Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

När jag fick min 950 så fanns inte lumia offers installerat och jag kunde ej hitta det på ms store fast jag sökte efter den. Fick installera det genom en länk från den här tråden och då fungerade det att beställa utan problem. Detta var iofs i mitten på december.
Kan tillägga att jag gjorde en hard reset med recovery från min pc först.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var förmodligen den här länken, som jag även länkade till här ovan åt Stigtramparn:

https://www.microsoft.com/sv-se/store/apps/lumia-offers/9nblg...

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/lumia-offers/9nblg...

Så här skriver en person:
"Rutan "Get the app" är grå och oklickbar för mig.
Edit: Nu skäms jag litegrann, hade ställt in edge på desktopversion, funkar bättre med mobilversion då kunde jag ladda ner den. Tack!"

Och en annan:
Tack som tusan för den länken. Hittade den inte i store när jag sökte efter den. Grymt av ms att erbjuda alla som köpt en 950/xl en gratis displaydock. Nu är det bara cortana på svenska som saknas, och lite fler appar

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Nu är det ju inte det problemet som är problemet så ni som inte har löst problemet som varit de senaste dagarna kan spara er och andras tid med mer skrivande om gamla problem tills någon frågar om just ett problem som det finns lösning på sedan tidigare

Permalänk
Skrivet av Stigtramparn:

Nu är det ju inte det problemet som är problemet så ni som inte har löst problemet som varit de senaste dagarna kan spara er och andras tid med mer skrivande om gamla problem tills någon frågar om just ett problem som det finns lösning på sedan tidigare

Nu är det ju så att felet var EXAKT samma när vi hade problemet och vi har löst det på olika sätt.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

...same, same but different...
...eller, historien upprepar sig, not or what...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Vårt problem är ju att appen säger att vi har fel operativsystem. Vi kan alltså se "Display Dock erbjudande" men när vi trycker där står det "Fel operativsystem... endast tillgänglig för 8.1 eller senare. Det felet har jag inte hittat tidigare i tråden.

Jag har provat med det ni har länkat ovan och problemet är kvar. Microsoft är medvetna om problemet och jobbar på en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Jag har precis gämtat min 950, men Lumia offers är "tom". det vill säga att där finns inget den erbjuder.

Skrivet av Wiinis:

Naaaj säg inte så, nu gör du mig riktigt orolig. Ska hämta ut min i kväll..

Skrivet av cookie_monster:

Skulle tydligen uppdatera appen.

den gnällde dock om att det inte var windows 8.1 eller senare vilket var ganska udda tyckta jag:D

Skrivet av Wiinis:

hehe du får inte skrämmas så där! Är redan nervös så det räcker över att gå från iphone till windows

Skrivet av Polze:

Vårt problem är ju att appen säger att vi har fel operativsystem. Vi kan alltså se "Display Dock erbjudande" men när vi trycker där står det "Fel operativsystem... endast tillgänglig för 8.1 eller senare. Det felet har jag inte hittat tidigare i tråden.

Jag har provat med det ni har länkat ovan och problemet är kvar. Microsoft är medvetna om problemet och jobbar på en lösning.

Fast det är ju det jag har påpekat att andra har haft samma fel. Läs inläggen:
"Skulle tydligen uppdatera appen.
den gnällde dock om att det inte var windows 8.1 eller senare vilket var ganska udda tyckta jag:D"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar man appen om där inte finns några uppdateringar tillgängliga då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Hur uppdaterar man appen om där inte finns några uppdateringar tillgängliga då?

Nu vet jag inte vad exakt du har försökt med, men har du provat att avinstallera appen och installera den igen som de andra har gjort? Antingen via store eller genom edge via en av länkarna till microsoft us / sverige. Har du provat att göra factory reset utan att lägga på back-up efter återställningen. D.v.s ställ in som ny telefon. Det var jag tvungen att göra för att kunna uppgradera OS-et till senaste.

