Permalänk

Låg fps i csgo, hjälp!

Hej!

Jag köpte en dator för ca 1 och ett halvt år sedan som nu under någon månads tid har legat på 70-150 fps konstant i spelet csgo. Nu är min fråga till er, vet ni vad som kan göra att min fps är så låg? Har provat en del saker som att installera senaste drivrutinerna och googlat runt lite men har inte lyckats höja min fps än. Jag vet att det finns många olika saker som kan göra så att man får låg fps men skriv gärna något av dem som du vet om så kan jag prova det:) (Har inte så låg fps i andra spel som lol t.ex)

Tacksam för svar!

Mvh

Det jag har i datorn är:
i5 4670k
evga gtx 780
8gb ram
En vanlig sata-hårdisk på 1tb
750 nätagg
windows 10

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar kör du med? Kör du några såkallade startalternativ? Testa skriv detta -novid -threads 4 -high +cl_updaterate 128 +cl_cmdrate 128 +cl_interp 0 +cl_interp_ratio 1 +rate 128000-tickrate 128 -freq 144 -gl mm_dedicated_search_maxping 50 det är vad jag kör med iaf.

Permalänk

@RealPower: Det vill inte starta när jag sätter det där i launch options:/

Edit: fick det att starta nu, min fps höjdes till ca 150-200 med det där men droppar fortfarande ner till 80-90 ibland vilket gör att det hackar till.

Permalänk
Medlem

Var lite försiktig när du anger launchoptions, oftast är default-värdet faktiskt det bästa.
Du bör inte ange några launchoptions utan att veta vad dom gör förnågot.

-novid tar bort introvideos vid start av spelet vilket kan vara skönt att slippa.

-threads anger hur många trådar du vill att spelet ska kunna använda, det är inte säkert att spelet blir bättre med det här kommandot men visst testa och se.

-high ger spelet högre prioritet i windows, behöver inte ge positivt resultat och default är oftast bättre.

cl_updaterate/cl_cmdrate/rate bör anges i din config.cfg istället. Updaterate och cmdrate bestämmer hur ofta du vill skicka och ta emot nätverksdata till/från servern. Bör vara 128. Rate anger hur hög bandbredd du tillåter till/från servern i bytes/sekunden. Bör vara tillräckligt hög annars får man choke, är oftast inte farlig att sätta ordentligt högt.

-tickrate används bara om man skapar en egen listenserver.

-freq anger vilken uppdateringsfrekvens skärmen ska använda. Behöver den anges eller funkar det ändå?

-gl ska köra spelet med opengl istället för directx, det här är vad jag förstått det ett kommando för goldsource (cs 1.6), tveksamt om det ens fungerar med sourcemotorn.

Permalänk
Medlem

cl_interp och cl_interp_ratio påverkar hur mycket interpolation man använder. Minskar man sin interpolation-time får man lite mindre fördröjning i spelet kan man säga men det kan även ge lite konstigheter som att det inte alltid känns som att skotten reggar som dom ska.