Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

HDMI, Ingen signal

Tjena. Har precis flyttat, när jag skulle koppla datorn till TVn med hdmi så står det ingen signal, Denna koppling fungerande innan flytten, Samma HDMI kabel, tv och dator.

HDMI kablen fungerar bra när den är kopplad till mitt ps4.

Fram tills igår visades inte TVn bland bildskärmar i windows, Drog strömen till TVn och fick bild i 2 sekunder sen försvann den och TVn visas inte länge i windows.

Har installerat nya drivers till grafikortet

All hjälp jag kan få uppskattas

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Kan vara ett jordproblem som följd av att du bytt lokal. Testa att dra ut antennkabeln till TV:n och att flytta datorn så att den tar ström på samma uttag som TV:n.

Dubbelkolla också om det blir bild på en separat skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Laxpudding:

Kan vara ett jordproblem som följd av att du bytt lokal. Testa att dra ut antennkabeln till TV:n och att flytta datorn så att den tar ström på samma uttag som TV:n.

Dubbelkolla också om det blir bild på en separat skärm.

Hej, Datorn och TV:n är kopplade på samma grendosa.
Har testat koppla en annan tv till datorn utan att få bild.
Har en datorskärm kopplad via DVI/HDMI som fungerar utmärkt på samma data.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Det finns ingen "enkel fix" för sådana här situationer, utan det är bara att fortsätta felsöka, dubbelkontrollera och deducera tills det fungerar. Eller tills man kommer fram till att någon pryl är trasig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Laxpudding:

Det finns ingen "enkel fix" för sådana här situationer, utan det är bara att fortsätta felsöka, dubbelkontrollera och deducera tills det fungerar. Eller tills man kommer fram till att någon pryl är trasig.

Förstår det men har fått slut på ideer, vet inte vad jag ska testa mera. Är nära på att åka köpa nytt graffe kort..

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Det kan vara grafikkortet som är skadat. Det finns alltid en riskfaktor med att koppla mot en TV ifall TV:n har ett jord från centrallantenn och datorn är jordad. Det kan sluta med att kretsarna bakom ena HDMI-anslutning tar stryk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Mycket konstigt.. Satte min DVI/HDMI kabel Mellan dator och tv Fungerade, Satte samma HDMI kabel jag försökte med tidigare mellan in i data skärmen.

Nu har jag bild på både TV:n och datorskärmen, men jag kan inte förstå varför denna koppling fungerar men inte den tidigare kopplingen (Tvärt om med kablarna)