Jag har läst hela tråden från början till slut, vilket inte alla orkar göra när de söker lösningar på sina problem, av förståeliga skäl. Därför kan jag också hänvisa till sånt som andra har gjort som har löst problemen för dem och föra det vidare när jag kan.

Vad jag inte förstår är varför en del tar illa upp när man försöker hjälpa till att lösa problem åt dem. Det är väl bl.a. det som forumet är till för!?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sp1k3n:

Fast det är ju det jag har påpekat att andra har haft samma fel. Läs inläggen:
"Skulle tydligen uppdatera appen.
den gnällde dock om att det inte var windows 8.1 eller senare vilket var ganska udda tyckta jag:D"

jag hade samma problem.

börja med att den sa att det var fel version sen var den tom vid ett annat tillfälle.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Jag tar absolut inte illa upp av hjälp, är väldigt tacksam över att folk vill hjälpa till, ber om ursäkt om det har uppfattats så. Man blir dock lite frustrerad när man äntligen har fått hem sin telefon, och bara förväntar sig att saker ska flyta på. Inte att man själv ska sitta och leta lösningar på problem.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Håller helt med om att det går segt att surfa med edge. Jag jämför med chromeläsaren på min gamla S4, den var grymt mycket snabbare. Dessutom är det fruktansvärt störande att den inte verkar klara av att växla mellan flikar utan att behöva ladda om sidorna, lite småtrist om man t ex ska klistra in text nånstans osså laddar den om och formuläret försvinner....

Mitt sista klagomål får bli att tangentbordet inte funkar lika bra som swiftkey...

Slutsatsen får bli att jag faktiskt inte är så där jättenöjd för stunden, var sugen att testa WP och tänkte att jag inte skulle lida så mycket av bristen på appar. Men det känns som att Android är mer färdigt på nå sätt...

Ett tips för swype om du får samma problem som jag är att göra mellanslagen manuellt. I många fall så fungerar inte automatiska mellanslaget så det man swypar fram försvinner men har man gjort manuellt mellanslag så fungerar det. Jätte irriterande.
Och visst är Edge jätte sunkigt, speciellt när man ska fylla i formulär eller göra checkboxar och annat. I iOS/Android det bara fungerar men i Edge så blir det markerat och man får trixa och dona för att få det att fungera. Känns inte lika smidigt helt enkelt.

Som du säger Android / iOS känns helt enkelt mer färdiga inget snack om saken. Men visst jag gillar att det inte finns så många skräp program som uppdateras som i min Android.

ps. Batteriet är ett annat område jag hoppas de lägger krut på. Det är uselt. Även i standby går det ner som om jag använde det typ. Har stängt av det mesta så de inte ens kör i bakgrunden men det spelar inte så värst stor roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Jag tar absolut inte illa upp av hjälp, är väldigt tacksam över att folk vill hjälpa till, ber om ursäkt om det har uppfattats så. Man blir dock lite frustrerad när man äntligen har fått hem sin telefon, och bara förväntar sig att saker ska flyta på. Inte att man själv ska sitta och leta lösningar på problem.

Det var inte riktat mot dig, så ber om ursäkt om du tog illa upp.

Hursomhelst så här skrev de på windowscentral för 3 veckor sen:
http://www.windowscentral.com/how-redeem-your-free-display-do...

GudsFortapelse
My app keeps showing a blank list...i tap on center of the screen, and I get an error code :-\

Edit: I didn't bother to check Windows Store for update...the app update was there, and worked perfectly

0
1 month ago
REPLY

Dan Thorp-Lancaster
Make sure that the Lumia Offers app is updated to the latest version. That could be your snag.

2
1 month ago
REPLY

wspaw
how the hell do you update the app?

Can't do it from the app itself, can't do it from the store, can't press and hold from the apps list...

0
1 month ago
REPLY

Wam1q
Store > downloads > check for updates

Att det sen inte fungerar för alla att göra så är ju synd. Även om Microsoft jobbar på en lösning så hindrar det inte att andra har lyckats lösa det själva!

Visa signatur

Permalänk

Har samma problem med fel operativsystem.
Man blir så trött. Nu kommer man behöva lägga 3h på den här skiten.

I övrigt är jag väldigt nöjd med telefonen.
Har gått den långa vägen i Lumia familjen 800, 900, 1020, 930 och nu 950 XL.

Win 10 funkar fin fint.
Skärmen är avsevärt mycket bättre än 930 och självklart då större.
Nya usb C, upplever att den laddar betydligt fortare.
Mobilen blev väldigt varm första gången den startades men det installerades förmodligen massa appar och inställningar.
Har sedan det aldrig märkt av någon betydande värme förutom när den laddas från näst intill 0% batteri.
Batteritiden upplever jag som något bättre än 930 men är förmodligen i snitt med övriga ditos på marknaden.

Har läst runt lite och många returnerar telefonen.
Förstår inte riktigt varför.

Från 930 är det ett klart framsteg och har man win10 på både lur och dator märker man fördelarna med samma account.

När jag bytte från 1020 till 930 saknade jag kameran väldigt mycket.
Har inte haft möjlighet att fördjupa mig i kameran på 950 men den är avsevärt mycket bättre än 930.
Betydligt bättre bilder i mörker / dunkel belysning.

Stort minus är att Here apparna tycks ha försvunnit nu när det sålts vidare till Tyskland.
Men MS har sin GPS med karta som verkar vara byggd på Here så att nedladdning av kartor samt navigering finns kvar.

Permalänk
Medlem

Då har jag fått en ny telefon, var som sagt tidigare och lämnade tillbaka min pga att bluetooth inte fungerade.

Bluetooth verkar iaf fungera denna gång, resten flyter på förutom lumia offers då. Får samma problem som några andra att det står att jag ha fel operativsystem....

Bara jag kommer hem från jobbet ska jag ut och promenera tänkte jag, så då får jag se hur den funkar med mina bluetooth lurar + lite fotograferande.

Har ni några bra tips på appar för träning och sånt?

Permalänk
Skrivet av Crom:

Running Mate är nog favoriten och en app som få verkar ha hittat till. Har du Garminklocka så har de nyss kommit med en app till windowstelefoner. Det lilla jag hunnit använda den så är den riktigt trevlig och smidig men kräver som sagt klocka också.

Permalänk
Skrivet av Crom:

Då har jag fått en ny telefon, var som sagt tidigare och lämnade tillbaka min pga att bluetooth inte fungerade.

Bluetooth verkar iaf fungera denna gång, resten flyter på förutom lumia offers då. Får samma problem som några andra att det står att jag ha fel operativsystem....

Bara jag kommer hem från jobbet ska jag ut och promenera tänkte jag, så då får jag se hur den funkar med mina bluetooth lurar + lite fotograferande.

Microsoft Band tillsammands med appen eller sportstracker om det fortfarande finns kvar.

Permalänk
Medlem

På tal om Band... någon som vet när Band 2 kommer till Sverige?

Permalänk
Medlem

precis, problemet med band är väl att det är lite svårt att få tag på?

Edit: Såg att det kommit en ny uppdatering nu 10.0.10586.29 och MICROSOFTMDG. Men min lur laddar inte ner skiten. fler som har problem med detta?

Edit2: nwm nu fick jag ner den, tog bara en bra stund

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crom:

precis, problemet med band är väl att det är lite svårt att få tag på?

Edit: Såg att det kommit en ny uppdatering nu 10.0.10586.29 och MICROSOFTMDG. Men min lur laddar inte ner skiten. fler som har problem med detta?

MICROSOFTMDG är en ny firmware. Kom nog innan jul. Har nämnts tidigare här.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

MICROSOFTMDG är en ny firmware. Kom nog innan jul. Har nämnts tidigare här.

