Android VR kan visas upp under Google I/O

Permalänk
Melding Plague

Android VR kan visas upp under Google I/O

Det har länge ryktats om att Google förbereder ett VR-headset vid namn Android VR. Nu pekar allt mer mot att enheten kommer visas upp på Google I/O nästa vecka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande med fler aktörer på marknaden!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad blir det för användningsområden för en sådan produkt? Är det mycket film och liknande upplevelser(;)) eller finns det speltillämpningar som fungerar bra?

Permalänk
Medlem

Finns massa småspel, men vissa filmupplevelser fungerar bäst, då ett bärbart headset är lättare att använda på t ex toaletten.

Nu väntar vi bara på äkta 4K till mobilerna.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@Shimonu: Jag tänker mig mest Netflix & andra filmer men i takt med att VR blir mer populärt kommer det säkert utvecklas applikationer som drar nytta av tekniken på fler sätt.

Permalänk
Medlem

Detta kanske får lite mer framgång än Google Glass, kanske.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

skämten fortsätter VR på telefoner
(när du knappt kan köra med en högprestanda dator i nuläget.)
Men som det företag dom är så satsar dom väl stenhårt och lurar på folk dåliga produkter som vanligt.

Augumented reality på en telefon kan jag förstå ,men inte vitsen med vr på telefon,för klen hårdvara i nuläget.
Känns det som att det skulle behövas minst 10 år till innan det skulle kunna kännas aktuellt.
Usch va negativ jag blev då.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

skämten fortsätter VR på telefoner
(när du knappt kan köra med en högprestanda dator i nuläget.)
Men som det företag dom är så satsar dom väl stenhårt och lurar på folk dåliga produkter som vanligt.

Augumented reality på en telefon kan jag förstå ,men inte vitsen med vr på telefon,för klen hårdvara i nuläget.
Känns det som att det skulle behövas minst 10 år till innan det skulle kunna kännas aktuellt.
Usch va negativ jag blev då.

Vet inte hur googles nya vr set kommer fungera men om man tar Samsung Gear VR som exempel.

Visst, spelen kan inte vara så avancerade på mobil hårdvara men med nyare mobiler med högpresterande anslutningar är det nog inte omöjligt att man kan koppla upp sig direkt till datorn och på så sätt få ett "billigt" vr headset för spel (om man redan äger telefonen dvs. ).
Tycker iaf Gear VR var värt en tusing för att doppa fötterna i VR. Finns en hel del appar och upplevelser som är kul att testa och det kommer fler hela tiden.

Folk streamar redan PC spel i 3D till telefonen även om det inte är lika bra som riktiga vr-headset så kan man iaf prova på.
Var även nån som jobbade på styrning med händerna har jag för mig.

Ska man uppgradera datorn och skaffa ritkigt vr headset kanske det kostar 15-20K vilket kan vara lite saftigt nu innan det finns ett större udbud av riktiga vr spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Vad blir det för användningsområden för en sådan produkt? Är det mycket film och liknande upplevelser(;)) eller finns det speltillämpningar som fungerar bra?

Det går att streama spel. Hur bra det funkar vågar jag inte svara på utan att prova.
Funderar på att prova detta nedan. Half Life 2 vore rätt fränt att testa faktiskt. Risken är väl att man kan bli illamående då gubben rör sig medans man själv sitter still men förhoppningsvis är jag lite mer resistent mot det då jag flugit radiostyrt med goggles ett bra tag.
http://isitvr.com/2016/04/14/play-half-life-2-gear-vr-cardboard/

Permalänk
Medlem

Snart kommer jag att se exakt som på bilden när jag går ute i torget kommer alla se ut sådär.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Ase: Du har ingen aning om vad du snackar om. Mobil VR är en guldgruva för det är den typ av VR som kommer bli mainstream om VR någonsin blir mainstream. Förra månaden så använde 1 miljon unika användare Samsungs GEAR VR.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM