Permalänk
Medlem

Hjälp grafikkort

Nu har jag följande:
Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3
Processor:Intel Core i5 4690K 3,5GHz
minnen: HyperX Savage C11 2x8GB 2400mhz
Chassi : Arc Midi R2
Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2
Grafikkort : Gigabyte Radeon R9 280X 3GB GDDR5

Jag har idag Gigabyte Radeon R9 280X 3GB GDDR5 som sedan några månader har börjat uppföra sig märkligt. Första gången var när jag började spela Elder scrolls online. Grafikbuggar och grafik artefakter började uppstå mer och mer frekvent. Vad jag har läst så är detta tydligen ett vanligt problem med Just r9 280.

Detta är mitt andra ATIkort som uppför sig konstigt nu.

Så min fråga är går detta att fixa/lösa?
Eller ska jag kanske uppgradera till något annat kort?
I så fall vilket kort ska man köpa?

Budget runt 3000-4000k

Jag spelar diablo3 och Elder scrolls Online just nu, Sen kommer jag att lira The division när det släpps. Har märkt att det segar ihop från och till samt att jag får en hel del grafikbuggar på just dessa spel.

Tacksam för Hjälp!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur du ska lösa dina grafikproblem men om du uppgraderar så rekommenderar jag GTX 970 som är i den prisklassen du tänkt. MSI Gaming/ Asus Strix/EVGA ACX 2.0+ är alla bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vet inte hur du ska lösa dina grafikproblem men om du uppgraderar så rekommenderar jag GTX 970 som är i den prisklassen du tänkt. MSI Gaming/ Asus Strix/EVGA ACX 2.0+ är alla bra alternativ.

Tack! Ser ut som det får bli ett nytt kort då. Är ganska less på ATI men tittade själv lite och hittade detta kort : http://www.inet.se/produkt/5411495/sapphire-radeon-r9-390-nit...

Var ett tag sedan jag pysslade med datorer så jag vet inte vad man ska kolla efter riktigt. Så alla förslag är välkomna.

Permalänk
Medlem

Fick mitt 390 nitro i måndags mycket nöjd än så länge 😀