Finns ju även en .36 också där någon htc lur har den på win 10.

Och beträffande band, köp på amazon eller annat ställe.
Microsoft tycks skita fullständigt i den nordiska marknaden. Det är närmast kartellbildning från både handeln och media kring apple och samsung. Som ex var det någon löpartidning som recenserade smartklockor med däribland var inte ens band med, som verkligen är en träningsklocka.

Kom ens ettan till Sverige?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lalilulelo:

Finns ju även en .36 också där någon htc lur har den på win 10.

Och beträffande band, köp på amazon eller annat ställe.
Microsoft tycks skita fullständigt i den nordiska marknaden. Det är närmast kartellbildning från både handeln och media kring apple och samsung. Som ex var det någon löpartidning som recenserade smartklockor med däribland var inte ens band med, som verkligen är en träningsklocka.

Kom ens ettan till Sverige?

.36 är en build av Windows 10, har funnits ute sen några veckor nu. Märkligt att du inte har den nu. Men hursomhelst den andra är en uppdatering av firmware. Alltså två separata saker.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

.36 är en build av Windows 10, har funnits ute sen några veckor nu. Märkligt att du inte har den nu. Men hursomhelst den andra är en uppdatering av firmware. Alltså två separata saker.

Jag förstår.
Men uppdateras fw genom telefon och hur ser man version?

Ser att jag även missuppfattade ditt tidigare inlägg och att nämner både fw och os version.

Permalänk
Skrivet av lalilulelo:

Som ex var det någon löpartidning som recenserade smartklockor med däribland var inte ens band med, som verkligen är en träningsklocka.

Träningsklockor görs av Garmin, Suunto och Polar. Fitbit, MS band och dylika tingestar är för soffliggare som går till gymmet i bland

Permalänk
Medlem

Jag har tydligen os version 29... Har iof inte haft tillgång till nå nätverk på ett par dar så den kanske inte uppdaterat...

Däremot upplever jag att batteriet blivit bedrövligt de senaste dagarna, håller knappt en dag nu utan speciellt mycket användning, plus att laddningen tar mycket längre tid än tidigare. Vet inte om den sökt wifi hela tiden, så jag har slagit av det nu. Dessutom tycker jag den blivit varmare nu vid surf än tidigare.
Börjar tro att det är nå fel, funderar faktiskt på att reklamera om det inte blir bättre de närmaste dagarna.

Permalänk
Skrivet av Stigtramparn:

Träningsklockor görs av Garmin, Suunto och Polar. Fitbit, MS band och dylika tingestar är för soffliggare som går till gymmet i bland

Möjligen, men det var inte det som var min poäng eftersom de recenserade smartklockor.
Där band profileras som en som inriktar sig för träning medans de andra apple/samsung inte gör det.

Permalänk
Skrivet av lalilulelo:

Möjligen, men det var inte det som var min poäng eftersom de recenserade smartklockor.
Där band profileras som en som inriktar sig för träning medans de andra apple/samsung inte gör det.

Jo och hade den varit med hade dom säkert totalsågat den för designen eller nått annat fel dom hittat. Media är ett äppelträsk.

Permalänk
Medlem

2 nätter idag nu har den trådlösa laddningen ballat ur på min 950XL, inatt gick batteriet från 15% till 22% på 8 timmar.. när jag la mobilen på laddningskudden så såg jag att den började ladda

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

2 nätter idag nu har den trådlösa laddningen ballat ur på min 950XL, inatt gick batteriet från 15% till 22% på 8 timmar.. när jag la mobilen på laddningskudden så såg jag att den började ladda

Mycket tråkigt att läsa om alla problem, speciellt med XL! Kör du med microsofts laddare eller någont 3e part?

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: 3e part, en fatboy. har fungerat smärtfritt sen jag fick den, men nu dessa 2 dagar har den börjat bråka

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!