Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Snabb fråga, vad är det för supertrevligt tangentbord du har? Ser väldigt portabelt och snyggt ut.

Gissningsvis http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3232914

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Snabb fråga, vad är det för supertrevligt tangentbord du har? Ser väldigt portabelt och snyggt ut.

Det är nice, funkar klockrent till W, Android och iOS. kan växla mellan OS med en knapp och hoppa mellan två olika apparater med en annan. Enda negativa är att det är Micro USB medans alla nya tillbehör är USB-C.
Vilket iof är försåtligt då tangentbordet släpptes förra året då jag besökte MWC i Barcelona.

Gillar det skarpt när man ska köra dator eller numera telefon som "Mediadator" på TVn. Går att stuva undan snyggt under soffbordet. Inget lagg heller.

https://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/universal-foldable...

Permalänk

Mozo är framflyttat till den 17 februari på komplett nu...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

10.0.10586.71

Fick denna i natt får se hur det blir med denna då.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

10.0.10586.71

Fick denna i natt får se hur det blir med denna då.

Samma här.. någon som vet vad den ändrar?

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som har fastnat på 10.0.10586.29? Var tvungen att göra en reset för att få den versionen på min 950 XL. Ska man behöva göra en reset varje gång för att få de nya versionerna? Senaste sökning efter uppdatering idag 09:58.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Är det nån mer än jag som har fastnat på 10.0.10586.29? Var tvungen att göra en reset för att få den versionen på min 950 XL. Ska man behöva göra en reset varje gång för att få de nya versionerna? Senaste sökning efter uppdatering idag 09:58.

Jag har också den ännu, automatisk sökning efter nya varje natt. Visserligen finsk operatör (Sonera) men ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D600 | D7200
8mm Fisheye | 10-24mm | 24-70mm | 35mm | 70-200mm | 150-600mm |

Permalänk
Medlem

Har en 950 dual sim i jobbet och hade förhoppningar om att jag skulle kunna använda den både i jobbet och privat. Men tyvärr är det här en av de sämsta mobiltelefonerna jag någonsin haft så fick inhandla en ny privat.

Mjukvaran är så otroligt långt ifrån färdig att det är skrattretande att Microsoft har mage att sälja den till kunder i dagsläget.

Sorry för de negativa tongångarna, men detta är i min mening horribelt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Jag håller med, Har alltid älskat WP för sin stabilitet men WP10 är fan inte klart. Buggit som satan, Jag tappar mitt wifi helt random och måste boota telefonen för att få iordning på det.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atenza:

Jag har också den ännu, automatisk sökning efter nya varje natt. Visserligen finsk operatör (Sonera) men ändå...

Tänkte avvakta ett tag till och se om fler kommenterar det här, i annat fall kommer jag att göra en reset och se om det hjälper även denna gång. Åter kommer med svar i så fall.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag fattar att jag är toksist till partyt, men jag tyckte den var så sweet att jag gjorde en unboxing

https://www.youtube.com/watch?v=F6I3w488byU

Måste fråga, var fick du tag på den bundlen? Jag är nämligen sugen på att införskaffa det och det hade varit snyggare att få hela paketet istället för allt separat

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Är du insider? Om inte, har det verkligen släppts nyare versioner för icke insiders?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S25 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Hmm var det inte just .29 som hade ett fel där du behövde göra en hard-reset för att få senaste builden i fast-rig?

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har en 950 dual sim i jobbet och hade förhoppningar om att jag skulle kunna använda den både i jobbet och privat. Men tyvärr är det här en av de sämsta mobiltelefonerna jag någonsin haft så fick inhandla en ny privat.

Mjukvaran är så otroligt långt ifrån färdig att det är skrattretande att Microsoft har mage att sälja den till kunder i dagsläget.

Sorry för de negativa tongångarna, men detta är i min mening horribelt.

