windows 10 går inte aktivera?? nytt moderkort

Permalänk

windows 10 går inte aktivera?? nytt moderkort

hej har bytt moderkort och fick så klart installera om windows och skriva i windows nyckelen. men det går inte att aktivera windows står att nyckelen är blockad ? hur fixar jag detta?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

du ska använda din windows 7/8 nyckel. dock gäller det att windows 10 inte tilllåter byta moderkort för då blir den blockad. du får kontakta microsoft och fråga.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av loydenboy:

hej har bytt moderkort och fick så klart installera om windows och skriva i windows nyckelen. men det går inte att aktivera windows står att nyckelen är blockad ? hur fixar jag detta?

Har du pratat med Microsoft supporten.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Rekordmedlem

Har du köpt en win 10 eller uppdaterat till 10 ?
Har du uppdaterar ska du installera ditt tidigare os, uppdatera till 10 och aktivera det igen på den nya hårdvaran sedan kan du göra en ren installation om du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@Gunner357: det är väl inte öppet nu?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk

jag har uppdaterat från windows 8.1 och gjorde en usb boot till windows 10 sen bytte jag mitt moderkort i dag som gick sönder förra veckan och installera windows med produkt nyckelen jag fick ur med ett program i mitt gammla windows 10 och det har fungerat tills jag installera allt och nu står det bara att det inte går att aktivera windows! men får väll ringa microsoft på måndag! finns nått numer man kan ringa och man ska knappa in nån kod som jag inte förstår vart man hittar?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av loydenboy:

jag har uppdaterat från windows 8.1 och gjorde en usb boot till windows 10 sen bytte jag mitt moderkort i dag som gick sönder förra veckan och installera windows med produkt nyckelen jag fick ur med ett program i mitt gammla windows 10 och det har fungerat tills jag installera allt och nu står det bara att det inte går att aktivera windows! men får väll ringa microsoft på måndag! finns nått numer man kan ringa och man ska knappa in nån kod som jag inte förstår vart man hittar?

Du kan inte aktivera på det sättet, alla har samma nyckel och aktiveringen är knuten till moderkortet, byter du moderkort får du börja om med 8.1 om det är det du har gått från, uppdatera till 10an, aktivera och sedan installera om en ren 10a om det är det du vill ha.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

hej tack för all hjälp ni är guldvärda! jag installera om datorn med windows 8.1 igen och uppgradera till windows 10 pro igen så nu fungerar det! ha en trevlig helg /steve svensson

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av loydenboy:

hej tack för all hjälp ni är guldvärda! jag installera om datorn med windows 8.1 igen och uppgradera till windows 10 pro igen så nu fungerar det! ha en trevlig helg /steve svensson

Bra att det löste sig, synd att metoden är lite knölig, MS kanske gör om den på nått sätt i framtiden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Yes. Asus z170-a och skylake i5 6600k och 16gig ddr4 hyper x. Hade ett titan x kort sedan tidigare. 2knappar på moderkortet så klocka den sig till 4400 jag är mäkta imponerad. Kör nu 5way optimering får se om vi får lite mer kräm😀 imorgon ska vi se om vi märker någon skillnad mot amd 8350 processorn. Hade dock 32gig ram i den .Mvh Steve Svensson

Visa signatur

loydenboy

Permalänk

Skillnad i spel

Visa signatur

loydenboy