Hjälp, får ej igång 3 skärmar på datorn :/

Permalänk
Medlem

Hjälp, får ej igång 3 skärmar på datorn :/

Jag har nu länge kört 2 skärmar och tänkte att det är nog dags att köra en tredje då jag hade en hemma jag tänkte koppla på.

Men stötte på lite problem då jag enbart får 2 stycken att fungera åt gången, jag kör på ett XFX Radeon hd 6950

Så här har jag kopplat det hela

HDMI-Minidisplayport
HDMI-HDMI
VGA-DVI-DVI

Jag köpte en Hdmi till Minidisplayports kabel från den ena skärmen in i datorn, har läst om att den måste vara aktiv för att det ska fungera, men är såklart osäker på om kabeln är det eller inte. Lite tips hade varit schyst

mvh makkan

Permalänk
Medlem

Hittade det här inne på ett annnat forum kanske kan vara till hjälp men vet ju inte om det är samma sak som orksakar felet hos er är inte så insatt i sånt här

I just figured this out - on the back of my graphics card, since it's a 2-slot card, one side has 3 ports - DVI, HDMI and DisplayPort, while the other slot was just another single DVI port.

In order to get the three screens to extend, I had to plug in all 3 of my monitors the one ONE SIDE of the card (I mistakenly was trying to run one monitor via DVI off of the second slot's DVI port).

So, the HDTV via HDMI, one Acer monitor via DVI and the other Acer monitor via the Accell DisplayPort-to-DVI active adapter.

That, and disconnecting all 3 screens and reconnecting them one screen at a time. Works great now - I can travel across all 3 with the mouse in whatever layout I like.

- Rodney

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag vet inte vad grafikkortet klarar av men det kan ha begränsningar likt de @borckis beskriver. Vissa anslutningar slår ut andra. Uteslutningsmetoden gäller här.

Sedan måste du också skilja på vad du skickar UT från grafikkortet och vad som ska IN i skärmen. Adaptrar/omvandlare är som regel riktade och fungerar endast åt ena hållet. Vissa typer av kopplingar fungerar inte alls, trots att man kan kan koppla kontakterna.

Så informationen du ger hjälper inte. Vilka skärmar använder du? Hur kopplar du UT från grafikkortet till varje skärm? Vilken skärm är det inte som fungerar? Har du fått den skärmen att fungera öht med det sätt du kopplar. Och så vidare.

Permalänk
Medlem

Du måste använda minst en DP

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535