att det har varit mjukvaran. För nu efter .63 är allt mycket bättre.

Okej.. Men hur är kameran nu då? Du hade ju problem med ghosting..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalilulelo:

Du skulle sådanafall köra denna produkten.

https://www.youtube.com/watch?v=ofYfZPgOfG0
https://www.youtube.com/watch?v=aJYakV1sLEw
https://www.youtube.com/watch?v=uBxf5e1_ggo

Har inte personligen testat men en vän har den och han är väldigt nöjd.

Väldigt smidigt för att spegla både dator och mobil direkt till skärm.

Dock kanske det inte blir samma grej, alltså continuum interfacet?

Lurig bild?

@xi inga röda ögon eller spökiga. Allt ok efter .63 så gissar på dålig mjukvara.

Permalänk
Skrivet av downup:

http://i.imgur.com/1asA1Pj.jpg

Lurig bild?

@xi inga röda ögon eller spökiga. Allt ok efter .63 så gissar på dålig mjukvara.

Okej!
Har inte fått hem den än så jag visste inte.

Permalänk
Medlem

Sambons 950 xl spelar inte upp SMS signaler helt plötsligt. Hon har startat om den två gånger, stängt av/lagt på allt ljud, ändrar signaler men ingenting verkar fungera. Skype är tydligen integrerat i Windows phone 10 och skickar jag meddelande genom Skype så hörs det ljud.

Hon sitter även på .29 och dyker inte upp några nya uppdateringar, någon som har lösning på dessa två problem?

Edit: det börja tydligen fungera igen bara sådär, först kom SMS ljudet tillbaka i olåst läge och sedan i låst, härlig bugg,.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

http://i.imgur.com/1asA1Pj.jpg

Lurig bild?

Ok, skönt att de löst sig då.. då är det ju iaf inte hårdvaran.. jag har dock slutat ta kort med blixt för kort blir så jävla dåliga på människor/djur.. ögonen glöder/lyser som små små starka dioder.. happ. tur att frugan har en Z3 för den kan iaf ta riktiga kort med blixt.. fan va arg jag blir på detta..

Permalänk

Mozo flip covern har blivit framflyttad till 5 februari på komplett nu...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Upplevde senaste tiden en massa problem med att ringa med min 950 XL, har Telia och .63-bygget genom Insiders.

Först så kunde folk inte ringa mig, fick sms om att jag hade missat samtal. Starta om den 1-2 gånger för att samtal skulle komma fram. Jag kunde själv ringa, och ibland ta emot samtal, men de som hände var att antingen samtalet bara bröts, eller att jag, eller den andra inte kunde höra den andre längre.

Ibland kunde man prata några sekunder i början på samtalet, men sen blev de tyst från antingen min, eller den andres sida.

Ett vanligt fel är att jag inte kan trycka på "lägg på"-knappen, den blir intryckt grafiskt, men så fort jag släpper knappen så går den tillbaka och samtalet fortsätter.

Efter ytterligare omstarter igår eftermiddag verkar de som att den fram tills nu kan ta emot samtal, tror jag...

Någon mer som har haft liknande problem ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Verkar som att 950 inte är bakåtkompatibel med USB 2.0. Ansluter jag min 950 till min dator genom en USB 2.0 port så får jag felmeddelande om att "En USB-enhet känns inte igen. Ett fel uppstod i den USB-enhet som senast anslöts till datorn. Enheten känns inte igen av Windows."

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Skrivet av F.Fairlane:

Verkar som att 950 inte är bakåtkompatibel med USB 2.0. Ansluter jag min 950 till min dator genom en USB 2.0 port så får jag felmeddelande om att "En USB-enhet känns inte igen. Ett fel uppstod i den USB-enhet som senast anslöts till datorn. Enheten känns inte igen av Windows."

Jag är 99% säker på att jag kör USB 2.0 till USB type C

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Mozo flip covern har blivit framflyttad till 5 februari på komplett nu...

Beställ på Amazon istället gjorde jag.. 3dagar senare hade jag mitt cover

Skrivet av F.Fairlane:

Konstigt för jag använder USB2.0 på en dator här hemma och det fungerar perfekt..

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Jag är 99% säker på att jag kör USB 2.0 till USB type C

Inget större problem för mig då det ändå fungerar när jag ansluter till 3.0 port. Undrade bara om någon annan råkat ut för samma problem.
Håller dock på med felsökning av datorn och det kan ha något med det att göra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Skrivet av Xi:

Beställ på Amazon istället gjorde jag.. 3dagar senare hade jag mitt cover

Konstigt för jag använder USB2.0 på en dator här hemma och det fungerar perfekt..

