Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Väljer själv när jag vill installera uppdateringar i OSX.. Har blivit lite jobbigare i IOS nu på sista tiden, men det går fortfarande att avböja uppdateringen.

Du kan välja när du vill installera uppdateringar i Windows också.
Du kan även välja att avböja helt (åtminstone än så länge).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du kan välja när du vill installera uppdateringar i Windows också.
Du kan även välja att avböja helt (åtminstone än så länge).

I Windows 7 kunde jag det, men inte sedan 10:an lanserades eller i 10:an.. Var riktigt roligt när inställningar ändrades och att datorn helt plötsligt bara startade om, när man satt och jobbade med något.

Hört om 3:e parts program, men tycker inte att ett OS ska vara så användarfientligt att det ska behövas.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Ja, de spionerar på internet-trafik.. Men Win10 verkar ju vara helt öppet för dem och med tanke på hur mycket trafik som skickas till Microsoft och andra servrar, lär de får reda på både det ena och det andra..

Att det skickas så mycket data och du inte har någon kontroll på vad som skickas eller kan stänga av det, gör att NSA inte behöver någon backdoor eller hacka någons dator.. Att data även verkar skickas till osäkra servrar, gör att vanliga hackers lätt kan komma åt den..
Att detta även görs med Windows 10 Enterprise Edition, är faktiskt störande enligt mig..

Du verkar inte helt uppdaterad. I Enterprise går det numera att stänga av telemetri helt. I home och pro går det mesta att stänga av, endast det som har med datorns hälsa att göra skickas vidare till MS.

Jag antar att NSA är väldigt intresserade av om ditt system får en blåskärm, om något program kraschar och varför, om du har inkompatibla komponenter, någon bugg i systemet eller något annat hälsoproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du verkar inte helt uppdaterad. I Enterprise går det numera att stänga av telemetri helt. I home och pro går det mesta att stänga av, endast det som har med datorns hälsa att göra skickas vidare till MS.

Jag antar att NSA är väldigt intresserade av om ditt system får en blåskärm, om något program kraschar och varför, om du har inkompatibla komponenter, någon bugg i systemet eller något annat hälsoproblem.

Och det tror du på själv....?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du kan välja när du vill installera uppdateringar i Windows också.
Du kan även välja att avböja helt (åtminstone än så länge).

Skrivet av DaBone:

I Windows 7 kunde jag det, men inte sedan 10:an lanserades eller i 10:an.. Var riktigt roligt när inställningar ändrades och att datorn helt plötsligt bara startade om, när man satt och jobbade med något.

Hört om 3:e parts program, men tycker inte att ett OS ska vara så användarfientligt att det ska behövas.

Det jag skrev ovan handlade om Windows 10. Sorry att jag missade att skriva det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Och det tror du på själv....?

Åtminstone påstår samma artikelförfattare som du länkade till tidigare det. (Han som drog igång hela historien)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Åtminstone påstår samma artikelförfattare som du länkade till tidigare det. (Han som drog igång hela historien)

Precis som att han påpekar att det fortfarande är väldigt delade meningar...

Så länge inte Microsoft lägger papperen på bordet, vad det är de skickar och i vilken skala, så litar iaf. inte jag ett ord på vad de säger.
Mitt förtroende för dem, försvann för länge sedan..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Om någon vill känna lite på windows 10 utan att installera det så upptäckte jag precis detta.
https://developer.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/tools/vm...

(Kommer vara väldigt användbart för mig iaf att ha obegränsat antal windows VMs )

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Precis som att han påpekar att det fortfarande är väldigt delade meningar...

Så länge inte Microsoft lägger papperen på bordet, vad det är de skickar och i vilken skala, så litar iaf. inte jag ett ord på vad de säger.
Mitt förtroende för dem, försvann för länge sedan..

Nja, så mycket delade meningar råder det väl inte i dagsläget. I Enterprise går allt att stänga av exempelvis.
MS har ju också lagt pappren på bordet, visserligen under väldigt hård press men ändå.

Kelly (alltsammans upprinnelse) skriver dessa snälla ord numera:
"But regardless, Microsoft’s decision here has to be commended and it reminds me of the more open and collaborative way the company used to behave"

Håller för övrigt med om att den här telemetrihistorien verkligen inte har varit bra för MS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Nja, så mycket delade meningar råder det väl inte i dagsläget. I Enterprise går allt att stänga av exempelvis.
MS har ju också lagt pappren på bordet, visserligen under väldigt hård press men ändå.

