Shadowplay / Bandicam och Youtube.

Permalänk
Medlem

Shadowplay / Bandicam och Youtube.

Jag har försökt ställa in och dona hur mycket som helst, men varenda video jag har testat ladda upp på YouTube ser förfärlig ut, använder mest Shadowplay då det blir mycket mindre filer, men ju bättre bitrate jag ställer in desto sämre blir kvaliten.

Två videos här med Shadowplay
Bitrate 30
Och
Bitrate 10

Ju högre bitrate desto sämre resultat. Bitrate 10 verkar fungera bäst, lite sämre kvalite över lag, en det ser lika "bra" ut hela tiden, ställer jag in högre bitrate så blir det enorma artefakter och pixlar ibland.

Finns det något man kan göra för att det ska fungera bra i Shadowplay?

Jag har även full licens för Bandicam och där kan man ju ställa in mycket mer, vad är de bästa inställningarna i Bandicam för att videon ska se så bra ut som möjligt efter uppladdning till YouTube?

Jag vet att youtube komprimerar skiten ur allt man laddar upp, men det finns gott om videos på youtube som ser riktigt bra ut. Så något måste man ju kunna göra?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *