Permalänk
Medlem

@Friterad:

Jaaaa.., kanske "4K" kräver inte mycket mer, eftersom du nästan alltid måste dra ned på inställningar för att kunna få spelet att flyta.
Som sagt, ett plus i kanten.

Personligen kan jag tänka mig att betala ca. 500kr mer för ett 1070 med eftermarknadskylare. Börjar 980ti reas ut för kring 3000:- (vilket jag starkt betvivlar), blir det nog ett sådan ist.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

@Pellefant:

Vänta till slutet av juni när 490 trillar ut och ska prestera som 980 TI (dock 3k billigare).
Priset på 980 TI kommer sjunka enormt, så slipper du punga ut flera tusen i onödan

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

@Friterad:

Jaaaa.., kanske "4K" kräver inte mycket mer, eftersom du nästan alltid måste dra ned på inställningar för att kunna få spelet att flyta.
Som sagt, ett plus i kanten.

Personligen kan jag tänka mig att betala ca. 500kr mer för ett 1070 med eftermarknadskylare. Börjar 980ti reas ut för kring 3000:- (vilket jag starkt betvivlar), blir det nog ett sådan ist.

Billigaste 980Ti jag kan hitta kostar 6k, tror inte det blir någon stor rea för då går dom nog back rejält. Finns fortfarande folk som kommer köpa förra gen för att dom inte vet bättre och tror att dom får en jättebra deal om det är några hundralappar billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Billigaste 980Ti jag kan hitta kostar 6k, tror inte det blir någon stor rea för då går dom nog back rejält. Finns fortfarande folk som kommer köpa förra gen för att dom inte vet bättre och tror att dom får en jättebra deal om det är några hundralappar billigare.

Fast om några veckor lär de droppa rejält i butikerna vare sig de vill eller inte.. Det är sånt butiker för räkna med och dom är nog vana vid att hantera det.. Men säkerligen kommer de inte sitta kvar men ens närheten av de priserna när 1070 och AMD verkligen landat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Såg precis denna review. Det ser ut som det är jämt mellan en 2050mhz 1070 och en 1450mhz 980ti. Notera att detta inte är partnertillverkade.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Pellefant:

som sagt, i ren råprestanda verkar det vara hugget som stucket i dagsläget.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Nvidia kommer säkerligen lägga mer fokus på 1000 serien och vid ett flertal drivrutiner öka prestandan för dessa kort med några procent var som de gjort under tidigare år.

Tror nog att det är bäst att fundera över 1070 generation då det säkert finns en del prestanda gömd i den nya pascal architekturen.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!