Kelly (alltsammans upprinnelse) skriver dessa snälla ord numera:
"But regardless, Microsoft’s decision here has to be commended and it reminds me of the more open and collaborative way the company used to behave"

Håller för övrigt med om att den här telemetrihistorien verkligen inte har varit bra för MS

Det skulle jag nog säga att det gör... mest på grund av hur Microsoft har agerat tidigare och deras nära samarbete med NSA.

När de tidigare har sagt saker som inte stämt alls och nollställer funktioner/inställningar titt som tätt, så tar det på förtroendet att de faktiskt talar sanning denna gång. Sen att de samarbetar med en organisation/myndighet som är experter på att ljuga, hota sig fram och dölja sin framfart, gör ju inte saken bättre om man säger så.

Information är makt och något amerikanska myndigheter är mycket väl medvetna om. När Win10 till och med rapporterar hem hur många bilder du tittar på, så undrar man på vilken nivå de lagt sig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Stänga av Windows update är ingen garanti för att Microsoft inte tvingar på dig uppdateringar...

Du menar att MS har tillgång till huvudnyckeln i mitt hus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Det skulle jag nog säga att det gör... mest på grund av hur Microsoft har agerat tidigare och deras nära samarbete med NSA.

"Samarbeta" med NSA måste alla göra enligt lag, MS, Apple, Goggle, Linux, Android, Fascebook, Twitter, Instagram alla. Att då endast hoppa på MS om detta är väl ändå lite magstark?

Skrivet av DaBone:

När de tidigare har sagt saker som inte stämt alls och nollställer funktioner/inställningar titt som tätt, så tar det på förtroendet att de faktiskt talar sanning denna gång.

De nollställer inga inställningar i Win10 uppdateringarna. Inte ens i den stora AU-uppdateringen som kom nyligen. Du verkar ha hängt upp dig på en händelse som skedde hösten 2015.

Däremot att de tar bort vissa ouppdaterade och inkompatibla program om man uppdaterar från Win7 till Win10 är ju en självklarhet om man vill ha ett stabilt system. Har man ett uppdaterat system innan man uppdaterar inträffar inte detta.

Skrivet av DaBone:

När Win10 till och med rapporterar hem hur många bilder du tittar på, så undrar man på vilken nivå de lagt sig...

Hur många bilder? Är det integritetskränkande? Skulle tro att det handlar om statistik om hur användare i gemen använder sina system.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag funderar på om det är läge att börja tillverka en speciell anti MS brandvägg som kontrollerar/stoppar all trafik mot MS, det ser ut som det börjar finnas efterfrågan för en sån produkt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag funderar på om det är läge att börja tillverka en speciell anti MS brandvägg som kontrollerar/stoppar all trafik mot MS, det ser ut som det börjar finnas efterfrågan för en sån produkt

Är det inte det vad Spybot Anti-Beacon mer eller mindre gör?
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

Kan verkligen rekommendera det programmet!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av walkir:

Är det inte det vad Spybot Anti-Beacon mer eller mindre gör?
https://www.safer-networking.org/spybot-anti-beacon/

Kan verkligen rekommendera det programmet!

Jag tänkte mig en hårdvaruvariant, en burk för att stoppa all oönskad trafik till/från MS för allt i lanet och i deluxe versionen så kunde den ladda ner uppdateringar och lägga dem på ett usbminne sorterade i mappar typ spion, säker och okänd status.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

nu börjar man se lite problem med 1607 i företagsmiljö

"funkar inte att ansluta via rdgateway. sen har jag en datormodell som bluetooth slutat funka på. displaylink blir avinstallerat. windows hello är utgråat.. det är vad jag hittat hittills efter en halv dag.."

Det säger en kollega som börjat testa en upgrade. DisplayLink används för USB dockningsstation, lite jobbigt att den försvinner vid en upgrade. antagligen måste den uppdateras innan en upgrade till 1607

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Wickman:

Hur många bilder? Är det integritetskränkande? Skulle tro att det handlar om statistik om hur användare i gemen använder sina system.