Hitta inte flipcovern med NFC där.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Åå sorry såg inte att det var flip det gällde... 😩

Permalänk
Skrivet av Gnisch:

Upplevde senaste tiden en massa problem med att ringa med min 950 XL, har Telia och .63-bygget genom Insiders.

Först så kunde folk inte ringa mig, fick sms om att jag hade missat samtal. Starta om den 1-2 gånger för att samtal skulle komma fram. Jag kunde själv ringa, och ibland ta emot samtal, men de som hände var att antingen samtalet bara bröts, eller att jag, eller den andra inte kunde höra den andre längre.

Ibland kunde man prata några sekunder i början på samtalet, men sen blev de tyst från antingen min, eller den andres sida.

Ett vanligt fel är att jag inte kan trycka på "lägg på"-knappen, den blir intryckt grafiskt, men så fort jag släpper knappen så går den tillbaka och samtalet fortsätter.

Efter ytterligare omstarter igår eftermiddag verkar de som att den fram tills nu kan ta emot samtal, tror jag...

Någon mer som har haft liknande problem ?

Har haft tre inkommande samtal som jag fått sms om att ha missat då de inte kommit fram till min telefon trotts att jag haft täckning, har däremot inte märkt nått annat problem med samtal på den. Kör .29

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stigtramparn:

Har haft tre inkommande samtal som jag fått sms om att ha missat då de inte kommit fram till min telefon trotts att jag haft täckning, har däremot inte märkt nått annat problem med samtal på den. Kör .29

Ok, tack för infon. Det kom en ny uppdatering för Network Services nu http://wmpoweruser.com/network-services-for-windows-10-mobile-picks-up-a-minor-update/, har precis lagt in, får hoppas de löser problemet. Idag har varit fylld med ytterligare problem att ringa o ta emot samtal.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Är skit nöjd med min 950, har inget att klaga på faktiskt. Och det är nog tur att jag köpte den, för jag la in .63 på min gamla 1020 som absolut inte gillade den. Och nu kan jag inte ens köra färdigt installationen och en surrgubbe kommer upp. Den går inte heller att komma förbi utropstecknet vid reset längre.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Fredrik_:

Är skit nöjd med min 950, har inget att klaga på faktiskt. Och det är nog tur att jag köpte den, för jag la in .63 på min gamla 1020 som absolut inte gillade den. Och nu kan jag inte ens köra färdigt installationen och en surrgubbe kommer upp. Den går inte heller att komma förbi utropstecknet vid reset längre.

Någon som har något tips?

Sök på google. Jag fick till slut igång min 920 som var fast i en loop. Efter kugghjulen dök en sur smiley upp och telefonen startade om. Du är tvungen att flasha om telefonen men det går.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

@_Fredrik_: Använd WDRT om du inte redan testat det.

Finns här: https://www.microsoft.com/sv-se/mobile/support/faq/?action=si...

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Fick min display dock nu. Jäklar vilken gedigen enhet, synd bara att dom inte lyckats få samma känsla på de nya telefonerna. Men det lilla jag testade den på min 950 så flöt det på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Fick min display dock nu. Jäklar vilken gedigen enhet, synd bara att dom inte lyckats få samma känsla på de nya telefonerna. Men det lilla jag testade den på min 950 så flöt det på bra.

Precis fått min jag med. Sitter och skriver detta nu på ett Logitech K400r och en 55" Oled TV. Man får ett litet leende på läpparna faktiskt. Allt hoppa igång direkt. Fanns en uppdatering till dockan som gjordes automatiskt via telefonen.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera er med att efter uppdateringen av Network Services i förrgår så har jag inte haft något samtal som brutits ännu, och folk har kunnat komma fram med signaler. Vill inte ropa hej ännu dock.

Jag va bra nära att kasta telefonen i både mark och golv ett flertal gånger tidigare då jag missade viktiga samtal och folk som kom fram ändå inte hörde mig, så får det inte bara bli, primärt är det ju en telefon fortfarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Lumia 950 är olåst på Tre.se?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Någon som vet om Lumia 950 är olåst på Tre.se?

Rätt säker att det flesta telefoner som säljs idag inte är låsta.