Synkronisera appar från gammal android mobil till ny ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Synkronisera appar från gammal android mobil till ny ?

Hej

Går det på nått sätt att spara en appar via Google och sen få dom automatiskt installerade på en ny enhet?

Jag lyckades göra det på min Nvidia shield platta. Då installerades alla apparna från mobilen på plattan automatiskt, men jag kommer inte ihåg hur det gick till.

Tack på förhand!

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i5-4670K 3.4Ghz |Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3|Kingston DDR3 HyperX 1600Mhz 8GB|
Cooler Master G650M| - Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Problematik:

Hej

Går det på nått sätt att spara en appar via Google och sen få dom automatiskt installerade på en ny enhet?

Jag lyckades göra det på min Nvidia shield platta. Då installerades alla apparna från mobilen på plattan automatiskt, men jag kommer inte ihåg hur det gick till.

Tack på förhand!

Det görs automatiskt så ingen ide att oroa sig men progress på spel och liknande synkroniseras inte

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Annars loggar du bara in på https://play.google.com/store via din dator och installerar alla din appar från remote i lugn och ro..

Men som sagt kör du en synkning av din gamla mobil innan du stänger ner den och loggar in med ditt konto på din nya mobil så frågar den om du vill återställa allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

@Problematik
Har du spel och andra appar med spardata/inställningar du inte vill förlora, så kan jag rekommendera Helium - App Sync and Backup. Ett av få backup-program som fungerar utan root på Android.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutt...

För de som kör root, så är det Titanium Backup som gäller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Har du nfc och 5.0 eller senare är det bara köra med nfc. Annars får du ju frågan oavsett androidversion om du vill återställa eller inte. Jag brukar aldrig återställa då den kör in varenda app man installerat. Är ju oftast en massa man inte vill ha längre.
Har för mig ikonplatser och allt sådant sparas om man kör googles egna launcher också. Själv kör jag nova och då jag gjort iordning hemskärmarna kör jag bara en backup från inställningarna till google drive. Sen då man köper ny telefon eller liknande är det bara återställa från samma inställning fast välja återställ och välja filen som man sparade på drive.

Progress i spel sparas om spelet har google play eller vafan det heter och man loggat in i spelet med. Isf loggar man bara in igen.

Det slusk skrev är en av de bättre lösningarna.

En annan grej är att du går dit slusk rekommenderade och kollar igenom listan på dina appar och tar bort de du inte vill ha från listan, sen kan du välja att återställa så kommer bara dessa som är kvar att installeras.

Vill du spara sms så fungerar https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.... ypperligt.