Kan du inte vara lite mer specifik i din negativitet? Blir lite löjligt när du idiotförklarar MS utan att peka på något.. sen kan det ju vara så att du fått en defekt enhet, som kan hända både Apple, Sony, Samsung etc. För jag har inte haft några problem alls, ändå använder jag den mycket varje dag.. visst jag har ju tagit upp i tråden att jag upplever blixten på kameran lite konstigt men det har ju inte med WP10 att göra..

Men som sagt skriv gärna lite mer konkret, kan ju vara så att något kanske går att fixa eller att du använder saker som inte vi gör och kan hjälpa någon som har samma fel och funderar på om denne är ensam om det..

Skrivet av Hymer:

@Stoff3th3m4n: Jag håller med, Har alltid älskat WP för sin stabilitet men WP10 är fan inte klart. Buggit som satan, Jag tappar mitt wifi helt random och måste boota telefonen för att få iordning på det.

Märkligt.. jag har wifi på hela tiden och kopplar upp mig på tre! olika wifi varje dag, hemma, SJ och eduroam. Jag har aldrig tappat wifi någon gång sedan jag köpte mobilen i december..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Hmm var det inte just .29 som hade ett fel där du behövde göra en hard-reset för att få senaste builden i fast-rig?

Kan du inte vara lite mer specifik i din negativitet? Blir lite löjligt när du idiotförklarar MS utan att peka på något.. sen kan det ju vara så att du fått en defekt enhet, som kan hända både Apple, Sony, Samsung etc. För jag har inte haft några problem alls, ändå använder jag den mycket varje dag.. visst jag har ju tagit upp i tråden att jag upplever blixten på kameran lite konstigt men det har ju inte med WP10 att göra..

Men som sagt skriv gärna lite mer konkret, kan ju vara så att något kanske går att fixa eller att du använder saker som inte vi gör och kan hjälpa någon som har samma fel och funderar på om denne är ensam om det..

Märkligt.. jag har wifi på hela tiden och kopplar upp mig på tre! olika wifi varje dag, hemma, SJ och eduroam. Jag har aldrig tappat wifi någon gång sedan jag köpte mobilen i december..

Var ska jag börja...

* Tappar wifi signal konstant
* Hänger sig (speciellt i inställningar)
* Kameran och blixten producerar märkliga bilder
* Olika appar hänger sig i tid och otid
* Mobilen startar om sig
* Vissa nätter tappar batteriet 50%
* Dual simfunktionerna är otroligt buggiga

Kan påpeka att jag både testat insider uppdateringar, vanliga samt otaliga återställningar.

Så nej, det är inte ett dugg löjligt att jag idiotförklarar MS för att sälja telefoner med en mjukvara som är väldigt långt ifrån färdig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: Dwt är lite skumt detta, jag kör build .29 och upplever inga som helst problem med min XL.

Sen snackade jag med en kund idag och han hade upplevt precis det du beskriver. Han är nu med i fast ring och han sa till mig idag att äntligen börjar WP kännas färdigt och att det uppenbarligen var en beta som leverades vid release.

Håll ut eller joina windows insider!!

Men med tanke på alla problem man läst om så var helt klar inte windows färdigt vid release, vilket är jävligt synd, vi behöver folk som gillar wp, inte hatar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Var ska jag börja...

* Tappar wifi signal konstant
* Hänger sig (speciellt i inställningar)
* Kameran och blixten producerar märkliga bilder
* Olika appar hänger sig i tid och otid
* Mobilen startar om sig
* Vissa nätter tappar batteriet 50%
* Dual simfunktionerna är otroligt buggiga

Kan påpeka att jag både testat insider uppdateringar, vanliga samt otaliga återställningar.

Så nej, det är inte ett dugg löjligt att jag idiotförklarar MS för att sälja telefoner med en mjukvara som är väldigt långt ifrån färdig.

Jag sa inte att det var löjligt, bara att göra det utan att specificera sig , men inget personligt! Har inte haft några av dina problem förutom kamera och blixten där.. mobilen blev ganska varm en gång efter en natt jag ladda den på min laddkudde.. Men det är tråkigt att du upplever sådana problem eftersom det faktiskt är en väldigt trevlig mobil och OS egentligen.. :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Stoff3th3m4n: Dwt är lite skumt detta, jag kör build .29 och upplever inga som helst problem med min XL.

Sen snackade jag med en kund idag och han hade upplevt precis det du beskriver. Han är nu med i fast ring och han sa till mig idag att äntligen börjar WP kännas färdigt och att det uppenbarligen var en beta som leverades vid release.

Håll ut eller joina windows insider!!

Men med tanke på alla problem man läst om så var helt klar inte windows färdigt vid release, vilket är jävligt synd, vi behöver folk som gillar wp, inte hatar

Skrivet av Xi:

Jag sa inte att det var löjligt, bara att göra det utan att specificera sig , men inget personligt! Har inte haft några av dina problem förutom kamera och blixten där.. mobilen blev ganska varm en gång efter en natt jag ladda den på min laddkudde.. Men det är tråkigt att du upplever sådana problem eftersom det faktiskt är en väldigt trevlig mobil och OS egentligen.. :).

Tro mig, jag vill gilla Windows Phone. Men det går inte annat än att vara hemskt missnöjd med en mobil i 5000-6000kr klassen där en hel del grundläggande funktioner inte ens fungerar.

Har testat fast insider och sitter på .63 versionen. Det blev lite bättre men den uppdateringen, men fortfarande mycket problem tyvärr.

Visa signatur

Permalänk

Körde med build .36 och hade då problem med samtal (robotröst).
Körde Windows Device Recovery Tool och gick tillbaka till build .29 och det enda problemet jag har nu med min 950 är att blåtandsanslutningen till min Jabra Extreme2 kopplar ifrån i tid o otid. Hade inte detta problem i build .36.
Väntar nu med spänning på en ny officiell build som löser ovanstående. Bättre att inte kunna använda handsfree än att inte höra vad den man pratar med säger.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n: det har väl kommit en .71 häromadagen? kunden jag pratade med idag hade fått in den och började bli nöjd, dock har han inte dual sim varianten tror jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick precis ny firmware till min XL, är inte med i insider. Jag har dock inte hittat nåt om vad som ska vara,åtgärdat

Edit: http://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdlumi...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får senaste uppdateringen, men inte senaste firmware.....

Permalänk
Medlem

Med .71 så har jag fått några reboots...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz:

Jag har också fått ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Stoff3th3m4n: det har väl kommit en .71 häromadagen? kunden jag pratade med idag hade fått in den och började bli nöjd, dock har han inte dual sim varianten tror jag

Ännu värre med den uppdateringen. Omstarter hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ännu värre med den uppdateringen. Omstarter hela tiden.

fan va surt, och du hade fått senaste FW som kom tidigare i veckan?

Visa signatur

Permalänk

Väntar på att min ska komma tillbaks från Reperation.

Kunde inte prata i telefon i minus grader (Högtalaren sprakade och dog till slut), testade med 930 i samma temperaturer och fungerade perfekt.

Sen på slutet vägrade min ta laddning beroende på hur man vände USB-C kabeln kan vara fel i kabeln eller telefonen dock vet inte vilket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min har fungerat bra utan några konstigheter. Kör senaste previewn och senaste firmwire, 950 XL.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

det enda dryga med min XL med OS .29 är att jag med jämna och ojämna mellanrum får upp "kontoinställningarna för "mail" är inaktuella".. annars flyter min på bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fan va surt, och du hade fått senaste FW som kom tidigare i veckan?

Japp. Riktigt tråkigt är det :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Japp. Riktigt tråkigt är det :/

MS behövde få ut sina flaggskepp, var ju länge sen sist, synd bara att OS var så ofärdigt, drar ju ner märket ännu mer i skiten

Visa signatur