Microsoft introducerar Lumia 950 och 950 XL

Permalänk
Medlem

"Octacore and Hexacore processors" "Liquic cooling technology".

Förihelvete, är det ingen i branchen förutom Apple som kan stanna upp och fundera lite över hur vi hamnade här?

Permalänk
Avstängd

OM jag behövde ny telefon idag hade jag nog kunnat tänka mig att faktiskt köpa den framöver. Ser riktigt fin ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av et97fach:

Har precis beställt en extern dac/Hörlursförstärkare jag planerar att driva med en USB OTG kabel från min framtida telefon. (Dags att byta ut min note 2:a).
Har dessa telefoner med win10 stöd för sånt?

Är lite less på att android/samsung slutar uppdatera telefonen man köpt efter ett par år. Känns som man skulle pröva win-telefoner och se om dom låter gamla lurar leva vidare med uppdateringar. Hur har det fungerat hittills med lumia telefoner?

Min Lumia 925 får några uppdateringar då och då. Har den som nödtelefon i bilen. Hade det inte varit för snapchat hade jag fortfarande haft den som huvudtelefon

Fan vad jag ska sälja dessa lurar om jobbet tar in dom.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Hahaha
Det blir inte bättre
Talas om att en 10 kärnig androidlur år på gång.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Förihelvete, är det ingen i branchen förutom Apple som kan stanna upp och fundera lite över hur vi hamnade här?

Permalänk
Medlem

Alltså det är hemskt vad alla gnäller på "Apputbudet"....

Ok, en gång för alla...

MAN KAN KÖRA ANDROID APPZ PÅ WP10

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Så hur får man en app som inte finns till sin wp10 telefon då? Flyter det på lika bra som en native?

Skrivet av mrvision:

Alltså det är hemskt vad alla gnäller på "Apputbudet"....

Ok, en gång för alla...

MAN KAN KÖRA ANDROID APPZ PÅ WP10

Permalänk
Medlem

Ni som har koll. När kommer dom släppa nästa generation Surface book / Surface pro?
Alltså specs upgrade? om ett halvår? hur har dom gjort tidgare?

Permalänk
Medlem

Inget om Lumia 1030? Är så nöjd med min 930 så skulle den få en riktigt bra kamera skulle jag välja den över 950 utan att tänka två ggr. Sen är det en mindre skärm på den också och det passar mig då smärtgränsen absolut går vid 5 tum

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | 16/512 | SteamOS
[Bärbar2]: Thinkpad X13 | R7 AI Pro | 32/1000 | Win11
[Stationär1]: R9 6900HX | RTX3060 | 32/4000 | Win11
[Stationär2]: MacMini | M1 | 8/256 | Tahoe
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Förutom dom som släpptes nu så brukar det vara en gång om året. Alltså nästa gång blir på hösten om ett år.

Permalänk
Medlem

Så 4500kr för den mindre varianten, men ointressanta mellanhänder, får se vad butikerna listar den för i slutändan. Det och ms tidigare historik på mobilfronten och hur appar slutar lira pga igonrerad historik av os och mängd appar som därför finns tillgänliga gör att iaf jag funderar lite extra innan jag skulle kunna tänka mig detta, är intresserad av att köpa ny mobil strax. MS pga att de ligger så långt efter och hoppar över historik för deras olika mobil os gör att det borde vara en fin rabatt på deras mobiler för att det ska vara intressant, varför annars ta det? Vilken fördel skulle du få? Jag är tveksam.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LiquidPanda:

Det luktar heatpipe/ångkammare lång väg men vätskekylning låter häftigare och mer unikt. Skulle bli väldigt förvånad om de faktiskt cirkulerar vätska. Det kräver en pump och det är ju inte direkt gott om plats i en modern telefon. Nyttan är också tämligen begränsad om man jämför med vanlig hederlig heatpipe som är helt passiv.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tror fasen Windows hamnar i min nästa lur alltså, trots att jag är lite av en inbiten Android-fanboy. Provade för ett par veckor sen en Lumia som specsen (främst kameran och upplösningen) sög på, men UI:t och flytet gav mig ångestattacker över att behöva gå tillbaka till HTC och Android igen. Detta trots att nallen bara kostade runt 1500 spänn. Får hoppas på att bli övertygad och att prisbilden blir schysst (måste ju bli billigare än motsvarande Android/iOS-flaggskepp om folk ska våga prova).

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Kör personligen med Windows Phone som i min erfarenhet är det bästa jag har haft. Man får en rapp 5" 720p telefon med Dual-Sim och 4G samt enastående batteritid för knappa 1700:-, vilket inte är mindre än fantastiskt. I med ett 128GB microSD, samt använda 1TB i OneDrive som man får via Office365, så är det bara att sedan förtränga eventuella utrymmesbekymmer. Vad produktlinjen i high-end-segmentet klarar måste således vara otroligt…

…vilket för mig till det som visas sist i promovideon där telefonen paras med desktop-prylar och ser ut att ha ett standard W10 gränssnitt. Eller, "en mobil implementation av Microsofts operativsystem Windows 10". Detta anser jag är mycket intressant, särskilt med tanke på Universal Windows appar och hur hela W10 enligt vissa utsagor är tänkt att bli crossdevice på sikt.

Om att Windows 10-telefonerna tycks vara på gång att kunna användas som desktop har sina användningsområden vill jag nämna att idag har mina äldre fått 10" Windows-hybridplattor (fullver. W10, 4core Intel-processor, 2GB RAM etc.) som parats med Blåtand 4.0 mus/tangentbord samt stor monitor med inbyggda högtalare via Microsoft Wireless Adapter (HDMI). Detta fungerar galant. Ett starkt mervärde med denna lösning är att efter göromål såsom betala räkningar, använda Office-paketet, härja med litet bilder osv vilket är bekvämare att sköta via "desktop" - så är det bara knalla iväg med plattan och exempelvis läsa eböcker eller para plattan med TV'n (igen, ytterligare en Wireless Adapter) för Netflix/Plex etc. För att reda ut konstigheter åt sina äldre är det inte heller så tokigt med plattans portabilitet. PC/Laptop/Surf&Läsplatta/HTPC-in-1, typ. Så, om nu telefonerna framgent klarar att... Med "standard OS gränssnitt"... Ni förstår min poäng. Det blir tillägg av aktningsvärd kamera och mobiltelefon till "in-1" raden.

Hur som helst intressant att Windows-telefonerna tycks vara på gång att kunna användas som desktop, om så bara med "en mobil implementation av Microsofts operativsystem Windows 10" - än så länge.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Jag hade Lumia 920 och jag måste säga att det var en riktigt grym telefon. Kameran är bättre än den Note 3 jag har nu. Dock bytte jag till android för att gå en programmeringskurs.

Det enda nackdelen med windows phone har varit utbudet av appar. Jag förstår att man inte utvecklar för windows phone när dem har så liten marknad. Annars tyckte jag att windows phone var mycket mer tilltalande än dem andra operativsystemen, rent användarmässigt.

OM man kan använda telefonen som desktop så kommer jag definitivt prova dessa modeller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Efter att ha använt WP ett bra tag (köpte L920 vid release och L930 någon vecka efter) så kan jag säga att interfacet är 1000 gånger bättre än både iOS och Android (som jag har använt parallelt pga. jobbmobiler etc). Snabbare, enklare, och defintivt vackrare.

Däremot känns det som att jag tyvärr inte komma över att över gå från L930 till 950, just eftersom apputbudet fortfarade, efter såhär långt tid, är totalt uruselt.

Stämmer, gick precis från wp10 till Android. Funderar på att sälja nya mobilen för att få Windows igen. Känns fortfarande fel efter två veckors användning. Saknar windows

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vad tror ni om priset i sek för xl? 5500kr?

Skickades från m.sweclockers.com

Den är just nu upplagd för 6999:- i Microsofts svenska butik. Får väl se vad priset landar på närmare releasen och hos andra återförsäljare.

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/list/category...

Permalänk
Medlem

Fy fan vad underbart att få pensionera 1520.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Den är just nu upplagd för 6999:- i Microsofts svenska butik. Får väl se vad priset landar på närmare releasen och hos andra återförsäljare.

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/list/category...

http://i.imgur.com/z416Rwd.png?1

Var precis det jag tänkt gissa på.

Men då är google billigast med 6000 MS två med 7000 och apple sist med 8500 för sin plus och vill man ha lite mer minne kostar den dessutom 9500

/Simon

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite OS

Permalänk
Medlem

kommer säkert att testa mobilen, men i slutändan hänger det på vilka appar som finns för min del.
sen ska det bli intressant och ser hur dom löser problemet med värmen snap 810 ger ifrån sig.

Permalänk
Inaktiv

Jag är sugen men var inte budget för en så dyr mobil. Förhoppningsvis ser någon av modellerna under denna rätt bra ut med en roligare prislapp. Gillade 950 mest av de båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Önskar jag hade behov av continuum. Men har ingen stuga i bergen där det står en skärm och tangentbord och väntar.

Permalänk
Skrivet av CeeM:

Äntligen! Blir köp av XL så fort den finns hos någon operatör.
November gäller Amerikat va? Eller är det överallt?

Kanske inte överallt, men delar av Europa i alla fall, så räknar med Sverige också. Dock är det ju världsradio på dessa, så du kan köpa luren i USA eller Hong Kong och använda den på alla näten här också - och få full 4G hastighet.

Skrivet av Curemylife:

Kom igen, stoppa en riktig x86 soc i skiten sen har vi en riktig "desktop experience", en ->mobil<- dator i dess sanna bemärkelse.

Det ryktas om en Surface Phone till våren med en av Intels nya Atom SoC.

Skrivet av Mithras:

Däremot känns det som att jag tyvärr inte komma över att över gå från L930 till 950, just eftersom apputbudet fortfarade, efter såhär långt tid, är totalt uruselt.

Jag vill tro att apputbudet kommer inom ett halvår. Det finns redan 110 miljoner Windows 10 användare. Ge det lite mer tid så kommer de flesta utvecklare att se UWP som något man måste utveckla för på lik linje med iOS/Android. Xbox One kommer också att köra UWP appar till våren (ungefär samtidigt som Microsoft släpper sin Xbox TV eller vad den nu kommer kallas) vilket utökar marknaden ännu mer.

Skrivet av downup:

Vad tror ni om priset i sek för xl? 5500kr?

Gissar på 6499,- när XL når typ Elgiganten.

Skrivet av Sir. Haxalot:

LOL. Jag håller egentligen med, men med tanke på Continuum är det mer behövligt på Windows 10 Mobile än typ Nexus 6.

Skrivet av Monarchy:

Så hur får man en app som inte finns till sin wp10 telefon då? Flyter det på lika bra som en native?

Ja. Dock supporteras inte alla appar - dvs, de som kräver någon av Googles tjänster.

Skrivet av Sifear:

Men då är google billigast med 6000 MS två med 7000 och apple sist med 8500 för sin plus och vill man ha lite mer minne kostar den dessutom 9500

Samtidigt verkar det vara den mest kraftfulla av de tre. Vilken annan kan du koppla till stor skärm och få en extra skärm istället för bara förstorad telefonskärm.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Kolla själv. Men om alla appz flyter är nog mer en fråga om det är kodat bra eller ej.

https://www.youtube.com/watch?v=WIKgj4jI7-Y

Fast de har ju lyckats med att få in Google Play butiken i telefonen så vem vet hur detta kommer att sluta. Kom ihåg at win10 är i BETA just nu.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om det var en x86 i mobilen kanske...

kör en telcast platta idag med x86. det funkar klockrent.
sätter den i stället och kör blåtand. Synd att dom inte gör samma sak med sin telefon'
När man går över till plattan slår man enkelt över den i tablet läge igen.

säger samma sak som dig. "Om det var en x86 i mobilen kanske..."

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Helt klart vart man väldigt sugen på en WP.
Vore kul och testa något nytt och detta ser riktigt nice ut.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

https://shop.frequencytelecom.com/search.php?xSearch=Mozo+Mic...
Blir ganska snyggt med en baksida från Mozo på

Skrivet av Uibi:

kör en telcast platta idag med x86. det funkar klockrent.
sätter den i stället och kör blåtand. Synd att dom inte gör samma sak med sin telefon'
När man går över till plattan slår man enkelt över den i tablet läge igen.

säger samma sak som dig. "Om det var en x86 i mobilen kanske..."

Satt och hoppades på Surface Phone hela tiden, som ryktas ska köra med en x86 har jag för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Jag vill tro att apputbudet kommer inom ett halvår. Det finns redan 110 miljoner Windows 10 användare. Ge det lite mer tid så kommer de flesta utvecklare att se UWP som något man måste utveckla för på lik linje med iOS/Android. Xbox One kommer också att köra UWP appar till våren (ungefär samtidigt som Microsoft släpper sin Xbox TV eller vad den nu kommer kallas) vilket utökar marknaden ännu mer.

Så har jag tänkt i över tre år nu. Har det inte blivit någon förbättring till sommar 2016 så skiter jag i WP.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det luktar heatpipe/ångkammare lång väg men vätskekylning låter häftigare och mer unikt. Skulle bli väldigt förvånad om de faktiskt cirkulerar vätska. Det kräver en pump och det är ju inte direkt gott om plats i en modern telefon. Nyttan är också tämligen begränsad om man jämför med vanlig hederlig heatpipe som är helt passiv.

Hade dock varit störtskönt att se dem faktiskt trycka in "äkta" vattenkylning i en telefon, mest för skojs skull

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Så har jag tänkt i över tre år nu. Har det inte blivit någon förbättring till sommar 2016 så skiter jag i WP.

Men nu har ju inte UWP funnits innan Win10.

Visst kunde man återanvända en hel del kod mellan appar från Windows till Phone till Xbox, men det är först nu man kan skriva én app som kör på alla enheter.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.