Då nästan ingen idag kör DOS 3.31 (compaq-versionen var bäst) och textläge "skulle jag tro att" alla tittar på bilder. Microsoft lär inte vara intresserade av att man öht tittar på bilder, däremot VILKA bilder. Som du själv reagerar på, telemetrin kommer förmodligen att bli Windows död - speciellt när man utlovar mer telemetri i w7 och w8 med framtida uppdateringar. Jag gillar "skarpt" att man buntar ihop "diverse fix hit & dit" i de numera månatliga packarna. Yuk.

Permalänk
Medlem

Jag blev inkallad till en förening i går, där en AMD/ASUS plattform vägrade starta. Efter lite felsökning gav jag upp, och återställde systemet. 10-15 minuter efter att systemet återställt sig, vilket tog flera timmar, (fan för långsamma burkar) så ville den starta om efter någon uppdatering, och gick sen in i samma vägg som tidigare, och vägrade starta. Jag ska hämta den om ett par timmar, och se om det går att komma runt det, men det ser ut som om AU inte fungerar överhuvudtaget på den datorn. Och eftersom det är en ideell förening, så har de ett system de har fått, med home licens. Blir kanske en Linux där så småningom.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag blev inkallad till en förening i går, där en AMD/ASUS plattform vägrade starta. Efter lite felsökning gav jag upp, och återställde systemet. 10-15 minuter efter att systemet återställt sig, vilket tog flera timmar, (fan för långsamma burkar) så ville den starta om efter någon uppdatering, och gick sen in i samma vägg som tidigare, och vägrade starta. Jag ska hämta den om ett par timmar, och se om det går att komma runt det, men det ser ut som om AU inte fungerar överhuvudtaget på den datorn. Och eftersom det är en ideell förening, så har de ett system de har fått, med home licens. Blir kanske en Linux där så småningom.
B!

Linux låter som en smidig lösning på problemet, annars går det nog även att stänga av WU, antingen via registret(fulhack) eller någon "normal" metod.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Linux låter som en smidig lösning på problemet, annars går det nog även att stänga av WU, antingen via registret(fulhack) eller någon "normal" metod.

De använder bara systemet till att streama youtube via Firefox, så någon Linux-variant borde gå att lura på dem. Möjligen vill de ha spotify med, jag får undersöka saken.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av -=Mr_B=-:

De använder bara systemet till att streama youtube via Firefox, så någon Linux-variant borde gå att lura på dem. Möjligen vill de ha spotify med, jag får undersöka saken.
B!

Spotify ska finnas nativt till Linux också, körde UbuntuGnome för något år sedan och vill minnas att jag sökte reda på det då.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag vill ha för mig det jag med. Under dagen har det framkommit att man eventuellt streamar sport till projektor, men det var så sällan att det kunde man i värsta fall klara med en laptop. Har i dagsläget inga detaljer, så med lite tur går det att göra med Firefox på Linux-plattformen med. Men först ska jag undersöka om en ren USB installation, med senaste versionen Windows 10 löser problemet, och verifiera att all hårdvaran är frisk.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

De använder bara systemet till att streama youtube via Firefox, så någon Linux-variant borde gå att lura på dem. Möjligen vill de ha spotify med, jag får undersöka saken.
B!

Kör Spotify hemma på en linuxburk. De har lagt ner supporten och utvecklingen dock....Men det fungerar att spela musik på iaf!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag vill ha för mig det jag med. Under dagen har det framkommit att man eventuellt streamar sport till projektor, men det var så sällan att det kunde man i värsta fall klara med en laptop. Har i dagsläget inga detaljer, så med lite tur går det att göra med Firefox på Linux-plattformen med. Men först ska jag undersöka om en ren USB installation, med senaste versionen Windows 10 löser problemet, och verifiera att all hårdvaran är frisk.
B!

Flera skärmar och Linux fungerar bra.
Om den andra skärmen, sedan är en TV, Datorskärm eller projektor spelar ingen roll, det är upplösningen som gäller.
Det fungerar utmärkt att ha två skärmar eller fler med olika upplösningar under Linux Mint/Debian.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Du menar att MS har tillgång till huvudnyckeln i mitt hus?

Nej, men till din Windows-dator.. som du har uppkopplad mot internet.

Skrivet av Wickman:

"Samarbeta" med NSA måste alla göra enligt lag, MS, Apple, Goggle, Linux, Android, Fascebook, Twitter, Instagram alla. Att då endast hoppa på MS om detta är väl ändå lite magstark?

I USA ja, men sedan finns det lite grader i hur mycket de samarbetar. Var ju ett tag sedan då NSA fick gå till domstol för att försöka få Apple att ge ut sin krypteringsnyckel... Microsoft hade väl bara sagt att, varför kommer ni hit, ni har ju redan tillgång till allt.
Nu var det väl någon hacker som lyckades knäcka det åt dem, men ändå.. Visar iaf. på skillnaden i samarbetsvilja..

Skrivet av Wickman:

De nollställer inga inställningar i Win10 uppdateringarna. Inte ens i den stora AU-uppdateringen som kom nyligen. Du verkar ha hängt upp dig på en händelse som skedde hösten 2015.

Däremot att de tar bort vissa ouppdaterade och inkompatibla program om man uppdaterar från Win7 till Win10 är ju en självklarhet om man vill ha ett stabilt system. Har man ett uppdaterat system innan man uppdaterar inträffar inte detta.

Citerar från en lång lista av problem som kan uppstå vid uppdatering till AU och den är från Windows central.

Note your settings
We see cases where the operating system can't retain some of your previous settings. As such, it's not a bad idea to note at least some of your customization options in the Settings, including the customization options for your pen, notifications, tablet mode, virtual desktop, and default apps.
Also, you may want to note your privacy settings on Settings > Privacy in case after the upgrade something changes.

Så att säga att det aldrig händer sedan hösten 2015, är något som du bara kan hoppas på och som inte stämmer. Sen kan vi ju ta problemet med min fars dator igen. Nyinstallerad med ren Win10 och uppdaterad, samt senaste versionen av Norton Antivirus, Chrome och några andra progam.. Funkade bra och två veckor senare kom AU och avinstallerade dessa program.
Varför? De fungerade ju bra på Win10... är det en ny feature, som är det bästa sen skivat bröd?

Skrivet av Wickman:

Hur många bilder? Är det integritetskränkande? Skulle tro att det handlar om statistik om hur användare i gemen använder sina system.

Ja, med tanke på att du inte vet hur mycket de samlar in om dig. NSA har här möjligheten att kartlägga och profilera varenda person som använder Win10 och nu vill de även ha detta i Win7/8..
Tycker själv inte att en utländsk myndighet ska få kartlägga varken mig eller andra i detta land..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Flera skärmar och Linux fungerar bra.
Om den andra skärmen, sedan är en TV, Datorskärm eller projektor spelar ingen roll, det är upplösningen som gäller.
Det fungerar utmärkt att ha två skärmar eller fler med olika upplösningar under Linux Mint/Debian.

Det var inte antalet skärmar som var/är problematiken. Jag misstänker att det är VIA-play eller motsvarande som står för det streamade sporteventet, och det är inte alla säkert att deras funktioner fungerar på Linux.
B!

Edit

Skrivet av MacAllan:

Det där låter precis som problemet de har med sin föreningsdator, bortsett från att de inte har någon SSD...

Skrivet av DaBone:

Nu var det väl någon hacker som lyckades knäcka det åt dem, men ändå.. Visar iaf. på skillnaden i samarbetsvilja..

Israelisk säkerhets firma, var det väl?
/Edit

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Israelisk säkerhets firma, var det väl?

Mycket möjligt... vet inte, men kontentan var/är iaf. att Apple själva inte gav ut nyckeln..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Nej, men till din Windows-dator.. som du har uppkopplad mot internet.

Gäller dock inte mina datorer så skall de få in sitt skit får de nog ha tillgång till min huvudnyckel alternativt använda bräckjärn

Har haft WU avstängt sedan lång tid på mina W7 och de få telemetri saker som fanns upplagda i schedulern är också borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Gäller dock inte mina datorer så skall de få in sitt skit får de nog ha tillgång till min huvudnyckel alternativt använda bräckjärn

Har haft WU avstängt sedan lång tid på mina W7 och de få telemetri saker som fanns upplagda i schedulern är också borta.

Har du stängt av WU i registret? För om du bara har stängt av det i kontrollpanelen, så hjälper det inte...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD