Tips på bra in-ear headphones

Permalänk
Medlem

Tips på bra in-ear headphones

Hej allihopa!:)

Behöver lite hjälp ang val utav in-ears.

Det jag söker är något som tål, bra ljud och bör vara utav bra kvalitet.

Är lite trött på att köpa nya varje månad pga glapp så ena luren funkar o den andra lägger ner..

Tack på förhand!

Edit: bör vara ljudisolerande! Och ska sitta bra:)

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du har budget till det så kommer du väldigt långt med Jaybird X2.

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrotro:

Om du har budget till det så kommer du väldigt långt med Jaybird X2.

okey! har du egen erfarenhet med dem som du skulle kunna dela me dig kanske?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

okey! har du egen erfarenhet med dem som du skulle kunna dela me dig kanske?:)

Jag har själv jaybird bluebuds x (första versionen) och är riktig nöjd med dom. Känner några som har x2 också och det ska inte vara så stor skillnad. Letar man efter det absolut smidigaste är dessa kanske inte rätt då man måste ladda dom(vid mycket lyssnande kanske varannan dag). Men för mig är det lätt värt det.
de sitter ju betydligt bättre än vanliga inear då man får med en liten extra "gummibit" som man kan använda också. Vet dock nån som inte tycket de passa alls med så är det väll med alla inear. Jag kan lätt springa och träna med dom utan att dom ramlar ur.
Dock för min smak kanske de utesluter lite för mycket ljud, men det beror väll också på hur de sitter i örat.
Och ljudmässigt så finns det inget att klaga på.
Nått annat du undrar?

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrotro:

Jag har själv jaybird bluebuds x (första versionen) och är riktig nöjd med dom. Känner några som har x2 också och det ska inte vara så stor skillnad. Letar man efter det absolut smidigaste är dessa kanske inte rätt då man måste ladda dom(vid mycket lyssnande kanske varannan dag). Men för mig är det lätt värt det.
de sitter ju betydligt bättre än vanliga inear då man får med en liten extra "gummibit" som man kan använda också. Vet dock nån som inte tycket de passa alls med så är det väll med alla inear. Jag kan lätt springa och träna med dom utan att dom ramlar ur.
Dock för min smak kanske de utesluter lite för mycket ljud, men det beror väll också på hur de sitter i örat.
Och ljudmässigt så finns det inget att klaga på.
Nått annat du undrar?

aa en sak till.. De är bluetooth connected och hur funkar det om man lyssnar t.ex från luren? behövs något specielt program lr funkar det genom att slå på bluetooth?

och tack för svaret:)

Permalänk

@criscros: Jag kör med Sennheiser CX300-II Precision
Riktigt bra lurar IMO

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

aa en sak till.. De är bluetooth connected och hur funkar det om man lyssnar t.ex från luren? behövs något specielt program lr funkar det genom att slå på bluetooth?

och tack för svaret:)

Nej det de bara att slå på bluetooth första gången måste du ansluta men sen är fixar den det helt själv

Visa signatur

Phanteks Evolv Shift FTW

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrotro:

Nej det de bara att slå på bluetooth första gången måste du ansluta men sen är fixar den det helt själv

ok tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

@criscros: Jag kör med Sennheiser CX300-II Precision
Riktigt bra lurar IMO

okej tackar för tipset!:)

Har dock tänkt på sennheiser momentum in ear

hur upplever du ljudkvaliten?

Permalänk
Skrivet av criscros:

okej tackar för tipset!:)

Har dock tänkt på sennheiser momentum in ear

hur upplever du ljudkvaliten?

Jag upplever att ljudet är bra, inte studiokvalitet såklart, men klart värt 300 spänn.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Supra lurarna är bra också, har ett par sådana och är riktigt nöjd
Är på kampanj då och då för 500:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har Etymotic hf3 med formgjutna proppar. Kostar några kronor men jag är otroligt nöjd, speciellt med formgjutna propparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

okej tackar för tipset!:)

Har dock tänkt på sennheiser momentum in ear

hur upplever du ljudkvaliten?

Jag har ett par såna, tycker dom är fantastiska. Haft dom i drygt ett år utan problem. Ena sladden har blivit lite nött av den där plastbiten man kan föra upp för att få samman kablarna för att undvika trassel, annars är de tipp topp. I mina ögon är det ett klockrent köpt när det gäller ljud, utseende och sladdtrassel.

Den enda nackdelen är att lurarna har en annan diameter för sina gummipluppar/pluggar. De är aningen mindre än alla andra, så man behöver köpa specifikt de plupparna (har sett att de finns här, men inte behövt beställa själv än). Jag har en påse med flera dussin reservpluppar hemma som jag samlat på mig över åren, men ingen av de passade när jag testade byta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av criscros:

Hej allihopa!:)

Behöver lite hjälp ang val utav in-ears.

Det jag söker är något som tål, bra ljud och bör vara utav bra kvalitet.

Är lite trött på att köpa nya varje månad pga glapp så ena luren funkar o den andra lägger ner..

Tack på förhand!

Edit: bör vara ljudisolerande! Och ska sitta bra:)

Mvh

Dessa är riktigt prisvärda: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2181903

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

För bäst isolering och passform så är ju customs ett riktigt bra alternativ.
Kostar ju lite mer än ett vanligt par men i längden så är det värt det.
Brukar kosta från ~2500 och uppåt (avgjutning är då inte inräknat).

Visa signatur

: )

Permalänk
Avstängd

Jag använder Senheizer momentum också. Är riktigt nöjd med ljudet. dock så har jag problem med att min ramlar ur lätt, måste testa en annan öronplugg

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raexxlol:

För bäst isolering och passform så är ju customs ett riktigt bra alternativ.
Kostar ju lite mer än ett vanligt par men i längden så är det värt det.
Brukar kosta från ~2500 och uppåt (avgjutning är då inte inräknat).

Beror ju precis på när/hur man tänkt använda dom. Med tanke på hur lätt det är att ha sönder in-ear-lurar vid viss typ av användning är det knappast alltid värt tusentals kronor.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Jaybird X2 som någon anna sa också. Även jag har föregångaren bluebuds x. Har dom i "sportläget" vilket är riktigt skönt då sladden inte fastnar i sjalen eller något när man vrider huvudet. (kabeln mellan lurarna, själva kopplingen till mediat är trådlöst)

Köpte även http://www.complyfoam.com/bluebuds-x/ för att få bättre dämpning av ljud och så sitter lurarna verkligen fast i örat. Köpte dessa för att såfort det blir lite fukt mellan plupparna och örat så lossnade dom (gäller alla in-ear med gummipluppar för mig).
Lyssnar mycket när jag pendlar, upplever att de håller mer än de 8h speltid som står specat, beror ju antagligen på hur hög musik du spelar.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehallq:

Rekommenderar Jaybird X2 som någon anna sa också. Även jag har föregångaren bluebuds x. Har dom i "sportläget" vilket är riktigt skönt då sladden inte fastnar i sjalen eller något när man vrider huvudet. (kabeln mellan lurarna, själva kopplingen till mediat är trådlöst)

Köpte även http://www.complyfoam.com/bluebuds-x/ för att få bättre dämpning av ljud och så sitter lurarna verkligen fast i örat. Köpte dessa för att såfort det blir lite fukt mellan plupparna och örat så lossnade dom (gäller alla in-ear med gummipluppar för mig).
Lyssnar mycket när jag pendlar, upplever att de håller mer än de 8h speltid som står specat, beror ju antagligen på hur hög musik du spelar.

Hur får man fukt mellan plupparna och örat?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Hur får man fukt mellan plupparna och örat?

Svett eller regn, letar sig in tillslut mellan huden och plupparna iom att de rör sig lite lite lite för varje steg du tar

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehallq:

Svett eller regn, letar sig in tillslut mellan huden och plupparna iom att de rör sig lite lite lite för varje steg du tar

Har aldrig i hela mitt liv svettats om öronen

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av profbergvall:

@criscros: Jag kör med Sennheiser CX300-II Precision
Riktigt bra lurar IMO

Min mor har ett par sånna och ljudet låter riktigt tråkigt tycker jag. Jag vet inte hur man ska beskriva det men de finns ingen energi i ljudet, allt låter platt och tråkigt! Mina gamla Skullcandy Jib för 99 spänn lät då mycke finare hahah xD

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Har aldrig i hela mitt liv svettats om öronen

Alltså pratar inte om svett som rinner utan ytterst lite fukt som bildas där emellan som tillslut gör att hörlurarna glider ur

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Beror ju precis på när/hur man tänkt använda dom. Med tanke på hur lätt det är att ha sönder in-ear-lurar vid viss typ av användning är det knappast alltid värt tusentals kronor.

Rätt komiskt att du då länkar ett par hörlurar som inte har utbytbar kabel då det är kabeln som i 9/10 fall går sönder.
Vill man gå på något billigare så är nog shure se-215 det bästa alternativet.

Visa signatur

: )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raexxlol:

Rätt komiskt att du då länkar ett par hörlurar som inte har utbytbar kabel då det är kabeln som i 9/10 fall går sönder.
Vill man gå på något billigare så är nog shure se-215 det bästa alternativet.

Nej, inte ett dugg komiskt, eftersom de jag länkade inte är dyra.
Platt kabel är också att föredra framför rund.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Shure-SE425.

Har haft mina i lite över ett år nu och det håller än.
Använder dem i princip varje dag på tunnelbanan till och från jobbet samt under arbetstid när jag lyssnar på musik på datorn.

Även smidigt att kunna byta ut kabeln, för kabeln går ju oftare sönder än själva "snäckan".

Eftersom att de sitter så bra i örat så blir det en bra ljudisolering både från ljud utifrån och från läckage av ljud.
Får även en skön, tung känsla i basljud.

Lyssnar mycket på D'n'b, techno, hardstyle, hardcore osv och ljudet är bättre än något annat jag testat. (Om man såklart inte kör öppna studio-lurar och går upp i prisklassen).

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=643456

Visa signatur

| Playstation 4 Pro | Nintendo Switch |

Permalänk
Medlem
Skrivet av raexxlol:

För bäst isolering och passform så är ju customs ett riktigt bra alternativ.
Kostar ju lite mer än ett vanligt par men i längden så är det värt det.
Brukar kosta från ~2500 och uppåt (avgjutning är då inte inräknat).

Så mycket kostar det inte. Priset jag har sett är 995kr för skanning, tillverkning och avtryckstaging. Det enda som tillkommer är valfria hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makkan_x:

Så mycket kostar det inte. Priset jag har sett är 995kr för skanning, tillverkning och avtryckstaging. Det enda som tillkommer är valfria hörlurar.

Och vart skrev jag att avgjutning/avtryck kostar 2500?
Det enda jag skrev var att hörlurarna normalt kostar 2500 och uppåt exkl. avgjutning/avtryck.

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av raexxlol:

Och vart skrev jag att avgjutning/avtryck kostar 2500?
Det enda jag skrev var att hörlurarna normalt kostar 2500 och uppåt exkl. avgjutning/avtryck.

Sorry, läste lite snabbt där. Men ändå, eftersom du kan använda valfria hörlurar behöver det inte kosta så mycket.